Gå til innhold

Har arbeidsgiver lov til dette?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg skal tilbake på jobb etter permisjonsslutt så er jeg satt opp 2-3 kvelder pr. Uke. Før jeg gikk ut i permisjon hadde jeg 1 kveld.

Jeg føler at bedriften nå prøver å fryse meg ut siden jeg har fått barn. Dette er butikkstilling med ansvar.

 

Anonymous poster hash: c33c4...00d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tviler på at de forsøker å fryse deg ut. Hvor mange kveldsvakt de gir deg kommer an på arbeidsavtalen din.

 

Anonymous poster hash: f84c1...379

Skrevet

Om du ikke har i kontrakten din at du bare skal jobbe en kveld i uka har de lov til det ja.

 

Men skikkelig dårlig gjort

 

Anonymous poster hash: 01305...993

Skrevet

Ja.

 

Jeg fikk ny turnus nylig der jeg gikk fra 8 kvelder på 6 uker til 14 (helsevesenet). Dritkjipt, men lovlig.

 

Anonymous poster hash: 078b2...ba9

Skrevet

Han har lov til det ja, dessverre... Men de fleste arbeidsgivere er heldigvis hakket hyggeligere...

 

Jeg har fått beskjed om det samme... Dvs en direkte trussel om at det kommer til å bli vanskelig for meg når jeg kommer tilbake, og at han ikke kommer til å gjøre meg noen tjenester ift vaktlista. Men min sjef er direkte om at han ikke vil ha meg tilbake etter permisjonen så er ikke noe jeg bare føler.. Min foreløpige løsning: bite tennene sammen, bestemme meg for å gjøre en GOD jobb når jeg starter, og lete etter en annen jobb..

 

Anonymous poster hash: fa5aa...251

Skrevet

Han har lov til det ja, dessverre... Men de fleste arbeidsgivere er heldigvis hakket hyggeligere...

 

Jeg har fått beskjed om det samme... Dvs en direkte trussel om at det kommer til å bli vanskelig for meg når jeg kommer tilbake, og at han ikke kommer til å gjøre meg noen tjenester ift vaktlista. Men min sjef er direkte om at han ikke vil ha meg tilbake etter permisjonen så er ikke noe jeg bare føler.. Min foreløpige løsning: bite tennene sammen, bestemme meg for å gjøre en GOD jobb når jeg starter, og lete etter en annen jobb..

 

Anonymous poster hash: fa5aa...251

Føler med deg!

Grunnen til at jeg tror de vil fryse meg ut er fordi jeg har klaget(før permisjon) på vanskelige arbeidsforhold(kollega) dette er noe som umulig kan gjøres noe med ute. At det uansett vil gå utover meg. Derfor sa jeg det at jeg vil finne meg en ny jobb. Så de hjelper meg bare igang så jeg får ut fingeren for å si det sånn. Men hva f... Gjør jeg da hvis jeg ikke finner meg jobb å vi ikke har barnevakt? Regner med vi jobber kvelder relativt likt når jeg har så mange! HI

 

Anonymous poster hash: c33c4...00d

Skrevet

Det kommer an på hva avtalen var fra før. Han har en viss styringsrett, men han kan ikke bare bestemme det hvis du har en grei kontrakt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...