Gå til innhold

En liten diskusjon i heimen og vil gjerne ha tilbakemeldinger.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er litt uenig her i heimen og jeg vil bare høre om dere synes det er jeg eller samboeren min som er urimelig.

Saken er den at jeg har en gutt på 13 år og han har en gutt på snart 9 år. Samboeren min kjører motorsykkel, og begge guttene synes det er veldig gøy å sitte på med han. (Noe de fikk lov å begynne med for noen uker siden)

Jeg synes at samboeren min da kan prøve å gå inn for at de får sitte på tilnærmet likt. Mener ikke å telle antall km, men prøve å være bevisst på å tenke rettferdighet.

Samboeren min har mest lyst å kjøre med sønnen sin når han spør men har tatt ett par turer med min sønn også når han har vært hjemme. Men han mener at det er helt naturlig at han vil mest prioritere når hans egen sønn spør siden han vil gjøre mest mulig gøye ting med han.

Hva synes dere, forventer jeg for mye av samboeren min når jeg mener at han bør prøve å gjøre dette mest mulig "rettferdig" eller har han rett i at det ikke skal være nødvendig for han å tenke rettferdighet men gjøre det som passer han best?

Anonymous poster hash: 525dd...865

Anonymous poster hash: 48495...ab7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Idioti å kjøre mototsykkel både for liten og stor så jeg ville ikke at mine unger skulle vært med i det hele tatt.

Anonymous poster hash: ade81...74e
Skrevet

Når jeg leser slike problemstillinger er jeg veldig glad for at jeg fant meg en mann uten barn som behandler mine barn som sine egne.

La samboeren din ta med sin egen sønn på flere turer, men da tar du med din egen sønn på tur alene til tusenfryd eller noe annet gøy fordi du vil prioritere gøye ting alene med ditt barn.

For en dustesamboer du har.

Anonymous poster hash: fea82...4b3

Skrevet

Idioti å kjøre mototsykkel både for liten og stor så jeg ville ikke at mine unger skulle vært med i det hele tatt. Anonymous poster hash: ade81...74e

Regner med at de har fullt kjøreutstyr til begge ungene, hver sin hjelm, ryggskinne og kjøredress.

Mannen kjører nok ekstra forsiktig med barn bakpå.

Anonymous poster hash: 116de...fb3

Skrevet

Det er naturlig at han vil være mest med sin egen sønn, men han bør likevel prøve å ikke forskjellsbehandle så det blir "krig" og sjalusi mellom barna.

Han bør passe på å ta med sin sønn når din sønn ikke er hjemme, når din sønn er hos pappaen sin osv

I storfamilien vår er det etterhvert flere bonusbarn og alle prøver å behandle barna likt når alle er tilstede, men alle skjønner at biologiske barn har førstepri og man finner da på ting sammen med bare biologiske barn når bonusbarn ikke er der og kan bli misunnelig.

Anonymous poster hash: 10d3d...f71
Skrevet

Sånn forskjellsbehandling synes jeg ikke noe om.

Men likte det andre forslaget her, ta med sønnen din på ting uten han andre. Kanskje samboeren din innser noe da?

At han avviser din sønn på den måten, må være sårende for ditt barn.

Anonymous poster hash: 41deb...d66

Skrevet

Men han sier vel ikke nei om sønnen din spør? Om sin egen sønn spør først kan han vel ikke si " nei, jeg vil spør xxx om han vil kjøre først".

Anonymous poster hash: d3527...10a

Skrevet

Det er naturlig at han vil være mest med sin egen sønn, men han bør likevel prøve å ikke forskjellsbehandle så det blir "krig" og sjalusi mellom barna.

Han bør passe på å ta med sin sønn når din sønn ikke er hjemme, når din sønn er hos pappaen sin osv

I storfamilien vår er det etterhvert flere bonusbarn og alle prøver å behandle barna likt når alle er tilstede, men alle skjønner at biologiske barn har førstepri og man finner da på ting sammen med bare biologiske barn når bonusbarn ikke er der og kan bli misunnelig.

Anonymous poster hash: 10d3d...f71

Enig i dette.

Anonymous poster hash: 89946...44b

Skrevet

Hva med at du bare lager middag til deg og din sønn i morgen? Noe ordentlig godt....

Eller kjøper godis og at dere setter dere sammen i sofaen foran hans sønn og spiser det uten at han får?

Du kan spørre samboeren din om all slik forskjellsbehandling er ok for han.

