Gå til innhold

Flytter snart! Bekymret mor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har vi tatt en vanskelig beslutning om å flytte. Det betyr at våre to barn på 8 og 10 år må bytte skole.

Mottar gjerne mange erfaringer rundt det å flytte, regner med det vil bli utfordrende en stund fremover, men at det til syvende og sist vi gå bra (er veldig bekymret, men for oss er dette den beste løsningen for fremtiden…)

Anonymous poster hash: e3827...5c8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi flyttet mitt i skoleåret til sønnen vår på 7 (den minste gikk i bhg). Vi tok kontakt med den nye skolen, jeg fikk snakke og skrevet mail med det som skulle bli hans kontakt lærer og så reiste vi på besøk. Han var da alene med klassen hele dagen, fikk da vite hvor han skulle sitte, hilse på andre i klassen osv. Da var det ikke like skummelt, og han "kjente" jo noen når han så byttet skole 1 måned etterpå.

I tillegg tok jeg kontakt med idretslaget og meldte han inn i allidrett fra dag en (vi flyttet lørdag, og var med på vårt første ski renn tirsdag). Det å komme inn i fritidsmiljøet, om det er fotball, korps eller dans er like viktig som skolen tenker jeg, da er der barna får venner med samme interesser og det er lettere å gå bort til de i skole gården om man har noe felles.

Det gikk stort sett greit, selvfølgelig må man "kjempe seg inn i klassen" det er alltid noen som skal teste enn (finne ut om du er en hissigpropp, sladrette, sutrette..), det er ikke ok, men slik er det. Jeg ba han bare være snill og ikke ta igjen uansett, da det var det de ønsket. Prøvde noen å erte eller slå, skulle han bare gå sin vei og ikke hevne seg. Han klarte det og er nå en populær gutt med mange venner.

Skrevet

Takk for svar. Godt å høre at det gikk fint med din gutt :-) Skal være obs på det du sier der, gode poeng.

Flere som har erfaring med flytting og barn?

HI

Anonymous poster hash: e3827...5c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...