Gå til innhold

Trener seriøst ALLE småbarnsmor mye??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn helt seriøst??

Jeg har nemlig virkelig ikke tid eller mulighet til det :( og det er en stor sorg for meg.

Litt om meg; er 32 år, jobber 100% i barnehage og har to aktive små gutter på 5 og 3 år. Har hus og bil og alt som følger med. Og en mann som jobber mye, men alikevel bidrar.

For litt over et år siden løp jeg 3 mil i uka i tillegg til dette, og i fjor sommer møtte jeg veggen. Treningen måtte jeg kutte ut for den tok siste rest av energilageret.

Hadde håper jeg skulle klare å bygge meg opp igjen etterhvert, men tydeligvis ikke.

Når kvelden kommer og jeg er ferdig med alle "plikter" så er det tomt :( da er klokka mellom 20.30 og 21.30 og da trenger jeg 30 min på sofaen før jeg legger meg for å få sove.

Vil så gjerne trene. Men skjønner ikke når. Og skjønner ikke hvordan jeg fikk det til før :( men er vel derfor jeg ble utbrent da. For mye på en gang.

Er en person som generelt stresser mye med alt, mye tankekraft og dårlig samvittighet.

Vet ikke hvor jeg vil med dette. Kanskje føle meg mer normal 😳

Anonymous poster hash: d34be...e3b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

SmåbarnsMØDRE mente jeg så klart 🙄

Skrevet

Jeg har to barn, yngste 17 mnd , hus, hage, bil , stall og en mann som jobber vekke 5 uker om gangen . Trener styrke 3-4 ganger i uken. Slitsomt til tider , ja, men verdt det ☺️ Er forresten 30 år

Anonymous poster hash: 3ba85...8d1

Skrevet

Jeg har to barn, yngste 17 mnd , hus, hage, bil , stall og en mann som jobber vekke 5 uker om gangen . Trener styrke 3-4 ganger i uken. Slitsomt til tider , ja, men verdt det ☺️ Er forresten 30 år

Hvordan rekker du alt det da? Hva prioriterer du vekk? 😳

Skrevet

Prioriterer vekk TV og sofaen 🙊 Tar treningen rett etter minste sovner . Han våkner mye om kvelden /natten, så på utnytte det når jeg først kan. Og husarbeid blir gjort litt og litt hver dag. Så jeg slipper å bruke mye tid på en gang ☺️

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Har ikke sjans. Har 3 barn og 3 idretter og følge opp samt foreldremøter og samtaler og dugnader og drit. Når siste ungen er i seng kl 21.30 så er jeg ødelagt.

Skrevet

Jeg har trent 3 ganger i uka siden minstemann ble født. De er nå 8 og 10 år. Jobber fullt og har alltid måtte levere og hente barna i barnehagen da mannen jobbet langt unna og måtte dra før barna sto opp og kom hjem til ferdig middag 17.15.

For at jeg skulle greie det og ikke slukne på sofaen så tok jeg på treningstøy mens barn var våkne. Fikk de i seng og dro rett på trening og var hjemme 21.30. Dusjet og la meg. Jeg begynte ikke med husarbeid mellom sengeleggingen og treningen. Hvis det var noe så ble det tatt av mannen men som regel er alt gjort før leggetid.

Jeg har bechterew og trenger å trene for å ikke blir for dårlig. I tillegg ha eget utmattelse pga sykdommen så treningen gir meg litt mer energi. Men det en balanse å greie å trene for å få energi og trene som gjør meg syk.

Har gått på noen smeller. Det går på et vis men trening er noe jeg ikke kan prioritere bort. Jeg fungerer ikke uten trening.

Skrevet

Akkurat som deg (bortsett fra at jeg ikke jobber i bhg) og for meg smalt det i høst. To små på 3 og 5. Jeg er mye bedre nå så trener noe. Jeg prøver å få til en joggetur på dagen på søndagen. Så prøver jeg å få til to kvelder i uka. Jogger da 4,5-6,5 km hver gang. Noen ganger tar jeg bare en liten tur mens de små ser barne-tv med pappaen.

Da jeg var sykmeldt gikk jeg mye tur, og etterhvert føltes det ok å starte å jogge igjen.

Hva med å ta på treningsklær og gå deg en tur etter de små er lagt etter under barne-tv? Tenke at det er godt nok en periode? Jeg sliter med dårlig samvittighet i alle aspekter i livet mitt (dessverre..) og det var vanskelig å bare gå tur en periode. Samtidig gjør det godt for kropp og hode å rusle seg en tur alene.

Håper du kommer deg etterhvert 😊

Anonymous poster hash: 9f6e4...cbc

Skrevet

Jeg er 32 år med barn på 1 og 4 år. Pendler til jobb 1,5 time hver vei (vanskelig jobbmarked her for øyeblikket). I tillegg sliter vi med leggingen så kveldene forsvinner fort. Har ikke sjans i havet til å trene. Håper det bedrer seg etter hvert. Jeg trenger å få strammet opp litt her og der :P

Anonymous poster hash: 57b76...060

Skrevet

Trener ikke.

Anonymous poster hash: b0f5d...1e8

Skrevet

Finn en treningsform som gir deg energi istedenfor å ta. Høres ut som løpingen tapper deg mer for krefter enn den gir.

Jeg er 29 år, har to barn, mann, hus og jobber 100% . Hver søndag setter jeg og mannen opp plan for kommende uke, selvsagt med barnas aktiviteter og våre, men setter også opp tid til trening for oss begge. Vi får to ettermiddager/kvelder hver i uka, så ser vi an litt i helga hva vi gjør eller om det er noe spesielt.

Jeg trener spinning, yoga eller går en tur i marka, noe som gir meg mye! Yoga er fantastisk for å koble ut.. De gangene jeg trener etter ungene er lagt blir det oftest en tur i marka. Gir ekstra på i motbakker og tar litt lett styrke på armer/mage/rygg underveis et sted.

Ikke noe av dette krever en masse tid, så føler jeg får mer enn nok tid med ungene, samt nok trening og ikke minst nok energi! Er ferdig med å gjøre ting som tapper meg, og det høres ut som at du trenger å finne ut hva som gir deg energi av trening istedenfor å ta.

Lykke til på veien, håper du finner noe du trives med og som kan gi deg ekstra overskudd i hverdagen.

Anonymous poster hash: 30398...3de

Skrevet

Har to aktive gutter på 2 og 4 år, 100 % jobb, og tar en master på deltid på fritida (15 studiepoeng i semesteret). Trener 2-3 ganger i uka. Hovedsaklig etter leggetid (8-9 tida), av og til på ettermiddagen.

Jeg vet at om jeg ikke trener blir jeg sykere, så det er ikke et alternativ for meg..

Anonymous poster hash: 2c4b5...ba2

Skrevet

Trener 1-2 ganger i uka, ca 45 min. Den ene gangen tar jeg i arbeidstiden, kan trene en time i uka på jobb. Den andre tar jeg lørdag formiddag med ungene i barnepassen. Men hender selvsagt at jeg ikke orker trene. Men det gir meg energi bare jeg kommer over dørstokkmila.

Anonymous poster hash: f47f1...a9d

Skrevet

Tydeligvis jobb...

Anonymous poster hash: f8fa2...2c6

Skrevet

Litt om meg; er 28 år, jobber 100% 8-16 i barnehage og har to aktive små gutter på 5 og 3 år + mellomstor hund og mann. Har hus og bil og alt som følger med.

Mannen jobber 8-16, men alikevel bidrar.

