Gå til innhold

Smertestillnde til 10 åring....


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tar din 10 åring....??

Ved feber, og andre smerter?

 

Mi nekter å svelge tabletter, og paracett med banansmak er hvist pyton.

 

Det er ikke ofte, men det har hent hun har trengt smertestillnde....

 

Anonymous poster hash: 21d30...3a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Paracetamol mikstur. Tidligere også Ibux mikstur, men den finnes ikke.

 

Anonymous poster hash: d6318...9d2

Skrevet

Smeltetabletter(paracet) med bringebærsmak er det eneste som funker for 10 åringen her

 

Anonymous poster hash: 27634...ee3

Skrevet

Vi bruker fortsatt stikkpiller. Han klarer ikke å svelge tabletter og liker ikke smaken på disse sirupene.



Anonymous poster hash: b1220...e69
Skrevet

Paracetamol mikstur. Tidligere også Ibux mikstur, men den finnes ikke.

 

Anonymous poster hash: d6318...9d2

Forstår ikke helt hva du mener? Ibuprofen (Ibux) kommer jo i flere former for mikstur, og også som pulver.

 

Anonymous poster hash: 49d1f...e59

Skrevet

Ikke at svaret hjelper deg, men hun svelger vanlige tabletter.

Skrevet

Det finnes også pinex/ paracet brysetabletter som løses opp I den drikken barnet liker. Pinex inneholder ikke smak. Og ibux mixtur finnes ennå, men I navnet nurofen som er svensk.

 

Anonymous poster hash: 96d69...de8

Skrevet

Forstår ikke helt hva du mener? Ibuprofen (Ibux) kommer jo i flere former for mikstur, og også som pulver.

 

Anonymous poster hash: 49d1f...e59

Den vanlige Ibux miksturen gikk ut, nå har vi kun Paracet mikstur, men vi bruker nesten aldri smertestillende, så Nurofen mikstur har jeg ikke kjøpt inn ennå.

Men svaret er jo det samme, det er kun miksturer de bruker her. Får ikke til å svelge tabletter. Men det blir jo aldri øvd på, siden det er veldig sjelden det er behov for smertestillende. Det ene barnet har også en mild astma, har derfor brukt minst mulig ibuprofen til det.

 

 

Anonymous poster hash: d6318...9d2

Skrevet

Dere må nesten bare prøve dere frem til hva som passer best for dere. Med så mange forskjellige formuleringer, bør dere klare å finne noe som han klarer å få i seg. Som nevnt over tar vår stikkpiller uten problemer, men leser jo av og til her inne om barn som virkelig kvier seg for stikkpiller, så det passer nok ikke for alle. Tabletter kan være vanskelige å svelge og smaker ofte ikke godt om de begynner å løse seg opp i munnen. Dette med smak og barn er jo ofte et problem. Har lest om de som løser opp tabletten i litt syltetøy, kan det være en tanke?



Anonymous poster hash: b1220...e69
Skrevet

Yngste på 7 svelger tabletter, eldste har doseposer med Nurofen som jeg kjøpte i England. De klagde mye på hodepine en periode, men nå er det lenge siden vi har brukt smertestillende.

 

 

Anonymous poster hash: d1dee...050

Skrevet

Yngste på 7 svelger tabletter, eldste har doseposer med Nurofen som jeg kjøpte i England. De klagde mye på hodepine en periode, men nå er det lenge siden vi har brukt smertestillende.

 

 

Anonymous poster hash: d1dee...050

Og jeg medisinerer ikke feber btw, feber er ikke farlig.

 

Anonymous poster hash: d1dee...050

Skrevet

Og jeg medisinerer ikke feber btw, feber er ikke farlig.

 

Anonymous poster hash: d1dee...050

Ikke hodepine heller, men det er ubehagelig. Så lenge det ikke blir for ofte, ser jeg ikke noe problem med å gi paracet som lindring ved feber.

 

Anonymous poster hash: b1220...e69

Skrevet

9 åringen spiser tabelletter eller mixtur (paracet, ibux, pinex) 4.5åringen tar mixtur.

Skrevet

Både 4- og 6-åringen får Paracet brusetabletter.

Skrevet

Jeg knuser en halv mellom to skjeer og så tar litt syltetøy å rører inn så svelger hun det.

 

Anonymous poster hash: 5732a...19c

Skrevet

Har du prøvd sånn tablettovertrekk med sitronsmak? Tabletten blir glattere, og dermed lettere å svelge. Og så løser den seg ikke opp i munnen.

 

Anonymous poster hash: 0ea36...a7e

Skrevet

Jeg knuser en halv mellom to skjeer og så tar litt syltetøy å rører inn så svelger hun det.

 

Anonymous poster hash: 5732a...19c

Gjør akkurat det samme 👍🏻 til hun på 5.

Hun på 10 har svelget tabletter siden 4-5 års alder .

Har du også jobbet på sykehjem🙈😆

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...