Gå til innhold

Har din tredjeklassing hatt hull?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så glad for at mine har fått sterke, fine null hull tenner og i skrivende stund ser det ut som hzn slipper tannregulering også.

Anonymous poster hash: 44dac...9c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen hull. Men tennene hans pusses godt hver morgen og kveld, drikker ikke saft og brus i hverdagen og spiser lite godteri. Ikke småspising.

Anonymous poster hash: 7559f...ca2

Skrevet

15-åringen har aldri hatt hull

12-åringen har aldri hatt hull

9-åringen hadde et lite hull i en melketann som nå har falt ut (trengte ikke borre eller noe da, var bare et lite hull)

7-åringen har jeksler (melketenner) med veldig dype groper i, nesten umulig å holde helt rent. Fikk et hull i den ene tannen og tannlegen valgte da å fylle igjen gropene i alle fire jekslene for å unngå flere hull. Nå har hun en rettere tyggeflate på tennene så de er mye lettere å holde rene.

Det viktigste er jo de nye tennene, og ingen av mine 4 barn har hatt hull i dem.

I følge tannlegen er det mest vanlig å få hull i 11-14 års alderen, altså når barna selv tar over tannpussen og vi voksne ikke hjelper dem lenger. Da 15-åringen var hos tannlegen og fremdeles hadde null hull sa tannlegen at sjansen for hull nå var liten, de som klarer seg til de blir 15 uten å få hull har så gode pusserutiner at de sjelden får hull.

Anonymous poster hash: 38db1...4fe
Skrevet

Ja mange dessverre. Hun har emaljeskade på tennene og får hull veldig lett. Eller...de er ikke til å unngå. Emaljen mangler omtrent på deler av jekslene så hun har hull i fire av de.

Anonymous poster hash: bb196...5d0

Skrevet

Nei, ikke i 3. klasse. Vi har tverti mot fått skryt hver gang. Men som en over skriver ble det en endring etter at de overtok selv i 11-årsalderen. 13-åringen vår hadde et lite hull sist han var, han har nok vært litt for slurvete av seg. Nå pusser han veldig grundig, så jeg håper det er null hull neste gang igjen. Så null hull fram til 8. klasse så langt. (de andre går i 6., 3. og 1 klasse og har aldri hatt hull).

Anonymous poster hash: e50db...6fc
Skrevet

15åringen har hatt to

9åringen null hull

7åringen null hull på tross av manglende emalje på flere av melketennene.

Skrevet

Nei.

Kun hatt antydning til noe som kunne utvikle seg til hull etter en sommer for mange år siden, men jeg kontaktet tannlegen med en gang jeg la merke til det slik vi fikk sjekket det, og det har ikke utviklet seg.

Fordi jekslene har hatt naturlige svært dype groper, så har vi valgt å legge på emalje som gjør dem mindre dype, for å kunne forhindre fremtidige hull.

Skrevet

Min tredje klassing er født uten emalje på tennene sine, men har ikke hatt hull i en eneste tann. Men vi har forståelig nok hatt veldig mye fokus på tannpleie, og det har betalt seg. Tennene smuldrer opp, men ingen hull.

13 åringen har ikke hatt hull, og det har 19 åringen ikke heller.

Anonymous poster hash: 9df18...ecc
Skrevet

Nei. Ikke førsteklassingen med emaljesvikt heller.

Anonymous poster hash: 48fc2...0b9

Skrevet

Nei.

Anonymous poster hash: 17694...a8a

Skrevet

Nei ikke noen hull enda ☺

Men ser ut til at det blir regulering etterhvert 😕

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...