Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #1 Skrevet 13. mai 2016 Jeg er så glad for at mine har fått sterke, fine null hull tenner og i skrivende stund ser det ut som hzn slipper tannregulering også. Anonymous poster hash: 44dac...9c3
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #2 Skrevet 13. mai 2016 Ingen hull. Men tennene hans pusses godt hver morgen og kveld, drikker ikke saft og brus i hverdagen og spiser lite godteri. Ikke småspising. Anonymous poster hash: 7559f...ca2
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #3 Skrevet 13. mai 2016 15-åringen har aldri hatt hull 12-åringen har aldri hatt hull 9-åringen hadde et lite hull i en melketann som nå har falt ut (trengte ikke borre eller noe da, var bare et lite hull) 7-åringen har jeksler (melketenner) med veldig dype groper i, nesten umulig å holde helt rent. Fikk et hull i den ene tannen og tannlegen valgte da å fylle igjen gropene i alle fire jekslene for å unngå flere hull. Nå har hun en rettere tyggeflate på tennene så de er mye lettere å holde rene. Det viktigste er jo de nye tennene, og ingen av mine 4 barn har hatt hull i dem. I følge tannlegen er det mest vanlig å få hull i 11-14 års alderen, altså når barna selv tar over tannpussen og vi voksne ikke hjelper dem lenger. Da 15-åringen var hos tannlegen og fremdeles hadde null hull sa tannlegen at sjansen for hull nå var liten, de som klarer seg til de blir 15 uten å få hull har så gode pusserutiner at de sjelden får hull. Anonymous poster hash: 38db1...4fe
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #4 Skrevet 13. mai 2016 Ja mange dessverre. Hun har emaljeskade på tennene og får hull veldig lett. Eller...de er ikke til å unngå. Emaljen mangler omtrent på deler av jekslene så hun har hull i fire av de. Anonymous poster hash: bb196...5d0
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #5 Skrevet 13. mai 2016 Nei, ikke i 3. klasse. Vi har tverti mot fått skryt hver gang. Men som en over skriver ble det en endring etter at de overtok selv i 11-årsalderen. 13-åringen vår hadde et lite hull sist han var, han har nok vært litt for slurvete av seg. Nå pusser han veldig grundig, så jeg håper det er null hull neste gang igjen. Så null hull fram til 8. klasse så langt. (de andre går i 6., 3. og 1 klasse og har aldri hatt hull). Anonymous poster hash: e50db...6fc
lisa2 Skrevet 13. mai 2016 #6 Skrevet 13. mai 2016 15åringen har hatt to 9åringen null hull 7åringen null hull på tross av manglende emalje på flere av melketennene.
Merdee Skrevet 13. mai 2016 #7 Skrevet 13. mai 2016 Nei. Kun hatt antydning til noe som kunne utvikle seg til hull etter en sommer for mange år siden, men jeg kontaktet tannlegen med en gang jeg la merke til det slik vi fikk sjekket det, og det har ikke utviklet seg. Fordi jekslene har hatt naturlige svært dype groper, så har vi valgt å legge på emalje som gjør dem mindre dype, for å kunne forhindre fremtidige hull.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #8 Skrevet 13. mai 2016 Min tredje klassing er født uten emalje på tennene sine, men har ikke hatt hull i en eneste tann. Men vi har forståelig nok hatt veldig mye fokus på tannpleie, og det har betalt seg. Tennene smuldrer opp, men ingen hull. 13 åringen har ikke hatt hull, og det har 19 åringen ikke heller. Anonymous poster hash: 9df18...ecc
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #9 Skrevet 13. mai 2016 Nei. Ikke førsteklassingen med emaljesvikt heller. Anonymous poster hash: 48fc2...0b9
Love my kidz Skrevet 13. mai 2016 #11 Skrevet 13. mai 2016 Nei ikke noen hull enda ☺ Men ser ut til at det blir regulering etterhvert 😕
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå