Gå til innhold

AAP - ikke så ille som jeg trodde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alltid hørt at en blir fattig av å gå på aap, med tanke på at det er 66% av lønna.

Pga sykdom har jeg nå begynt på aap og har 24.000 i mnd etter skatt.

Så har ikke tapt mer en ca 9.000 kr i mnd.

Jeg har faste utgifter på lån med mer på 12.000 i mnd så har fortsatt 12.000 til overs som skal dekke mat, bensin, klær osv

Har ingen gjeld, kun huslånet så syns ikke dette var så ille faktisk

Anonymous poster hash: 74b2c...e3f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også hatt planer om en sånn tråd. Jeg hadde et lavtlønnsyrke og tapte nesten ikke noe på å gå over på aap. Så får jeg i tillegg utbetaling fra klp, så jeg tror nesten at jeg får hakket mer nå enn da jeg jobbet. Veldig glad for at det ikke ble så hardt som jeg fryktet.

Anonymous poster hash: b828d...40c

Skrevet

Jeg ble syk ung, på en tid jeg jobbet i og var ute og reiste. Har utbetalt 12000 i mnd. Ikke akkurat noe å hoppe i taket for :/

Anonymous poster hash: 74bb1...209

Skrevet

Jeg har to barn med 2 år mellom, og hadde litt ulønnet permisjon etter begge. Da jeg ble syk brukte de altså årene med 80% foreldrepermisjon og månedene med ulønnet permisjon som grunnlag for aap, så jeg får 13.000 utbetalt i måneden. Ikke akkurat mye å bli fet av.....

Anonymous poster hash: 66775...f0d
Skrevet

Hi her

Mulig jeg har da vært heldig.

Men syns ikke jeg har tapt så mye egentlig. Har to barn så får barnetrygd og slikt oppå aap

Anonymous poster hash: 74b2c...e3f

Skrevet

Da hadde du jo veldig god lønn i utgangspunktet. Jeg ha 24 000 etter skatt med 100% jobb.

Anonymous poster hash: 902f0...ee9
Skrevet

Jeg ble syk ganske ung, og hadde fått barn noen få år før , så jeg jobbet bare som lærling og assistent når jeg ble syk. Så har bare 12000 kr utbetalt 😞

Hvordan regner de ut uføretrygd ? 66 % der og?

Anonymous poster hash: af1cc...743

Skrevet

Jeg ble syk ganske ung, og hadde fått barn noen få år før , så jeg jobbet bare som lærling og assistent når jeg ble syk. Så har bare 12000 kr utbetalt 😞

Hvordan regner de ut uføretrygd ? 66 % der og?

Anonymous poster hash: af1cc...743

Om du har 12.000 utbetalt tror jeg du har minstesatsen.

Anonymous poster hash: 66775...f0d

Skrevet

Har vært på AAP siden jeg var 23 år og har utbetalt ca 20 000 pr mnd. Er utrolig glad for at jeg jobbet mye før jeg ble syk, ellers hadde det vært utrolig hardt å overleve. Jeg er hovedforsørger i vår lille familie da mannen ikke klarer å få noe annet enn ekstrahjelp-jobber.

Anonymous poster hash: 265de...bcf
Skrevet

Jeg har også mer utbetalt på aap, men det er fordi jeg stort sett bare jobber kveld. Jobbet mye dag også før jeg ble syk. Har også to forsikringer jeg får utbetalt. Til dere som er friske: Husk å tegne uføreforsikring!

Anonymous poster hash: 710a8...aeb

Skrevet

Er det rart folk blir irriterte på andre som går på aap osv., når dere skryter over at dere får mer nå enn dere hadde før?

Anonymous poster hash: 7f36c...51e

Skrevet

Er det rart folk blir irriterte på andre som går på aap osv., når dere skryter over at dere får mer nå enn dere hadde før?

Anonymous poster hash: 7f36c...51e

Ja, litt rart. Vi ser også veldig ulikt på hva som er skryt. Uansett - det å ikke tape noe særlig økonomisk veier ikke opp for å ikke fungere i hverdagen og samfunnet. Det gjør det bare litt lettere.

Anonymous poster hash: b828d...40c

Skrevet

Får utbetalt minstesats, vært i dårlig helse siden ungdomsskolen, men ingenting ble dokumentert før jeg gikk til legen og sa jeg trengte hjelp med å komme meg ut i jobb igjen.. Gått på APP i 3 år nå, og starter endelig å føle at jeg kanskje klarer å mestre å jobbe, jobber nå 30% ved siden av AAP, målet mitt er 100% jobb igjen, men leger og spesialist sier dette er urealistisk, men de håper jeg med videre behandling vil klare 50% arbeid..

Nei da, minstesats er ikke mye, men målet med AAP er jo opprinnelig å få en ut i jobb igjen, så det er jo ikke SÅ rart at det er lite av inntekt, da spesielt for oss som nesten ikke har jobbet før vi fikk AAP. Klart det er slitsomt og surt med så lav inntekt, men for de fleste motiverer det til å prøve å jobbe, sant? Og om man jobber og lignende, så er det også lettere å få frem hvor mye smerter/hindringer man har, så man kanskje ikke vil klare å jobbe igjen, i alle fall ikke 100%..

Trøsten min er at samboeren tjener godt, han får utbetalt 28 000 pr mnd, jeg er gjeldfri, han er på vei til å bli det, vil ta noen år til, men da vil det jo bli enda lettere også, slipper vi at hans inntekt går rett i faste utgifter og gjeld :)

Anonymous poster hash: aba88...f1d
Skrevet

Jeg har gått ned fra 23000 til 16000 - 17000 så jeg synes det er veldig kjipt. Burde heller vært sosialmottager. Det er broren min og han får utbetalt 22000 + bostøtte

Anonymous poster hash: 9233d...318

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...