Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #1 Skrevet 12. mai 2016 Har nettopp fått diagnosen slitasjegik i nesten hele kroppen, rygg, skuldre, knær, ankler m.m Er så lei av å ha smerter hele tiden, Voltaren lindrer noe. Men er det noe annet jeg kan ta eller gjøre for å lindre smertene? Gjentagende bevegelser er det verste. Anonymous poster hash: cfb02...656
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #2 Skrevet 12. mai 2016 Høres merkelig ut om du har slitasjegikt i så store deler av kroppen. Er du utredet for reumatisk sykdom? Eller kronisk sykdom à la borrelia eller lignende flåttbårne sykdommer? Og hva med mineralmangler? Flere av disse kan også gi generelle leddproblemer som kan mistolkes som "gikt", noen kan også gi leddforandringer. Om voltaren hjelper noe så ville jeg ha lagt om kostholdet. Betennelser kan gjøre slike problemer langt verre. Så et kosthold som demper betennelser og ikke trigger dem er kjempeviktig. Det vil i prinsipp si å unngå alt av sukker og det meste av raske karbohydrater. Tilskudd med omega3 og gurkemeie virker betennelsesdempende (bedre enn nsaids), gurkemeie har også en smertelindrenede effekt på ca. samme nivå som Ibux. Var jeg deg ville jeg gått for videre utredning privat. Anonymous poster hash: d0fae...551
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #3 Skrevet 12. mai 2016 Er det osteoartritt eller reumatisk artritt? Injeksjoner med kortikosteroider eller hysluronsyre kan hjelpe. Trening (tilpasset!) er bra for å styrke muskulaturen rundt leddene slik at de stabiliseres og for å holde vekten nede, noe som er svært viktig. Anonymous poster hash: 7728f...1eb
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #4 Skrevet 12. mai 2016 Er det osteoartritt eller reumatisk artritt? Injeksjoner med kortikosteroider eller hysluronsyre kan hjelpe. Trening (tilpasset!) er bra for å styrke muskulaturen rundt leddene slik at de stabiliseres og for å holde vekten nede, noe som er svært viktig. Anonymous poster hash: 7728f...1eb *hyaluronsyre* Anonymous poster hash: 7728f...1eb
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #5 Skrevet 12. mai 2016 Høres merkelig ut om du har slitasjegikt i så store deler av kroppen. Er du utredet for reumatisk sykdom? Eller kronisk sykdom à la borrelia eller lignende flåttbårne sykdommer? Og hva med mineralmangler? Flere av disse kan også gi generelle leddproblemer som kan mistolkes som "gikt", noen kan også gi leddforandringer. Om voltaren hjelper noe så ville jeg ha lagt om kostholdet. Betennelser kan gjøre slike problemer langt verre. Så et kosthold som demper betennelser og ikke trigger dem er kjempeviktig. Det vil i prinsipp si å unngå alt av sukker og det meste av raske karbohydrater.Tilskudd med omega3 og gurkemeie virker betennelsesdempende (bedre enn nsaids), gurkemeie har også en smertelindrenede effekt på ca. samme nivå som Ibux. Var jeg deg ville jeg gått for videre utredning privat. Anonymous poster hash: d0fae...551 Utredet hos reumatolog, slitasjegikt i rygg og ledd ingen tegn til artritt. Skoliose i nedre del av ryggen. Gammelt prolaps i nakken. Har jobbet 25 år i et tungt yrke med mange gale løftestillinger. Har allerede kuttet ut unødig sukker. Hi Anonymous poster hash: cfb02...656
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #6 Skrevet 12. mai 2016 Er det osteoartritt eller reumatisk artritt? Injeksjoner med kortikosteroider eller hysluronsyre kan hjelpe. Trening (tilpasset!) er bra for å styrke muskulaturen rundt leddene slik at de stabiliseres og for å holde vekten nede, noe som er svært viktig. Anonymous poster hash: 7728f...1eb Ingen tegn til artitt, da hadde de hatt et behandlingstilbud til meg. Hi Anonymous poster hash: cfb02...656
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #7 Skrevet 12. mai 2016 Utredet hos reumatolog, slitasjegikt i rygg og ledd ingen tegn til artritt. Skoliose i nedre del av ryggen. Gammelt prolaps i nakken. Har jobbet 25 år i et tungt yrke med mange gale løftestillinger. Har allerede kuttet ut unødig sukker. Hi Anonymous poster hash: cfb02...656 Ok, da er det mer trolig at det "bare" er slitasjegikt. Noen har hjelp av glucosamin, men det beste er å ta det sammen med et eller to andre stoffer som jeg i farten har glemt navnet på. De andre stoffene øker effekten av glukosamin. Produktet jeg tenker på heter Trioflex, men tror dessverre ikke du får kjøpt det lenger pga. nye regler. Vet mange med slitasjegikt som ikke hadde effekt av glukosamin de fikk hos legen, men hadde veldig god effekt av Trioflex. Ta en kikk på denne linken: http://www.healthiereurope.info/revmatisme_smerter_ledd_muskler.php#Trioflex Skal du til utlandet kan du kanskje få tak i det? Bra du har kuttet ut sukker Anonymous poster hash: d0fae...551
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #8 Skrevet 12. mai 2016 Ok, da er det mer trolig at det "bare" er slitasjegikt. Noen har hjelp av glucosamin, men det beste er å ta det sammen med et eller to andre stoffer som jeg i farten har glemt navnet på. De andre stoffene øker effekten av glukosamin. Produktet jeg tenker på heter Trioflex, men tror dessverre ikke du får kjøpt det lenger pga. nye regler. Vet mange med slitasjegikt som ikke hadde effekt av glukosamin de fikk hos legen, men hadde veldig god effekt av Trioflex.Ta en kikk på denne linken: http://www.healthiereurope.info/revmatisme_smerter_ledd_muskler.php#Trioflex Skal du til utlandet kan du kanskje få tak i det? Bra du har kuttet ut sukker Anonymous poster hash: d0fae...551 Takk, skal sjekke det ut Anonymous poster hash: cfb02...656
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå