Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #1 Skrevet 13. mai 2016 Har du opplevd at legene mente du måtte ha epidural? I så fall, hvorfor, og hvordan opplevde du fødselen? Jeg fikk svært høyt blodtrykk og etter hvert svangerskapsforgiftning med barn nummer én, og det endte med hastesnitt i uke 39. Nå er jeg 31 uker på vei, og har hatt problemer med blodtrykket i to måneder allerede. Tar medisiner morgen og kveld, og blir fulgt opp ukentlig på sykehuset. Jeg har vært veldig klar på at jeg helst ønsker vaginal fødsel denne gangen, og på kontrollen min i dag sa overlegen at jeg må ha epidural med en gang jeg går i fødsel, enten det skjer spontant eller igangsatt. Dette er nødvendig for å holde blodtrykket nede. Hva er deres erfaringer med epidural, og er det noen andre her som har fått det med én gang fødselen startet? Anonymous poster hash: a295c...04c
Gemini77 Skrevet 13. mai 2016 #2 Skrevet 13. mai 2016 Jeg måtte ha epidural da jeg har hjertefeil slik at påkjenningen på hjertet ikke ble for stort. Ble satt igang etterhvert og fikk epidrual ved 4 cm. Hadde en kjempefin fødsel som jeg kun har positive minner fra. Med andremann skulle det samme skje men de rakk det ikke før jeg gikk i styrtfødsel etter 16 timer med rier for å få 1 cm åpning og den fødselen har jeg ikke mange gode minner fra.
It's all about me Skrevet 13. mai 2016 #3 Skrevet 13. mai 2016 Jeg måtte ikke ha men ble sterkt anbefalt da jeg var igangsatt og fikk skikkelig vonde rier veldig raskt. Sa først nei, men takket ja få minutter senere.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #4 Skrevet 13. mai 2016 Jeg hadde svangerskapsforgiftning, og hadde et ønske om å føde naturlig fremfor keisersnitt. Da fikk jeg beskjed om at jeg måtte ha epidural siden jeg 1) hadde altfor høyt blodtrykk 2) måtte være klar for et eventuelt keisersnitt. Anonymous poster hash: 70401...4ee
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #5 Skrevet 13. mai 2016 Jeg fikk samme beskjed i svangerskap nummer to. Likevel måtte jeg mase meg til det fordi jordmor og lege ikke forsto hvor fort fødselen gikk. Hvor mye den hadde å si vet jeg ikke, pressriene startet med en gang den var virksom og da skrur de jo den uansett langt ned. Fødselen var fin, men jeg måtte ligge på bordet hele tiden siden det var overvåkning på babyen, det var vel det eneste jeg ville endret. Etter fødsel var verst. Ingen mulighet til å hvile fordi plassering på stuene gikk etter "først til mølla", noe som egentlig er ganske idiotisk når en har svangerskapsforgiftning, spinalhodepine og skal ha blodoverføring. Anonymous poster hash: a5bb9...37d
Gjest Sekretøsa Skrevet 13. mai 2016 #6 Skrevet 13. mai 2016 Måtte ha pga seteleie. Syns det var bedre å føde med enn uten selvom smertene absolutt var det
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #7 Skrevet 13. mai 2016 Jeg måtte ha epidural da jeg har hjertefeil slik at påkjenningen på hjertet ikke ble for stort. Ble satt igang etterhvert og fikk epidrual ved 4 cm. Hadde en kjempefin fødsel som jeg kun har positive minner fra. Med andremann skulle det samme skje men de rakk det ikke før jeg gikk i styrtfødsel etter 16 timer med rier for å få 1 cm åpning og den fødselen har jeg ikke mange gode minner fra. Uff, den andre fødselen der høres ikke noe særlig gøy ut. Vet du hvorfor de ventet til 4 cms åpning med deg? Jeg er klar over at det er normalen, men jeg fikk beskjed om at jeg skal ha epidural med én gang jeg blir satt i gang. Skulle tro det samme gjaldt deg, som har hjerteproblemer? Anonymous poster hash: c7fc4...783
Tipp topp Skrevet 13. mai 2016 #8 Skrevet 13. mai 2016 Fikk beskjed om at jeg skulle ha pga svangerskapsforgiftning og høyt blodtrykk, men fødselen gikk så fort at det ikke ble noe av.
Gemini77 Skrevet 13. mai 2016 #9 Skrevet 13. mai 2016 Uff, den andre fødselen der høres ikke noe særlig gøy ut. Vet du hvorfor de ventet til 4 cms åpning med deg? Jeg er klar over at det er normalen, men jeg fikk beskjed om at jeg skal ha epidural med én gang jeg blir satt i gang. Skulle tro det samme gjaldt deg, som har hjerteproblemer? Anonymous poster hash: c7fc4...783 De sa vel det samme til meg men under fødselen så ventet de til ordentlig etablert fødsel, som er 4 cm åpning. De er redd den stopper opp hvis man setter epidural for tidlig. Iallfall ved å si "med en gang" så blir man prioritert av anestesilegen slik at man faktisk får epidural ved 4 cm og ikke når det er for sent 😃
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå