Gå til innhold

jeg vet at slankepiller ikke hjelper, fordi

Anbefalte innlegg

Skrevet

da hadde vel alle vært slanke??

Noe som finnes, som likevel kan hjelpe meg å nå målet mitt? Jeg har et enormt søtsug, uansett om jeg er sulten eller stappmett. Klarer stort sett velge noe sunt (mat) om jeg MÅ småspise, sjelden sjokolade og godteri. Men det hjelper ikke når inntaket er alt for høyt når dagen er omme.

Anonymous poster hash: 7cbc1...078

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må spise mat som holder blodsukkeret ditt stabilt, ellers blir suget mye sterkere!

Noen får redusert søtbehov om de tar tilskudd med krom, men også tilskudd med omega3 og D-vitamin kan hjelpe på dette.

Anonymous poster hash: 75fbf...5d6
Skrevet

Kromtilskudd tar bort søtsuget.

Skrevet

Les bloggen til Helene Ragnhild :)

Anonymous poster hash: 6e09c...3da

Skrevet

Kutt ut sukker og raske karbohydrater! Det er tøft 2-3 dager, men så forsvinner faktisk søtsuget! Litt mørk sjokolade påvirker ikke blodsukkeret noe særlig, så det kan du spise (litt altså, vi snakker om et par ruter).

Det finnes mange gode erstatninger for sukker, både som godteri og til måltider. Pass på å spise jevnt og holde blodsukkeret stabilt, spis noe hver 3.time. Begrens fruktinntaket også. Les deg opp på grovkarbo-"dietten", den er bra for blodsukkeret.

Anonymous poster hash: bb1a8...ca6

Skrevet

Kutt ut sukker og raske karbohydrater! Det er tøft 2-3 dager, men så forsvinner faktisk søtsuget! Litt mørk sjokolade påvirker ikke blodsukkeret noe særlig, så det kan du spise (litt altså, vi snakker om et par ruter).

Det finnes mange gode erstatninger for sukker, både som godteri og til måltider. Pass på å spise jevnt og holde blodsukkeret stabilt, spis noe hver 3.time. Begrens fruktinntaket også. Les deg opp på grovkarbo-"dietten", den er bra for blodsukkeret.

2-3 dager? Hvor har du det tallet fra?

Anonymous poster hash: bf213...2e9

Skrevet

Fordi det er den tiden det vanligvis tar å få stabilisert blodsukkeret. Det virker.

Anonymous poster hash: 060e4...6b6

Skrevet

Fordi det er den tiden det vanligvis tar å få stabilisert blodsukkeret. Det virker.

Jeg gikk til ernæringsspesialist på sykehuset og hun sa at søtsuget kunne være stort i en til to måneder etter sukkerkutt.

Anonymous poster hash: acf15...ac1

Skrevet

Mulig, men det har jeg aldri opplevd.

Skrevet

Jeg gikk til ernæringsspesialist på sykehuset og hun sa at søtsuget kunne være stort i en til to måneder etter sukkerkutt.

Anonymous poster hash: acf15...ac1

Hos leg går det 1-2 dager. Men jeg kutter ALT sukker. Da kan du ikkje spise butikkbrød for eksempel. Det fins sukker i nesten all ferdigmat så blir ekstra jobb å laga all mat fra bunnen men klarer du det så varer ikke søtsug lenge. Om du kun kutter godterier men fortsetter å spise alt annet som har sukker i seg så forsvinner ikke suget fordi det får jo litt hele tiden og vil ha mer...

Anonymous poster hash: 5c113...eea

Skrevet

2-3 dager? Hvor har du det tallet fra?

Anonymous poster hash: bf213...2e9

Fordi jeg nettopp har prøvd, da jeg fikk svangerskapsdiabetes. Var skikkelig sjokoholiker, men det var ikke noe problem å holde seg unna i mange mnd (kun de første dagene). Men det er sikkert individuelt som det meste annet.

Skrevet

Krom tabletter på apoteket👍🏼

Anonymous poster hash: b5e1c...339

Skrevet

Ser flere nevner krom. Hjelper det virkelig ? :)

Skrevet

Ser flere nevner krom. Hjelper det virkelig ? :)

Ja.

Anonymous poster hash: 04c67...a8d

Skrevet

Kromtabletter tar vekk det verste søtsuget ja, men det å crave sukker er også en mental sak, så man må lære å kontrollere seg selv når det kommer til mat, da spesielt om man har brukt å "behandle" søtsug ved å spise annen mat.

Ta deg tid til å legge opp 4-6 måltider pr dag, jevnt fordelt, det vil holde blodsukkeret ditt stabilt, og gjøre så det er lettere å unngå småspising og søtsug :)

Anonymous poster hash: 4ca2b...ee9
Skrevet

Sjekk ut Berit Nordstrand. Det handler om hva du spiser for å unngå søtsug, samt å spise hver 3-4 time

Anonymous poster hash: 95d23...519

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...