Gå til innhold

The lightning prosess - hva er det som foregår?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har inntrykk av at man på kurset blir hvisket noe magisk i øret, og at de fleste dagen etter reiser segnfra senga, tar en dusj og spiser et godt måltid, etterfulgt en frisk gåtur.

Jeg skulle ønske jeg visste hva som ble hvisket. Noen som har vært med på det og kan dele hemmeligheten?

Anonymous poster hash: f127b...c51

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uten at jeg kjenner LP i detalj er det nok mye mindre magisk det som foregår. De fleste blir oppmerksomme pp hvordan tankemønster påvirker energi

Anonymous poster hash: 7fd36...70c

Skrevet

Har du eksempler på dette?

Skrevet

Da jeg gikk på det, var det slik at man skulle stoppe (gjøre noen bevegelser mens man gjentar noen setninger) negative tanker eller symptomer.

Jeg gikk der pga Me og er mye dårligere nå.

Tror ikke det var det som gjorde meg dårligere, men det hjalp ikke

Anonymous poster hash: e0891...0b9

Skrevet

Svindel. Det som skjer der er svindel. For å tjene masse penger på syke pasienter. Hvis "tankens kraft" kunne hjelpe på sykdommer, ville vi verken ha spedbarnskreft, folk som døde av AIDS, hjerteinfarkt eller hjerneslag. Man kunne da bare tenke seg frisk :D

Anonymous poster hash: 70bb8...573
Skrevet

LP er kvakksalveri.

Anonymous poster hash: 361ae...5bc

Skrevet

Jaja, greit nok at The lightning prosess er litt som placebo medisin. Men saken er jo at placebo virker. Om noen kunne hviske meg noen selvfølgeligheter som fikk meg til å danse og støvsuge dagen etter, ja da takker jeg gladlig for de hviskede ord. Det er ikke så nøye hvordan det virker, bare det virker.

Skrevet

Jaja, greit nok at The lightning prosess er litt som placebo medisin. Men saken er jo at placebo virker. Om noen kunne hviske meg noen selvfølgeligheter som fikk meg til å danse og støvsuge dagen etter, ja da takker jeg gladlig for de hviskede ord. Det er ikke så nøye hvordan det virker, bare det virker.

Det er mulig det virker for noen, men desverre ikke alle. Det er nok ikke så enkelt

Anonymous poster hash: e0891...0b9

Skrevet

Jeg har ikke noe tro på LP, og jeg hadde ME i 7 år, alle ba meg om å ta LP kurs. Nyttet ikke at jeg fortalte, at dette hadde jeg overhodet ikke tro på. Og mente det ville ikke virke, i hvert fall ikke over tid.

Så jeg tok unique mind kurs, og ble bra. Men det var ikke bare å gå på kurs, så var du bra. Jeg måtte virkelig jobbe med meg selv, tok et oppgjør med hele barndommen min, det var tøft og tok tid, så gikk jeg fra mannen min. Endret kosthold, fant ut hva jeg ønsker i livet, og startet med det. Flyttet og fra et sted jeg ikke trivdes.

Anonymous poster hash: cdfa8...10a
Skrevet

Kjenner til to, en mann og en kvinne, som var fullstendig invalide av ME, og de ble friske etter LP. Vet at kvinnen synes det er direkte flaut.

Anonymous poster hash: eb3af...ead

Skrevet

Kjenner til to, en mann og en kvinne, som var fullstendig invalide av ME, og de ble friske etter LP. Vet at kvinnen synes det er direkte flaut.Anonymous poster hash: eb3af...ead

Ja, det er jo trist at man skal skamme seg over både å være syk, og å bli frisk.

Skrevet

Jeg kjenner ei som gikk det. Hun ble ikke akkurat frisk, men som hun sa: Etter at jeg hadde vært dårlig i mange år, klarte jeg å få hodet "i vater" igjen".

Så vidt jeg skjønner er det et intensivt opplegg for å få "snudd" plata i hodet. Det kan vel enhver trenge når man er langtidssyk.

Anonymous poster hash: 3167a...170
Skrevet

LP er i utgangspunktet en forn for kognitiv terapi, men dessverre har det utviklet seg til en pengemaskin.

For de som er lave på energi pga stress, som er syke fordi de har brent lyset i begge ender, blitt utbrent o.l kan denne formen for terapi viske godt. Det handler mye om å ikke sette seg ned å kjenne hvor vondt man har, hvor sliten man er og bli fanget i slike negative tankespiraler. Snu tankene andre veien og fokusere på det positive. Mange kan ha nytte av det.

Problemet med de som har infeksjonsutløst ME er at de blir sykere av å presse kroppen på denne måten. De blir på kurset opplært til å overse kroppens signaler, si til seg selv jeg er ikke syk, jeg er ikke sliten, helt til kropp og sinn sammen tror på deg

Problemet blir da at når kurset er over og de blir spurt hvordan de har det så messer de den tillærte leksa, jeg er ikke syk, jeg har det flott...

For noen hjelper det også på sikt, de får sortert hva som er viktig og ikke viktig, skrelt vekk negative tanker og får et bedre liv.

For mange ME-pasienter har denne undertrykkelsen av kroppens signaler gjort dem mye sykere, flere har endt med innleggelse når "kræsjen" kommer. Derfor frarådes vi som har infeksjonsutløst ME satt etter canadakriteriene å ta kurset. På ME-senteret jeg er tilknyttet sier både nevrolog og indremedisiner at jeg aldri må finne på å prøve, det vil garantert tippe meg utfor stupet av aktivitetstilpasning jeg balanserer på.

Anonymous poster hash: 530c0...0e7

Skrevet

Skrevet om dette før.

En jeg kjenner ble alvorlig syk av lightning. Hun kunne tidligere på gode dager komme i bursdagsselskap og stort sett ta seg av egen handling og matlagning.

Nå er hun ofte avhengig av rullestol. Å dusje slår henne ut i tre dager. Ofte må hun ha ambulanse når hun skal på legekontroll.

Hun orker aldri besøk og ligger i et mørkt rom stort sett hele døgnet.

Anonymous poster hash: 75091...be9

Skrevet

Hva vil infeksjonsutløst ME si? Hvordan kommer man frem til den diagnosen? Vet at vanlig ME diagnose får man når alle andre diagnoser er utelukket. En diagnose man får når man ikke vet grunnen til at man er totalt utmattet. Men infeksjonsME er noe annet? Ble nysgjerrig

Anonymous poster hash: 4b637...ef0

Skrevet

Hva vil infeksjonsutløst ME si? Hvordan kommer man frem til den diagnosen? Vet at vanlig ME diagnose får man når alle andre diagnoser er utelukket. En diagnose man får når man ikke vet grunnen til at man er totalt utmattet. Men infeksjonsME er noe annet? Ble nysgjerrig

De aller fleste som har ME etter de strengeste kriteriene vet akkurat når de ble syk, og det som utløste ME er nesten alltid da en infeksjon.

F.eks blir man veldig/alvorlig syk av kyssesyken, lungebetennelse, vannkopper i voksen alder, influensa el og når sykdommen er slått tilbake og man skal bli frisk så blir man ikke det. Sykdomsfølelsen, utmattelsen, muskelsmertene, hodepinen osv forsvinner ikke selv om infeksjonen er ute av kroppen. Man har utviklet ME.

Anonymous poster hash: 530c0...0e7

Skrevet

De aller fleste som har ME etter de strengeste kriteriene vet akkurat når de ble syk, og det som utløste ME er nesten alltid da en infeksjon.

F.eks blir man veldig/alvorlig syk av kyssesyken, lungebetennelse, vannkopper i voksen alder, influensa el og når sykdommen er slått tilbake og man skal bli frisk så blir man ikke det. Sykdomsfølelsen, utmattelsen, muskelsmertene, hodepinen osv forsvinner ikke selv om infeksjonen er ute av kroppen. Man har utviklet ME.Anonymous poster hash: 530c0...0e7

Okei, takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...