Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #1 Skrevet 12. mai 2016 Hva tar din 10 åring....?? Ved feber, og andre smerter? Mi nekter å svelge tabletter, og paracett med banansmak er hvist pyton. Det er ikke ofte, men det har hent hun har trengt smertestillnde.... Anonymous poster hash: 21d30...3a3
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #2 Skrevet 12. mai 2016 Paracetamol mikstur. Tidligere også Ibux mikstur, men den finnes ikke. Anonymous poster hash: d6318...9d2
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #3 Skrevet 12. mai 2016 Smeltetabletter(paracet) med bringebærsmak er det eneste som funker for 10 åringen her Anonymous poster hash: 27634...ee3
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #4 Skrevet 13. mai 2016 Vi bruker fortsatt stikkpiller. Han klarer ikke å svelge tabletter og liker ikke smaken på disse sirupene. Anonymous poster hash: b1220...e69
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #5 Skrevet 13. mai 2016 Paracetamol mikstur. Tidligere også Ibux mikstur, men den finnes ikke. Anonymous poster hash: d6318...9d2 Forstår ikke helt hva du mener? Ibuprofen (Ibux) kommer jo i flere former for mikstur, og også som pulver. Anonymous poster hash: 49d1f...e59
Mandala Skrevet 13. mai 2016 #6 Skrevet 13. mai 2016 Ikke at svaret hjelper deg, men hun svelger vanlige tabletter.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #7 Skrevet 13. mai 2016 Det finnes også pinex/ paracet brysetabletter som løses opp I den drikken barnet liker. Pinex inneholder ikke smak. Og ibux mixtur finnes ennå, men I navnet nurofen som er svensk. Anonymous poster hash: 96d69...de8
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #8 Skrevet 13. mai 2016 Forstår ikke helt hva du mener? Ibuprofen (Ibux) kommer jo i flere former for mikstur, og også som pulver. Anonymous poster hash: 49d1f...e59 Den vanlige Ibux miksturen gikk ut, nå har vi kun Paracet mikstur, men vi bruker nesten aldri smertestillende, så Nurofen mikstur har jeg ikke kjøpt inn ennå. Men svaret er jo det samme, det er kun miksturer de bruker her. Får ikke til å svelge tabletter. Men det blir jo aldri øvd på, siden det er veldig sjelden det er behov for smertestillende. Det ene barnet har også en mild astma, har derfor brukt minst mulig ibuprofen til det. Anonymous poster hash: d6318...9d2
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #9 Skrevet 13. mai 2016 Dere må nesten bare prøve dere frem til hva som passer best for dere. Med så mange forskjellige formuleringer, bør dere klare å finne noe som han klarer å få i seg. Som nevnt over tar vår stikkpiller uten problemer, men leser jo av og til her inne om barn som virkelig kvier seg for stikkpiller, så det passer nok ikke for alle. Tabletter kan være vanskelige å svelge og smaker ofte ikke godt om de begynner å løse seg opp i munnen. Dette med smak og barn er jo ofte et problem. Har lest om de som løser opp tabletten i litt syltetøy, kan det være en tanke? Anonymous poster hash: b1220...e69
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #10 Skrevet 13. mai 2016 Yngste på 7 svelger tabletter, eldste har doseposer med Nurofen som jeg kjøpte i England. De klagde mye på hodepine en periode, men nå er det lenge siden vi har brukt smertestillende. Anonymous poster hash: d1dee...050
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #11 Skrevet 13. mai 2016 Yngste på 7 svelger tabletter, eldste har doseposer med Nurofen som jeg kjøpte i England. De klagde mye på hodepine en periode, men nå er det lenge siden vi har brukt smertestillende. Anonymous poster hash: d1dee...050 Og jeg medisinerer ikke feber btw, feber er ikke farlig. Anonymous poster hash: d1dee...050
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #12 Skrevet 13. mai 2016 Og jeg medisinerer ikke feber btw, feber er ikke farlig. Anonymous poster hash: d1dee...050 Ikke hodepine heller, men det er ubehagelig. Så lenge det ikke blir for ofte, ser jeg ikke noe problem med å gi paracet som lindring ved feber. Anonymous poster hash: b1220...e69
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #13 Skrevet 13. mai 2016 Granulat Jeg har den her i både 250 og 500 mg, jentene mine på 7 og 9 år sier det smaker "bruspulver", ikke noe problem å få i dem ihvertfall Skal ikke blandet i væske eller noe, bare spises som pulver. https://www.apotek1.no/produkter/pinex-500mg-granulat-jordbaersmak-10stk-513336p Anonymous poster hash: 14c22...2c2
Mamma_til_2 Skrevet 13. mai 2016 #14 Skrevet 13. mai 2016 9 åringen spiser tabelletter eller mixtur (paracet, ibux, pinex) 4.5åringen tar mixtur.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #16 Skrevet 13. mai 2016 Jeg knuser en halv mellom to skjeer og så tar litt syltetøy å rører inn så svelger hun det. Anonymous poster hash: 5732a...19c
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #17 Skrevet 13. mai 2016 Har du prøvd sånn tablettovertrekk med sitronsmak? Tabletten blir glattere, og dermed lettere å svelge. Og så løser den seg ikke opp i munnen. Anonymous poster hash: 0ea36...a7e
skinnfilla Skrevet 13. mai 2016 #18 Skrevet 13. mai 2016 Jeg knuser en halv mellom to skjeer og så tar litt syltetøy å rører inn så svelger hun det. Anonymous poster hash: 5732a...19c Gjør akkurat det samme 👍🏻 til hun på 5. Hun på 10 har svelget tabletter siden 4-5 års alder . Har du også jobbet på sykehjem🙈😆
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå