Gå til innhold

Abort. Hjelp??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har time til medisinsk abort imorgen kl 8. Jeg har hatt en missed abortion, var i uke 13 men fosteret døde i uke 9 :frown: Fikk vite dette igår... Jeg har tidligere tatt kirurgisk abort og syntes det gikk veldig greit. Ingen smerter og blødde nesten ingenting. Jeg ønsket i utgangspunktet å gjøre det denne gangen også, men legen insisterer på at jeg skal ta det medisinsk. Gruer meg helt for jævelig, og lurer på om noen vil fortelle hvordan dere som har tatt medisinsk opplevde dette?? Jeg vurderer å møte opp i morgen og kreve kirurgisk. Er så nervøs at jeg nesten svimer av etter å ha lest mye om det på forumer.  :frown:

Anonymous poster hash: d569e...99a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bare hatt en medisinsk abort etter MA, det var tøft, men gikk veldig greit og. Jeg fikk først en pille for å stoppe svangerskapet på sykehuset, deretter skulle jeg ta en stikkpille hjemme dagen etter. Den første pilla startet aborten og, så blødde kraftig da jeg skulle ta den vaginale pilla, måtte derfor ta den rektalt (ekkelt og vanskelig, måtte få hjelp fra mannen). Blødde mye, og det kom store klumper ut hver gang jeg gikk på do (kanskje 4-5 ganger). Deretter vanlig blødning som etter noen dager avtok. Var ikke så mye smerter, for jeg fikk paralgin forte på sykehuset. Kom meg gjennom det, men var såklart en uhyggelig opplevelse. Masse lykke til ❤️

Ble forresten gravid to måneder etter det og det gikk bra. Nå er jeg gravid igjen og har snart termin, så det har gått bra denne gangen og :) husk det er sjelden man mister flere ganger på rad, så håper du kan glede deg over et nytt svangerskap som går bra veldig snart!

Anonymous poster hash: 7fb34...78d

Skrevet

Jeg hadde "nettopp" (februar) en medisinsk på grunn av MA oppdaget 17+6 (fosteret døde 14+4). Når man har passert uke 12 får man ikke utskrapning, da må man føde.

Ble lagt inn om morgenen, fikk smertestillende og modningstabletter. Ca hver 6. time. Skal du dra hjem og blø ut hjemme? Eller legges inn? Er uansett ikke noe å grue seg til, smertene er tolererbare.

Jeg hadde jo et foster som skulle ut, og det hang jo i en navlestreng som måtte klippes. Morkaken min kom heller ikke ut, så jeg blødde i overkant. Den satt så godt at jeg til slutt måtte skrapes ut dagen etter.

Mistet ca halvannen liter blod, men det hadde jeg ingen plager av etter 6-7 uker.

Skrevet

Jeg hadde "nettopp" (februar) en medisinsk på grunn av MA oppdaget 17+6 (fosteret døde 14+4). Når man har passert uke 12 får man ikke utskrapning, da må man føde.

Ble lagt inn om morgenen, fikk smertestillende og modningstabletter. Ca hver 6. time. Skal du dra hjem og blø ut hjemme? Eller legges inn? Er uansett ikke noe å grue seg til, smertene er tolererbare.

Jeg hadde jo et foster som skulle ut, og det hang jo i en navlestreng som måtte klippes. Morkaken min kom heller ikke ut, så jeg blødde i overkant. Den satt så godt at jeg til slutt måtte skrapes ut dagen etter.

Mistet ca halvannen liter blod, men det hadde jeg ingen plager av etter 6-7 uker.

uff så trist. Da jeg fødte i uke 22 kom ikke morkaken heller, så jeg måtte inn ganske kjapt (etter 10 min?) til operasjon fordi man blør så mye. Rart de ventet så lenge med deg

Anonymous poster hash: 51f0e...205

Skrevet

uff så trist. Da jeg fødte i uke 22 kom ikke morkaken heller, så jeg måtte inn ganske kjapt (etter 10 min?) til operasjon fordi man blør så mye. Rart de ventet så lenge med deg

Anonymous poster hash: 51f0e...205

Trist for deg og!

Var midt på natten, og jeg tok det jo med fatning, fikk drypp og "manuell" fjerning av en gyn (føltes som om han gravde i et skrubbsår med gaffel), så de trodde vel de hadde fikset det. Så gikk jeg i dusjen alene, og blødde masse, men det var det ingen som så. Klokken var 4 om natten, så var mest alene. Men skulle gjerne bare fått utskrapningen først som sist, så hadde jeg sluppet hele greia.

Skrevet

Hatt en MA oppdaget i uke 9 hvor fosteret akkurat hadde dødd. Fikk først en tablett med mifegyne på sykehuset også skulle jeg ta cytotec hjemme to dager senere. Fikk også en paralgin major til å ta sammen med cytotecen. Resultatet var at jeg ble skikkelig høy under aborten og det var egentlig like greit. Satt hjemme og fniste ;) Var ikke helt forberedt på de enorme mengdene med blod, men det gikk jo også på et vis. Men langt i fra det gøyeste jeg har vært med på. Lykke til! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...