Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #26 Skrevet 12. mai 2016 Dersom jeg hadde hatt to trillevogner hadde jeg plassert fireåringen i den. Ikke fordi hun er lat eller kommer til å skape seg, men fordi jeg er livredd for at hun skal forsvinne. Inne i byen er det så mange mennesker at det er lett å miste en nysgjerrig fireåring. Nå har vi bare en trillevogn, og den går til toåringen som syns det er direkte morsomt å stikke av fra mamma og pappa. Anonymous poster hash: 6ca94...d6a
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #27 Skrevet 12. mai 2016 Jeg bruker fremdeles vogn innimellom til min 3,5-åring. Jeg tipper alle de som blir sjokkerte over 3-åringer i vogn er de som kjører bil uansett hvor de skal. Jeg kjører ikke og hvis ungen da skulle gått til bhg kunne jeg like godt droppe å jobbe. Jeg bruker 30 min kjapp gange dit så vil anta ungen ville brukt 2 timer. Pluss en halvtime ekstra med ligge rett ut på gata og hyle jeg orker ikke mer! Er det egentlig noe verre å sette en unge i vogn hvis avstanden er stor enn å sette ungen i bilstolen og kjøre?? Anonymous poster hash: f9790...ba4
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #28 Skrevet 12. mai 2016 Gutten min blir 4 år i sommer, og vi bruker vogn nå 17. Mai. Mange grunner til det! -Totalt så går vi nesten en mil. Ned til byen, toget 4 km, opp fra byen, bort til skolen, hjem fra skolen. Blir fort langt, og jeg orker ikke å ta sjansen på å måtte bære en trøtt og sur/sliten unge med bunad og det hele. Så er det ganske greit å ha vogn å legge alt krimskramset i og 😊 Reagerer ikke på at andre bruker vogn. Anonymous poster hash: e5952...ce6
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #29 Skrevet 12. mai 2016 Siste gang min sønn satt i vogn noen gang var 17. mai da han var tre år og en mnd gammel. I Oslo sentrum da er det godt å kunne hvile seg. Senere har han aldri sittet i vogn. Vi har vært vant til å gå og sykle til barnehage og skole, går lange turer til fots og på ski. Større barn trenger normalt ikke vogn, spør du meg. Da går det an å tilpasse dagen noe etter barna. De fleste unger på den alderen er jo vant til å løpe uavbrutt hele dagen i barnehagen. Anonymous poster hash: b33c6...4ec
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #30 Skrevet 12. mai 2016 Kommer jo helt an på hvor langt dere skal gå, hvor dere skal osv osv Umulig å svare på egentlig. ☺ Her skal vogna med (til minstemann som akkurat har fylt 4), selv om vi ikke skal gå mer enn 4 km. og være en stund i skolegården. Men, det er fordi han akkurat har fjernet mandlene og på 17. Mai har det gått kun 1 uke siden operasjon. Veldig store mandler og ikke fjernet med laser. Så vi er nok fortsatt på smertestillende hver 4. time og må holdes i ro. Hadde ikke med vogn i fjor, med året før, da han var to, rett og slett fordi det var mest praktisk siden vi hadde stelleveske å drasse på + at vi har to barn til som stadig skulle legge fra seg premier osv. Gutten satt aldri i vogna den dagen, men du verden så kjekt det var alikevel. ☺ Men du, gjør nå det du føler er best for deg og din situasjon. Altså, noen vil alltid være uenige uansett. 😉😄😄 Anonymous poster hash: cb2bc...b6f
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #31 Skrevet 12. mai 2016 Unger har lov å kjenne på å bli sliten og av å gå og fortsette å gå hjem. Sist vi brukte vogn i byen på 17.mai var han 2 år. Syns det er så knotete å gå i byen med vogn når det er så mye folk. Anonymous poster hash: 128a7...a8b