Anonymous poster hash: aa686...dcd
Skrevet

Hva med at du bare lager middag til deg og din sønn i morgen? Noe ordentlig godt....Eller kjøper godis og at dere setter dere sammen i sofaen foran hans sønn og spiser det uten at han får?Du kan spørre samboeren din om all slik forskjellsbehandling er ok for han. Anonymous poster hash: aa686...dcd

Blir det ikke litt for dumt av HI å ta igjen på en 9-åring pga hans far?Det synes jeg ihvertfall!

Anonymous poster hash: 1ca95...766

Skrevet

Hvis jeg legger til side mitt synspunkt på motorsykler og barn, så er min mening at samboeren din burde være alenefar uten samboer og stebarn dersom han synes det er riktig og naturlig å forskjellsbehandle.

Skrevet

Blir det ikke litt for dumt av HI å ta igjen på en 9-åring pga hans far?Det synes jeg ihvertfall!

Anonymous poster hash: 1ca95...766

SEr jeg formulerte meg litt klønete i farta... Jeg mente at hun kunne legge fram det slik til samboeren sin og spørre om han syns all slik forskjellsbehandling er greit. Jeg er helt enig i at man ikke gjør slik mot folk :-)

Anonymous poster hash: aa686...dcd

Skrevet

Det er så klart naturlig at han har lyst til å finne på mest med sin biologiske sønn men siden han er voksen må ha behandle barna dere har i hus likt, selvfølgelig!

Er det mulig å være så korttenkt?

Anonymous poster hash: 3e0c3...787

Skrevet

Bor begge barna hos dere like mye?

Om stesønnen din kun har litt samvær med far så synes jeg det er helt greit at han og far tilbringer alenetid sammen. Din sønn gjør vel ting med sin far?

Selvsagt må begge guttene få være med av og til, men likt blir det aldri. La far og sønn ha alenetid og noe som er sitt slik din sønn kan ha med sin far.

Anonymous poster hash: e7ab0...6cc

Skrevet

Omg, barn på motorsykkel?? Aldri i livet!

Anonymous poster hash: f1d85...638

Skrevet

Har sønnen di ytret misnøye, hi?

Dersom guttene ikke reagerer på det, tenker jeg at det er naturlig at han kjører noe mer med sin sønn. Det betyr IKKE at han ikke skal kjøre med din, eller ekskludere han på noen måte!!

Har du noe "tilsvarende" du kan gjøre med guttene? En aktivitet du kan gjøre med den som er hjemme?

Skrevet

Er begge tilstede og har like lyst, er det klart de må få kjøre like mye. Skal mannen forskjellbehandle får han gjøre det når sønnen din er opptatt et annet sted.

Skrevet

For meg er det revnende likegyldig hva som føles mest naturlig for din samboer. Han skal tenke på barna, ikke seg selv. Og det mest naturlige for barna, er omtrent like mye kjøring. Når det er sagt, ville jeg vært skeptisk til barn på motorsykkel.

Skrevet

Glad jeg og mannen ikke hadde barn fra tidligere forhold. Mange av disse bagasjeungene kommer til å slite senere i livet, slik de behandles av sine steforeldre

Skrevet

Den tid dere har sønnene deres samtidig bør tid på motorsykkel være ca likt. Men om din sønn er til sin pappa og dere kun har din samboers sønn der,- så skal ikke de turer som taes da beregnes med slik at din sønn må "få igjen" disse turene når han kommer tilbake til dere!

Vet ikke om det er lov, men om din mann velger og ta med sin sønn på en lengre tur, kanskje med hotellovernatting fra fredag til lørdag/søndag,- så skal heller ikke dette regnes med som tid din sønn må få igjen. Synes jeg. Litt ekstra "biologisk" foreldretid er lov,- såfremt barna til begge har både en biologisk mor og far som stiller opp noenlunde på samme måte. Ikke nødvendigvis like mye (bosted og arbeidssituasjon kan jo gjøre at en ikke får til like MYE tid med barn. Ikke dermed sagt at de likevel kan stille opp MER for barn enn en forelder som har mer tid i timer tilgjengelig...) men er like involvert i sine respektive...

Anonymous poster hash: 05474...f6d
Skrevet

Her kjører bestefaren, og jeg hater når han tilbyr barna å sitte på, selv om han har utstyr til de. Å kjøre motorsykkel er like risikofylt som å kjøre bil med 0,5 -1 i promille. Ville du latt dit barn da sitte på. Jeg er begynt å si nei.

Anonymous poster hash: ab47a...1b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...