Gå til innhold

Er det noen vits i å bruke solbriller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er masse ute hele året og bruker solbriller bare i helt ekstreme tilfeller, som når det er full sol på fjellet i påsken eller på sjøen i full sol om sommeren noen ganger. Sola plager meg aldri.

Er det egentlig vits i å bruke solbriller eller venner øynene seg greit til å beskytte seg selv bare de blir utsatt for litt sol jevnt og trutt?

Anonymous poster hash: d619f...454

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er minst like viktig å beskytte øynene mot uv-stråler som huden. Da kan du forhindre føflekker inne i øyet, i tillegg til øyesykdommer som grå stær og AMD (aldersrelatert makula degenerasjon ).

Anonymous poster hash: 3a99c...19e

Skrevet

Øynene venner seg til sola på samme måte som huden vår venner seg til kulde, ved å takle det dårligere og dårligere.

Anonymous poster hash: 64afe...c7e

Skrevet

Øynene venner seg til sola på samme måte som huden vår venner seg til kulde, ved å takle det dårligere og dårligere.Anonymous poster hash: 64afe...c7e

Det går i hvertfall ganske sakte. Nå er jeg nesten 50 og merker fortsatt ikke noe til at øynene har større problem med å takle lys eller at huden har større problem med å takle kulde. Jeg hverken fryser mer under for eksempel isbading eller får lett forfrysninger. Når er det vi skal merke disse problemene?

Anonymous poster hash: d619f...454

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...