For litt over tre år siden møtte jeg veggen, og aktivitetsnivået tok degradert oppover til 100% før en liten dal igjen ned på 10% og gradvis opp igjen

Jeg trener mandag,onsdag lørdag/søndag somregel etter at barna er lagt

Mannen trener tirsdag, torsdag og fredager. + at det er noen fotballkamper som han ser på eller spiller utenom + volleyballturneringer

Barna har en trening hver. Treåringen på tirsdager fra 17-18 og femåringen på torsdager fra 17-18.

Det er slitsomt og føler innemellom at det er litt for mye, Men vi har tid til barna/husarbeid mellom 16-20 når barna er våkne. De kveldene mannen trener bruker jeg kanskje å få besøk av venninne eller to. De kveldene jeg trener er jeg ferdig 21/21.30 og sitter å set serier med mannen frem til 23/24 før jeg lager matbokser/legger frem klær til kommende dag. Står opp 07.00 om morgenen

Er en person som generelt stresser mye med alt, mye tankekraft og dårlig samvittighet også

Anonymous poster hash: 164c9...9c9

Skrevet

34 år her. Helt alene med ei på fem og en på to. Jobber 100%. Klarer ikke finne tid og tom til trening. Kan ikke forlate huset på kveldstid. Jobber på dagtid. Ikke noe nettverk som kan passe i helger eller lignende. Har tatt med begge på barnepass på treningssenteret et par helgedager, men det blir mest stress for alle ut av det. Så svaret er, at jeg ikke får trent. Skulle så gjerne...gått turer i skog og mark, i fjellet etc. Men det får bli når småtrollene er store nok til å bli med tror jeg :) Har matte så kan jo trene hjemme, men etter at ungene er lagt er det rett og slett null energi igjen. Så vidt jeg får tatt meg en dusj på kveldene og ofte sovner jeg på sofaen så fort de er i seng. Småbarnslivet ass <3 ;)

Anonymous poster hash: 89c51...c8f
Skrevet

Litt om meg; er 28 år, jobber 100% 8-16 i barnehage og har to aktive små gutter på 5 og 3 år + mellomstor hund og mann. Har hus og bil og alt som følger med.

Mannen jobber 8-16, men alikevel bidrar.

For litt over tre år siden møtte jeg veggen, og aktivitetsnivået tok degradert oppover til 100% før en liten dal igjen ned på 10% og gradvis opp igjen

Jeg trener mandag,onsdag lørdag/søndag somregel etter at barna er lagt

Mannen trener tirsdag, torsdag og fredager. + at det er noen fotballkamper som han ser på eller spiller utenom + volleyballturneringer

Barna har en trening hver. Treåringen på tirsdager fra 17-18 og femåringen på torsdager fra 17-18.

Det er slitsomt og føler innemellom at det er litt for mye, Men vi har tid til barna/husarbeid mellom 16-20 når barna er våkne. De kveldene mannen trener bruker jeg kanskje å få besøk av venninne eller to. De kveldene jeg trener er jeg ferdig 21/21.30 og sitter å set serier med mannen frem til 23/24 før jeg lager matbokser/legger frem klær til kommende dag. Står opp 07.00 om morgenen

Er en person som generelt stresser mye med alt, mye tankekraft og dårlig samvittighet ogsåAnonymous poster hash: 164c9...9c9

Veldig bra med trening for dere begge, men jeg lurer på når du får tid til å prate med mannen..? Spør fordi jeg er oppriktig nysgjerrig, ikke ment som kritikk.

Anonymous poster hash: 5a830...55f

Skrevet

Jeg er 30 og trener fast fire dager i uka. Jobber 100 % og har barn,to hunder og en mann som reiser mye. Jeg trener hjemme i stua foran tven med sensorer. Bruker kun min egen kroppsvekt og noen små vekter samt en gymmatte 😊 for 3 år siden klarte jeg å gå ned 15 kg med lun hjemmetrening og endring av kosthold. Nå holder jeg bare vekten stabil.

Jeg hadde aldri i verden hatt tid til å trene utenfor huset. Trener alltid når barna har lagt seg.

