Gå til innhold

ultralyd og kjønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mange av dere som har opplevd at legen ble usikker på kjønn etter en stund?

Jeg vet det kun er min feil da ingenting er sikkert før fødsel men i 3 mnd har begge legene jeg er på ul hos sagt at det var 99 prosent sikkert en gutt. Etter flere utsagn om dette tok vi det til oss og begynte å kalle barnet ved navn for at storesøsken som er små lettere kanskje skulle forstå dette med graviditeten. Idag kommer beskjeden at det nok er jente er selvfølgelig glad. Jeg har en av hver og de betyr alt i verden for oss, likevel føler jeg meg litt rar av å si at det føles som man har mistet denne personen vi har snakket om og ventet på 2-3 mnd nå. Høres nok sykt ut, hører litt det selv :)

Lurer på hvordan jeg skal forklare det til barna. Har iallfall lært å være mer forsiktig med å knytte navn og kjønn på mager nå :)

Anonymous poster hash: 90a6b...7fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi så rar følelse. Ja, man er aldri sikker på en ultralyd. Med min første sa de at det nok helt sikkert en en gutt, siden de så tissen så tydelig, men 100% kan man aldri være. Denne gangen er de nesten helt sikker på at det er jente, siden babyen er helt flat.mjeg har sagt til sønnen min at de tror det er en jente, men de kan ta feil. Er bare å si til barna at en ultralyd aldri kan si helt sikkert hva som er i magen, og st legen først trodde det var en gutt og nå tror de at det er en jente, men hva det blir vet man ikke før babyen kommer ut :)

Anonymous poster hash: a9cda...a9d

Skrevet

Her fikk jeg beskjed at jeg venter gutt i uke 16. Jeg er litt usikker hvor sikkert dette er før jeg forteller barna.

Anonymous poster hash: 92754...8fe

Skrevet

Kan man ikke bare være ærlig fra starten, at det ikke er sikkert, men at de, utifra bildene, mest sannsynlig er gutt?/jente?

Anonymous poster hash: a9cda...a9d

Skrevet

Vet du, jeg fikk samme beskjed i uke 16. Det var en liten lillebror i magen. I uke 18 fikk vi vite at det var ei jente i stedet. Jeg gikk også og følte at vi hadde mistet den lille gutten. Greit å vite at det er flere som tenker det samme. Det gikk seg til etter en ukes tid for meg da. 😊

Anonymous poster hash: 6f22b...f6e

Skrevet

Ja her har vi snakket om lillebror i tre mnd nå men er helt greit nå. Var nok bare litt sjokk først, ikke så lenge igjen så har begynt å ordne til men skal ta å vaske kun nøytrale klær nå og spare både fra storebror og storesøster. Ikke lenge igjen til termin så da får vi se :)

Anonymous poster hash: 90a6b...7fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...