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #32 Skrevet 12. mai 2016 Her fikk du jammen mange rare og tildels dømmende svar, Hi. Ta med trillen. Det kan bli langt å gå for en 4-åring en slik dag, og finklær og finsko er ikke det beste å gå langt i. Det er enormt mye inntrykk for så små dag en slik dag, masse folk, de ser ikke så langt når de går pga. folkemengden, masse lyder. Det kan gjøre hvem som helst sliten. Da kan en trille være grei å ha. Så bare gi blaffen i hva andre mener! Det eneste som slo meg i hovedinnlegget ditt var det med å ha med ting som er greie å henge på vognen - husk at det er mange lommetyver aktive på 17. mai, så pass på å ikke ha noe verdifult som lett kan tas ut av det som henger på vognen. Nyt dagen - med trillen Anonymous poster hash: da396...007
smurfis Skrevet 12. mai 2016 #33 Skrevet 12. mai 2016 Våre barn brukte vogn frem til ca 4 års alder. Likevel er jeg veldig sikker på at de har gått myyyye mer enn de fleste andre barn på den alderen. Vi hadde ikke bil, og av praktiske grunner så brukte vi vogn så lenge. Slitne barn etter en dag i bhg har ikke så veldig lyst til å gå til butikken for å handle feks. Eller om vi hadde dårlig tid på morgenen når vi skulle levere så måtte vi ta vognen så barna slapp å løpe til barnehagen. Jeg ser ikke problemet. De aller fleste blir jo kjørt overalt. Mine brukte beina mye, og når de ble trillet vogn så fikk de i det minste frisk luft, det får de ikke når de sitter i en bil.
smurfis Skrevet 12. mai 2016 #34 Skrevet 12. mai 2016 Våre barn brukte vogn frem til ca 4 års alder. Likevel er jeg veldig sikker på at de har gått myyyye mer enn de fleste andre barn på den alderen. Vi hadde ikke bil, og av praktiske grunner så brukte vi vogn så lenge. Slitne barn etter en dag i bhg har ikke så veldig lyst til å gå til butikken for å handle feks. Eller om vi hadde dårlig tid på morgenen når vi skulle levere så måtte vi ta vognen så barna slapp å løpe til barnehagen. Jeg ser ikke problemet. De aller fleste blir jo kjørt overalt. Mine brukte beina mye, og når de ble trillet vogn så fikk de i det minste frisk luft, det får de ikke når de sitter i en bil. Så det jeg egentlig mente var at du selvfølgelig kan bruke vognen :-)
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #35 Skrevet 12. mai 2016 Vi har ikke bestemt oss enda for om vi tar med trille på 17 mai. Den er ikke i bruk i det daglige men på 17 mai tenker jeg at den kan være god å ha med. Vi kommer til å gå flere kilometer i løpet av dagen og jeg regner med at vår 4 åring kommer til å bli sliten på slutten av dagen. Barnehagen hun går i bruker fortsatt trille med på turene som barna bytter på å sitte i og på ekstra lange turer får fireåringene også sitte litt i vogn. Anonymous poster hash: 4603a...766
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #36 Skrevet 12. mai 2016 Jeg bruker fremdeles vogn innimellom til min 3,5-åring. Jeg tipper alle de som blir sjokkerte over 3-åringer i vogn er de som kjører bil uansett hvor de skal. Jeg kjører ikke og hvis ungen da skulle gått til bhg kunne jeg like godt droppe å jobbe. Jeg bruker 30 min kjapp gange dit så vil anta ungen ville brukt 2 timer. Pluss en halvtime ekstra med ligge rett ut på gata og hyle jeg orker ikke mer! Er det egentlig noe verre å sette en unge i vogn hvis avstanden er stor enn å sette ungen i bilstolen og kjøre?? Anonymous poster hash: f9790...ba4 Veldig godt poeng!!! Ta med trilla du, HI! Anonymous poster hash: c9672...760
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå