Gå til innhold

Hvilken undersøkelser av babyen skjer på barsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg husker virkelig ingenting fra forrige gang merker jeg.. Men legen skal vel ta en undersøkelse av babyen? Er det 12 timer etter fødsel?

Hørselstest? Og en eller annen blodprøve kan jeg erindre ble tatt i foten?

Er det noe mer da?

Etter at baby er undersøkt at barnelegen kan vi vel dra hjem? Vil gjerne være kortest mulig på sykehuset om alt går bra med meg og barnet, og jeg føler meg i form til det.

Alt hva man glemmer...! Husker jeg hadde stålkontroll på alt slikt sist gang:)

Anonymous poster hash: e12bd...c5d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fødte for 6 uker siden. Vi fikk dra hjem 6 timer etter fødsel, før det fikk vi ikke lov. Legen lyste inn i øynene hans før vi dro, ellers ingen ting. Vi måtte selv passe på at han bæsjet og tisset i løpet av det første døgnet. Vi måtte tilbake 48 timer etter for blodprøve, hørselstest og sjekk av hofter. Dette får de uansett ikke gjort før😊

Skrevet

Jeg fødte i forrige uke, dro hhem etter 24 t. Legen tok en kjapp sjekk av babyen ca 18 timer etter fødsel (var det som passet best med "runden" hans). Sjekket hofter, testikler og sikkert litt generelt. Så fikk vi jordmorbesøk hjemme på dag tre og fem for hørselstest og blodprøver + vekt. Bor i Bergen.

Anonymous poster hash: 31466...8e6

Skrevet

De sjekker diverse reflekser (griperefleks, sugerefleks, Moro refleks, krabberefleks), rød refleks i øynene, lytter på hjerte og lunger, muskeltonus, hoftene, fontanellen, ganen, kjenner etter hvor langt ned leveren er, genitalia, analåpning og at barnet er symmetrisk, de ser på hudfarge og hud generelt.

Hørselstest tas vanligvis av barnepleier eller jordmor.

Anonymous poster hash: 7f8a6...d90

Skrevet

Jeg fødte om morgenen og måtte derfor vente til morgenen etterpå med å reise hjem pga barnelege visitten var en gang om dagen. På visitten sjekket de barnet fra topp til tå, reflekser, fontanelle, øyne, gane, hjerte og respirasjon, muskelspenst, ryggsøyle, hofter, føtter,,genotalier, endetarmsåpning, mage, lysker og sikkert flere ting jeg ikke husker.

Skrevet

De sjekker diverse reflekser (griperefleks, sugerefleks, Moro refleks, krabberefleks), rød refleks i øynene, lytter på hjerte og lunger, muskeltonus, hoftene, fontanellen, ganen, kjenner etter hvor langt ned leveren er, genitalia, analåpning og at barnet er symmetrisk, de ser på hudfarge og hud generelt.

Hørselstest tas vanligvis av barnepleier eller jordmor.

Glemte lyskepulser. Ryggsøyle ser de også på. De kjenner også etter brudd på kravebein.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...