Anonymous poster hash: dd48f...63f

Skrevet

Veldig bra med trening for dere begge, men jeg lurer på når du får tid til å prate med mannen..? Spør fordi jeg er oppriktig nysgjerrig, ikke ment som kritikk.

Anonymous poster hash: 5a830...55f

Fra. På morgenen i ti min, sms/snap iløpet av dagen. I bilen på vei hjem fra jobb. Mellom 16-20 og når vi ser serier sammen og legger oss sammen. Fra 21-24. Vi bruker hele helgene sammen bortsett fra trening 2 t lørdag og 2 t søndag

Ser ikke problemet ;) sex har vi også 4-6 ganger i uken

Anonymous poster hash: 164c9...9c9

Skrevet

Jeg er 30 og trener fast fire dager i uka. Jobber 100 % og har barn,to hunder og en mann som reiser mye. Jeg trener hjemme i stua foran tven med sensorer. Bruker kun min egen kroppsvekt og noen små vekter samt en gymmatte 😊 for 3 år siden klarte jeg å gå ned 15 kg med lun hjemmetrening og endring av kosthold. Nå holder jeg bare vekten stabil.

Jeg hadde aldri i verden hatt tid til å trene utenfor huset. Trener alltid når barna har lagt seg.

Hva betyr det å trene med sensorer? Så flink du har vært! Gratulerer med vektnedgangen!

Skrevet

Alene med 4 barn på 9 mnd, 3, 10 og 11. Jeg er for tiden sykemeldt fra min jobb i bhg. Jeg triller noen turer i uka, ellers ingen trening. Kan ikke dra noe sted på kveldstid pga barna, og trening hjemme fungerer dårlig for meg. Men det skal sies at jeg så og si ikke sitter ned i løpet av hele dagen da! Er på føttene fra før 7 og til 22/23. Sitter maks en til to timer på hele dagen, så jeg får jo beveget meg mye :)

Anonymous poster hash: f4da9...cd7

Skrevet

Jeg trener ikke. En på 3mnd en på 2,5år. Får nok aktivitet med hus og heim, to barn og bikkje som skal ha oppmerksomhet. Jeg skulle gjerne hatt overskudd til å danse litt oftere, ikke for å trene, men fordi det gir meg glede.

Anonymous poster hash: 8af00...890
Skrevet

Hva betyr det å trene med sensorer? Så flink du har vært! Gratulerer med vektnedgangen!

Det betyr at jeg bruker playstation. Vi har et spill som heter active fit og der er det forskjellige treningsprogrammer. Da har du er trener som skjermen som trener med deg. Du skal gjøre de samme bevegelsene som treneren. Har da tre sensoren på kroppen. En på låret og to på hver arm. Den registrerer puls og aktivitet. Samt at jeg utfører øvelsene riktig. Vis ikke så korrigerer treneren.

Jeg har aldri likt treningssenter så dette er ypperlig for meg. Du får nok ikke en fitnesskropp av dette da det begrenser en del da man kun bruker egen kropp og små vekter opp til 10 kg. Men det er mer enn bra nok for meg 😊

Skrevet

Tydeligvis jobb...

Anonymous poster hash: f8fa2...2c6

Jobber gjør jeg. Så hvor du tar det fra aner jeg ikke .

Skrevet

Har 100 % stilling og 3 barn, er 41 år.

2 barn i bhg, og ett i småkolen.

Sykler til jobb hver dag ca 7, 5 km en vei. så blir 15 km t / r 

I tillegg løper jeg 3-4 dager i uken og trener styrke etter den ene løpeøkten en gang i uka. 

Legger meg ca 22 og står opp 06:30 

Jeg leverer og mannen henter. Løper mens han i skolen trener på mandager. I tillegg løper jeg 1-2 økter etter leggetid i uka + 1 økt lørdag eller søndag. løpeøktene er på mellom 30-45 min 

Anonymous poster hash: d3ba6...3c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...