Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #1 Skrevet 12. mai 2016 Hver mnd er det jeg som tar meg av regningene. Jeg handler mat på mastercardet som vi splitter i to og jeg betaler også alle hans regninger. Dette fordi han er på trynet og glemmer alt om ikke jeg gjør det, og jeg er nøye! Til gjengjeld setter han inn penger til meg som dekker halvparten av regninger og mastercard. Problemet er at han er sein å sette inn penger. Hver-eneste-mnd. Jeg må tigge og be om at han setter inn penger så jeg får betalt regningene, og han blir attpåtil sur! Så idag ba jeg han være snill å overføre så jeg får betalt regningene våre. Denne mnd er dyr fordi vi har gjenstående penger på mastercard som vi skal betale denne mnd samt det vi har brukt denne mnd. Vi må også betale (han rettere sagt) datautstyr som skal være betalt 1. juni for 6000, samt at denne mnd får vi internett/tv samt strømregninga. Etter en sur mine gikk han å satte seg på pcn og overførte halvparten av det jeg skal ha. Jeg ble litt irritert å spurte hvorfor han ikke bare kunne overføre alt så jeg får betalt det jeg skal? Han reiser bort i tre uker på onsdag, og jeg vil nødig drive å ringe å tigge penger. Nei fikk jeg til svar, avtalen var han skulle overføre den 15. mai, så det var alt jeg fikk nå. Pengene hadde han på konto, men jeg måtte vente fordi sånn var det. Jeg ble rimelig irritert å sa at da får de pent settes inn da, ellers blir jeg faktisk ganske sur. Da ble han drittforbanna å gjorde som han alltid gjør når han møter litt motstand, stakk av opp til soverommet for å sutre og lese. Er jeg skikkelig teit nå, eller burde jeg være litt stå på? Jeg synes da faktisk det er viktig å få betalt regningene i tide, og jeg hater å be om penger. Likevel MÅ jeg gjøre det, ellers glemmer han det! Anonymous poster hash: 947f4...759
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #2 Skrevet 12. mai 2016 Jeg hadde krevd tilgang til kontoen hans hvis jeg skulle tatt på meg ansvaret for regningene hans 😳 Anonymous poster hash: e8b00...f1e
Marriet Skrevet 12. mai 2016 #3 Skrevet 12. mai 2016 Det her høres jo helt på trynet ut. Jeg tror jeg ville jobba med å finne ut av hvorfor han er så lite samarbeidsvillig og tatt det derifra. Han høres umoden ut. Jeg tror og jeg ville slutta å være regnskapsføreren hans. Du er veldig snill som ordner for han synes jeg og det hadde vært helt greit dersom han hadde vist litt takknemlighet og samarbeidsvilje.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #4 Skrevet 12. mai 2016 Takk! Ja meget umodent, han oppfører seg som et barn i trassalderen. Skal gjøre det han vil, når han vil som med så mye annet. Forbanna barnslig. Kanskje jeg skal foreslå tilgang til kontoen hans, men å be han ta regninger er en dårlig ide. Da blir de ikke betalt.... HI Anonymous poster hash: 947f4...759
Superdolly Skrevet 12. mai 2016 #5 Skrevet 12. mai 2016 (Jeg er i litt dårlig humør i utgangspunktet i kveld. Derfor er dette veldig direkte.) En sånn mann hadde jeg ikke villet være samboer eller gift med. Han skulle hatt fullt opp av andre gode egenskaper for at jeg skulle giddet å være kjæreste med ham. Han roter økonomisk og lar deg rydde opp. Han nekter å holde sin del av avtalen slik at du også blir dratt med i hans økonomiske rot. I tillegg furter han og oppfører seg som en trassig unge og skal straffe deg fordi du vil betale regninger i tide. Han fremstår som en skikkelig umoden drittsekk som ikke vil eller kan ta ansvar for sitt eget liv eller forbruk. Noe mer usexy skal man lete lenge etter.
