Gå til innhold

Noen her som har født i uke 31 + ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har født i uke 31/ noen uker over? Hvordan gikk det? Hvordan går det med barnet i dag? Jeg har mye rier og fødsel kan potensielt starte når som helst. Er totalt sengeliggende.mhatt det slik i 11 uker nå.mheldigvis ikke så lenge igjen. Har tidligere født i uke 22, da gikk det ikke bra. Så er jeg heldigvis så langt som 31 uker. Jeg lurer derfor på om noen har erfaring om å fødte nå?

Anonymous poster hash: 25208...cd2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner en i uke 30 og en 31.

Begge gikk det bra med og er helt friske idag.

Måtte tilbringe noen uker på sykehuset, og den ene fikk barne-astma, men ellers ingen senskader.

Legevitenskapen er så god idag, og når de til og med rekker å sette lungemodningssprøyte går det som regel bra.

Anonymous poster hash: 874dc...51c

Skrevet

Venninna mi fødte datter i uke 32. Det gikk bra! Den andre venninna mi fødte også tvillinger i uke 32. De er nå 2åringer. Måtte på fysioterapi og var på sykehuset frem til uke 36-37 men det også gikk bra! Jeg var nær ved å føde i uke 27-32 men holdt ham inne til uke 36. Jeg hadde også stor blødning i uke 15. Det jeg husker at jeg var roligere etter uke 27. Da visste jeg at det går bra. Uke 32 enda bedre! Jeg talte dagene.

Ønsker deg lykke til! Jeg håper du holder ut til uke 36-37 men om det ikke skjer da skal du få vite at det går bra! Det bare betyr at barnet blir noe lengre på sykehuset.

Anonymous poster hash: e54e2...7d1

Skrevet

Takk for svar. Får nøye oppfølging så det er bra. Men ser ut som at babyen ikke vil vokse så mye som den skal, det er ganske trist. Men men, får håpe det blir et friskt barn

Skrevet

Takk for svar. Får nøye oppfølging så det er bra. Men ser ut som at babyen ikke vil vokse så mye som den skal, det er ganske trist. Men men, får håpe det blir et friskt barn

Du er 4 uker godt over de magiske 27 ukene! Om de satte lungemodningssprøytene,blir det ok!

Anonymous poster hash: e54e2...7d1

Skrevet

Jeg fødte i uke 32, i tillegg var hun mindre enn hun skulle vært i den uka (1400 gram). Det har gått kjempebra! Var på sykehuset i 2,5 uke, deretter hjemmesykehus noen uker. Eneste hun trengte hjelp til, var å lære å spise (var slapp og sugesvak). Hadde sonde, men ingen annen hjelp - ikke kuvøse, ikke pustehjelp.. Bærer ingen preg av å være prematur i dag! Eneste var at ammingen gikk rett vest, men det er uten betydning i den store sammenhengen! Lykke til :)

Anonymous poster hash: 0b3f4...cdf

Skrevet

Jeg har født i uke 30, og det gikk helt fint. Skjedde så fort at jeg ikke rakk å få lungemodning engang. Vi var ute av sykehuset etter nesten 4 uker, og alt har vært som en drøm etter det. Ingen senskader eller problemer.

Anonymous poster hash: eb117...308

Skrevet

En venninne fødte i uke 32, sønnen går på ungdomsskolen nå.

Det har gått veldig greit med han, han har litt lese og skrivevansker og har vel diagnosen ADD, men med tilrettelegging på skolen klarer han seg fint. Ingen vet vel om problemene hans skyldes at han er prematur heller, men siden det er ganske vanlig med slik problematikk for premature tror de det.

Det er jo ikke noe stort problem da, en kjekk og god ung mann har han blitt, han kommer til å klare seg fint i livet.

Anonymous poster hash: a24bd...ce8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...