Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #1 Skrevet 12. mai 2016 Er så fortvilet:( Det er krise på jobb og jeg er delvis sykemeldt. Har allerede presset meg til det ytterste og er på bristepunktet. Men jobben mener at jeg skal jobbe selv om jeg er sykemeldt:( De har absolutt ingen forståelse for min situasjon. Jobber i en veldig liten bedrift med få ansatte og jeg er så redd for at de skal vende seg helt mot meg:( Anonymous poster hash: c52f9...2bc
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #2 Skrevet 12. mai 2016 De kan kreve at du er 100% på jobb, men at du bare yter 50% ved å jobbe senere, ta flere og lengre pauser osv. Er dette umulig for deg pga din helse må legen spesifisere det i sykemeldingen. Anonymous poster hash: 1cbc2...4df
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #3 Skrevet 12. mai 2016 Snakk med legen din slik at han/hun kan spesifisere sykemeldingen. Da kan ikke arb.giver kreve at du er der når du ikke er i stand til det. Anonymous poster hash: 8e035...61e
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #4 Skrevet 12. mai 2016 Det er vel slutt med aktiv sykemelding, dvs 100% på jobb og yter mindre. Siden du er delvis sykemeldt så skal det være enighet med arbeidsgiver og du hvilke dager, evt hvor mange timer hver dag du skal jobbe, det er du som kjenner hvor mye du greier, og over en periode kan dere også bli enige om enklere arbeidsoppgaver, dette kan dog være vanskelig for man må passe på å ikke belaste de andre Anonymous poster hash: b3ca4...4c5
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #5 Skrevet 12. mai 2016 De kan kreve at du er 100% på jobb, men at du bare yter 50% ved å jobbe senere, ta flere og lengre pauser osv. Er dette umulig for deg pga din helse må legen spesifisere det i sykemeldingen. Anonymous poster hash: 1cbc2...4df Hæ????? Anonymous poster hash: d1bbc...d53
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #6 Skrevet 12. mai 2016 Hæ????? Anonymous poster hash: d1bbc...d53 Når den beste måten å redusere arbeidsbelastningen er å redusere tempo så må en kanskje være på jobb hele dagen for å utføre halvparten av sine arbeidsoppgaver. Det vil da være mulig for en med gradert sykmelding å jobbe hele arbeidsdager. https://www.nav.no/no/Lokalt/Sor-Trondelag/NAV+Arbeidslivssenter+Sor-Trondelag/Nyttig+a+vite+i+Sor-Trondelag/gradert-sykmeldt-hel-arbeidsdag Anonymous poster hash: 1cbc2...4df
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #7 Skrevet 12. mai 2016 Er så fortvilet:( Det er krise på jobb og jeg er delvis sykemeldt. Har allerede presset meg til det ytterste og er på bristepunktet. Men jobben mener at jeg skal jobbe selv om jeg er sykemeldt:( De har absolutt ingen forståelse for min situasjon. Jobber i en veldig liten bedrift med få ansatte og jeg er så redd for at de skal vende seg helt mot meg:( Anonymous poster hash: c52f9...2bc Mener de at du skal friskmelde deg? Anonymous poster hash: 4f26e...cbd
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #8 Skrevet 13. mai 2016 Hvor stor er sykemeldingen din? Hva slags arbeid er det? Kan det tilrettelegges? Anonymous poster hash: 6c746...cf6
Mamma_til_2 Skrevet 13. mai 2016 #9 Skrevet 13. mai 2016 Men er det ikke slik at er du delvis sykemeldt så skal du være på jobb hele arbeidstiden men bare yte de prosentene du er arbeidsfør? Gjøre de oppgavene du kan.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #10 Skrevet 13. mai 2016 Men er det ikke slik at er du delvis sykemeldt så skal du være på jobb hele arbeidstiden men bare yte de prosentene du er arbeidsfør? Gjøre de oppgavene du kan.Ja, slik er det nå Anonymous poster hash: 02780...41e
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #11 Skrevet 13. mai 2016 Hvis det er sånn at du er på bristepunktet så hadde jeg bedt om en 100% sykmelding i en uke eller to. Nå vet ikke jeg hvorfor du er sykmld men det er ingen vits i å la jobben gjøre deg mer dårlig og risikere full krasj og langtidssykemelding. Anonymous poster hash: 6130b...635
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #12 Skrevet 13. mai 2016 Når den beste måten å redusere arbeidsbelastningen er å redusere tempo så må en kanskje være på jobb hele dagen for å utføre halvparten av sine arbeidsoppgaver. Det vil da være mulig for en med gradert sykmelding å jobbe hele arbeidsdager. https://www.nav.no/no/Lokalt/Sor-Trondelag/NAV+Arbeidslivssenter+Sor-Trondelag/Nyttig+a+vite+i+Sor-Trondelag/gradert-sykmeldt-hel-arbeidsdag Anonymous poster hash: 1cbc2...4df Men i mange jobber er det vanskelig å yte 50% når man er på jobb. Feks i seviceyrker Anonymous poster hash: de88f...ef6
Mamma_til_2 Skrevet 13. mai 2016 #13 Skrevet 13. mai 2016 Men i mange jobber er det vanskelig å yte 50% når man er på jobb. Feks i seviceyrker Anonymous poster hash: de88f...ef6 Hvorfor det? Det er jo alltid noe du kan gjøre, men har du vont i ryggen så tar du ikke de tyngste løftene etc.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #14 Skrevet 13. mai 2016 Men i mange jobber er det vanskelig å yte 50% når man er på jobb. Feks i seviceyrker Anonymous poster hash: de88f...ef6 Dette er nytt for meg! Verken lege eller arbeidsplass har bedt meg være 100% på jobb og yte 50%. Jeg jobber redusert pga hardkjør, stress og press på jobb. Blir ikke bedre av å jobbe fullt! (Jeg er ikke Hi, men forstår godt problemet...) Anonymous poster hash: 9adbe...279
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #15 Skrevet 13. mai 2016 Hvorfor det? Det er jo alltid noe du kan gjøre, men har du vont i ryggen så tar du ikke de tyngste løftene etc. Du kan fortsatt risikere å fly som piska skinn, men med lettere oppgaver. For hvis noen tar dine tunge løft, må du ta hans eller hennes oppgave som han/hun ikke rekker å utføre mens dine tunge løft blir tatt. Man ansetter vel ikke vikar for en som er sykmeldt 50 %, men er på jobb 100 %? Og mest sannsynlig er ikke andre veldig interessert i å jobbe mer for at den sykmeldte skal slappe av og drive dank på jobb halve tiden. Jeg har vært deltidssykmeldt og har jobbet 2 dager i uka (gravid med invalidiserende bekkenløsning og halsbrann som gjorde at jeg ikke sov på natta). Jeg tror mange arbeidsgivere misbruker ordningen, og den sykmeldte ender opp med å yte 100 %, samtidig som arbeidsgiver får dekket 50 % av staten. Vinn-vinn for arbeidsgiver. Anonymous poster hash: 47e20...cbb
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #16 Skrevet 13. mai 2016 Ja, slik er det nå Anonymous poster hash: 02780...41e Det må ikke være sånn nei Anonymous poster hash: 4f26e...cbd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå