Gå til innhold

Har jeg lov å si jeg ikke gidder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venninne som er lettere overvektig. Samme er jeg. Str 42 begge to.

Jeg er alltid nøye på å kle meg, kjøper aldri et plagg uten å nøye vurdere snitt, kvalitet og passform. Jeg kler meg slank på en måte og får mye skryt.

Jeg leter mye i tilbudshyller og noe vintage jeg syr om og har en unik garderobe.

Min venninne lurte på om jeg ville hjelpe henne. Vi har ganske lik stil og hun liker mye av mine klær.

Så drar vi på shopping og INGENTING av mine forslag falt i smak. Greit nok, hun må ikke kjøpe ting hun ikke liker.

Jeg shoppet litt vintage den dagen og foreslo et par ting til henne og sa jeg kunne hjelpe henne å sy om. Hun likte ikke fargene og klarte ikke se for seg endringene. Det ble feil. Så jeg kjøpte det selv.

Etter en lang dag der hun endte opp med å kjøpe noe hun selv ville dro vi hjem.

Jeg sydde om det jeg kjøpte og selvsagt likte hun det når hun så det omsydd. DA ville hun ha noe slikt.

Så drar vi på shopping igjen. Jeg sa at enten får hun stole på meg at det jeg finner i forskjellige butikker BLIR BRA til slutt. Jeg sa la meg få finne ETT antrekk og gi meg en sjanse. Hun sa ja, men hun kom hjem uten noe.

Og nå tar det kaka, hun synes jeg bare hadde funnet dritt og lurte på om jeg gjorde det med vilje fordi jeg ikke vil hun skal bli fin??? Jeg blir helt matt. Jeg tenker overhode ikke slik. Hun er bare veldig forknytt i klesveien og tør ikke prøve seg frem. Det er helt greit men hvorfor be om hjelp?

Nå har hun spurt om jeg vil hjelpe henne å finne noe vi kan sy om som det antrekket hun avslo første gangen. Må være klart til 17. Mai. Etter den siste kommentaren ble jeg fryktelig såret over at hun kan beskylde meg for slikt. I tillegg har jeg tilbragt to lørdager borte fra familien min for å gi henne hjelp hun ikke vil ha. Jeg er fristet til å si jeg ikke gidder for jeg VET hun vil ende opp uten NOE.

Har jeg lov å si det ikke passer, og ta opp den sårende kommentaren hun kom med?

Anonymous poster hash: 139dd...3ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, synes det er helt på sin plass

Anonymous poster hash: 07c05...2f7

Skrevet

Ja. Det er helt på sin plass at man ikke har tid til tull. Skyld på 17. mai evt om du ikke vil si det rett ut. Minn henne også på at du kjøpte selv de klærne du anbefalte henne, men som hun ikke ville ha, så den spydige kommentaren hennes faller på sin egen urimelighet!

Må si jeg ble velsig nysgjerrig og lurer litt på om kanskje du vil ta med meg å handle en dag 😀

Skrevet

Ja. Men jeg ville ikke skyldt på dårlig tid (selv om det kan være et reelt problem), men sagt at du ikke ønsker å hjelpe henne når hun har gitt uttrykk for at hun tror at du ikke har til hensikt å gjøre henne fin. Det var en utrolig stygg kommentar, og strengt tatt sa hun at du er et upålitelig og slu menneske. Slikt burde en voksen vite at man ikkekan si uten at det få konsekvenser.

Anonymous poster hash: 554cc...16a
Skrevet

Høres ut som en venninne som bør avvikles.

Skrevet

Oj, hun har seriøse problemer med seg selv. Hun burde skaffe seg hjelp, for hun kommer til å drive flere enn deg, Hi, bort fra seg!

Jeg hadde helt klart tatt dette opp med henne. Hadde spurt henne hvorfor jeg skal bruke enda masse mer tid når det eneste hun har gjort er å beskylde deg for å finne dritt til henne for at hun ikke skal bli fin. Så ville jeg minnet henne på at det hun selv nektet å kjøpe som du ville sy om til henne, det syntes du var så fint at du kjøpte det selv og sydde det om - og spurt henne om hun trodde du likte å gå med dritting som ikke er fine (hennes ord)?

Jeg tror jeg hadde blitt så tydelig med henne at jeg hadde sagt at hun har så store problemer at hun trenger hjelp, for det hun har vist nå viser store problemer med seg selv og egen kropp, nesten paranoid tankegang (at du ønsker å gjøre henne stygg i klesveien) og manglende respekt for andre og andres tid.

Jeg ville sagt at jeg ikke har tid før 17. mai, men hvis hun ber oppriktig om unnskyldning og skaffer seg hjelp for de problemene hun måtte ha, så kan du heller hjelpe henne en annen gang.

Og responderer hun stygt på det er jeg enig med sug lut - da er det på tide å avvikle vennskapet. Slik hun er nå tapper hun deg bare for energi.

Anonymous poster hash: 445cf...a65
Skrevet

Si at du dessverre ikke har tid. Du har allerede vært med henne to ganger, uten resultater. Dessuten faller ingenting av det du anbefaler i smak, så du ser ikke helt vitsen med å hjelpe henne med dette.

Skrevet

Hadde ikke giddet å hjelpe mer nei. Men kunne tilbydd henne å låne noe fra skapet mitt. Er jo disse hun liker 😛

Skrevet

Si det som det er til henne.

Forstår godt at du ikke gidder mer. Du har jo prøvd!

Anonymous poster hash: 08dfd...686

Skrevet

Vær ærlig

"Nei, dessverre, nå orker jeg ikke bruke flere lørdager på shopping, du hører jo ikke på hva jeg sier likevel. Denne lørdagen vil jeg tilbringe med familien"

Anonymous poster hash: d5d97...0e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...