3 i april Skrevet 12. mai 2016 #6 Skrevet 12. mai 2016 Da hadde jeg faktisk ikke betalt hans personlige regninger FØR de var på kontoen din. Betal dine egne regninger og det dom dere har felles sånn at du slipper purringer og inkasso.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #7 Skrevet 12. mai 2016 Min samboer er også elendig med økonomi, men han innser det selv og har derfor funnet en løsning som passer oss. Det er ene og alene JEG som står for ALT det økonomiske. Jeg har tilgang til alle hans kontoer og oversikt over alle han utbetalinger og regninger. Våre feller regninger går fra min konto, men jeg sørger for at alle hans regninger ellers også bli betalt. Jeg overfører penger fritt mellom våre kontoer. Vi har felles økonomi, så det er ikke mitt og ditt hva angår penger. Også før vi ble samboer gjorde vi det slik med unntak at vi da ikke hadde felles regninger. Likevel hadde jeg full tilgang til hans konto og sørget for at regningene hans ble betalt. Dersom vi ikke hadde hatt denne løsningen hadde jeg aldri flyttet sammen med ham. Det skal ikke gå utover meg og mine særkullsbarn at han ikke kan styre sin egen økonomi. Anonymous poster hash: ba020...09f
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #8 Skrevet 12. mai 2016 Ja jeg vet ikke, var akkurat oppe å prøvde å prate med han. Fikk da vite at han var "skuffa" over at jeg maste på han, og måten jeg snakka til han. Vel jeg innrømmer at jeg er skyldig i å bli irritert fordi han nekter å betale det vi er blitt enige om, og fikk da beskjed at kanskje han bare skulle utvide reisetida si med noen uker, så han kunne komme seg litt vekk fra meg. Han ville helst ikke være rundt meg akkurat nå. Tenker kanskje det er like greit, er drittlei av å bo med en mann som er mer umoden enn mine to barneskolebarn. Var forresten min feil også da, at vi diskuterte idag. Det er alltid det. HI Anonymous poster hash: 947f4...759
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #9 Skrevet 12. mai 2016 Mannfolk som ikke bryr seg med økonomiske ting er noe dritt!!! Har nylig blitt kvitt en av den sorten. Han flyttet inn i min leilighet. Så dreiv vi og så på hus sammen, og skulle søke om lån. Da viste det seg at han hadde masse betalingsanmerkninger, så vi fikk ikke kjøpt noe hus. Siden lånet på leiligheten ble trukket rett fra min konto, tenkte jeg da at han kunne sørge for at fellesutgiftene (bor i sameie) ble betalt. Etter noen mnd får vi styrelederen på døren, som gir beskjed om at fellesutgiftene ikke er betalt på ett halvt år!!!! Fy fader!! Og vi hadde ikke så mye penger stående, så da måtte vi låne fra min mor. Jævlig irriterende!!! Kunne kommet med flere eksempler..... Nå er han endelig en eks.... (Var ikke bare det økonomiske som gjorde at det ble slutt, altså, men det var en av mange ting). Anonymous poster hash: 4f081...a7a
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #10 Skrevet 12. mai 2016 Ja, han kan helt sikkert bare reise! Han klarer du deg fint uten. Anonymous poster hash: f574f...be7
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #11 Skrevet 12. mai 2016 Ja jeg vet ikke, var akkurat oppe å prøvde å prate med han. Fikk da vite at han var "skuffa" over at jeg maste på han, og måten jeg snakka til han. Vel jeg innrømmer at jeg er skyldig i å bli irritert fordi han nekter å betale det vi er blitt enige om, og fikk da beskjed at kanskje han bare skulle utvide reisetida si med noen uker, så han kunne komme seg litt vekk fra meg. Han ville helst ikke være rundt meg akkurat nå. Tenker kanskje det er like greit, er drittlei av å bo med en mann som er mer umoden enn mine to barneskolebarn. Var forresten min feil også da, at vi diskuterte idag. Det er alltid det. HI Anonymous poster hash: 947f4...759 Du bør ta en kraftig vurdering på om du gidder å bruke mer tid på den fyren der. Jeg hadde ikke orket å ha det slik. Anonymous poster hash: e6367...b73
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå