Gå til innhold

Har du venner du ikke vil inkludere i alle sammenhenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venninne jeg har mye kontakt med. Flere ganger daglig faktisk. Vi har vært venner i et par år, men hun inkluderer meg ikke i noe som har med andre venner å gjøre. Hun gjør mye med venner og alle de andre vennene kjenner hverandre godt. Jeg har aldri møtt noen av dem.

Jeg har ikke spurt i frykt for hva svaret viser seg å være

Anonymous poster hash: 2c2f4...9a7
Videoannonse
Annonse
Gjest Stjerneklart
Skrevet

Jeg syns du skal spørre jeg, mest sannsynlig er ikke svaret så skremmende som du tror :)

Bor dere langt fra hverandre? Kjenner de hverandre fra ungdomstiden? Kanskje har hun ikke tenkt tanken på at du faktisk ønsker å bli kjent med dem. Men om du tar initiativ og spør, og hun er en god venninne, så inviterer hun deg nok på neste sammenkomst. 

Skrevet

Jeg syns du skal spørre jeg, mest sannsynlig er ikke svaret så skremmende som du tror :)

Bor dere langt fra hverandre? Kjenner de hverandre fra ungdomstiden? Kanskje har hun ikke tenkt tanken på at du faktisk ønsker å bli kjent med dem. Men om du tar initiativ og spør, og hun er en god venninne, så inviterer hun deg nok på neste sammenkomst. 

Bor ikke langt fra hverandre nei... Hun er innflytter, så alle vennene hennes er fra kortere tid enn 10 år tilbake. Jeg har hintet og dummet meg ut da jeg gikk ut i fra at hun ville invitere meg på innflyttingsfest etter at jeg hjalp henne med flytting. Hun var liksom litt unvikende så jeg trodde hun ikke skulle ha, før hun plutselig hadde et "intimt vors for de nærmeste". Fikk følelsen av at hun forsikret seg om at jeg ikke kunne først, hun inviterte meg ikke men da kan det liksom være fordi hun visste at jeg ikke hadde mulighet.

Gjest Stjerneklart
Skrevet

Bor ikke langt fra hverandre nei... Hun er innflytter, så alle vennene hennes er fra kortere tid enn 10 år tilbake. Jeg har hintet og dummet meg ut da jeg gikk ut i fra at hun ville invitere meg på innflyttingsfest etter at jeg hjalp henne med flytting. Hun var liksom litt unvikende så jeg trodde hun ikke skulle ha, før hun plutselig hadde et "intimt vors for de nærmeste". Fikk følelsen av at hun forsikret seg om at jeg ikke kunne først, hun inviterte meg ikke men da kan det liksom være fordi hun visste at jeg ikke hadde mulighet.

Hun inviterte deg ikke på innflytningsfest etter at du hadde hjulpet henne med flytting? Hva slags venninne er dette her? Tror faktisk jeg hadde prøvd å finne noen nye venner, jeg. Hvis du faktisk har prøvd å hinte (noe hun garantert skjønte) uten noe respons fra henne, så syns jeg det sier mer om henne enn om deg. 

Skrevet

La meg gjettet denne "venninnen" din ber deg med på ting der hun trenger hjelp som feks flytting, om hun trenger hjelp med kakebaking, husvask, dugnad, lån av bil og andre sånne typisk kjedelige ting som ingen gidder å stille opp på. Tro meg hun bruker deg.

Når hun ikke engang ber deg på innflyttningsfesten etter at DU har hjulpet henne med å flytte er det ekstremt egoistisk og stygt gjort. Hvor var ingen av disse "nærmeste" vennene med på å flytte da ?

Neste gang hun ba om hjelp til noe hadde jeg gitt henne klar beskjed om at du føler deg brukt og at hun heller kan spørre de virkelige vennene sine om hjelp. Om hun slutter å ta kontakt så skal du egentlig bare være glad for de. Hjelp heller de virkelige vennene dine som du vet hadde stilt opp for deg 😊

Skrevet

La meg gjettet denne "venninnen" din ber deg med på ting der hun trenger hjelp som feks flytting, om hun trenger hjelp med kakebaking, husvask, dugnad, lån av bil og andre sånne typisk kjedelige ting som ingen gidder å stille opp på. Tro meg hun bruker deg.

Når hun ikke engang ber deg på innflyttningsfesten etter at DU har hjulpet henne med å flytte er det ekstremt egoistisk og stygt gjort. Hvor var ingen av disse "nærmeste" vennene med på å flytte da ?

Neste gang hun ba om hjelp til noe hadde jeg gitt henne klar beskjed om at du føler deg brukt og at hun heller kan spørre de virkelige vennene sine om hjelp. Om hun slutter å ta kontakt så skal du egentlig bare være glad for de. Hjelp heller de virkelige vennene dine som du vet hadde stilt opp for deg

Jeg har ingen venner som stiller opp for meg. Har gledet meg over dette vennskapet fordi jeg opplevde det som gjensidig, noe som ikke har skjedd meg mer enn én gang tidligere i livet. Ingenting gleder meg mer enn å kunne hjelpe andre, men det ser jeg jo at noen utnytter til det fulle. Håpte bare ikke at hun skulle være en av dem.

Syns jo også det er litt pinlig å skulle arrestere henne på å utnytte meg. Flaut å ha vært så dumt, men jeg har jo også sagt at jeg ønsker å stille opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...