Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #1 Skrevet 12. mai 2016 Jeg har en gutt på 15 mnd og han er blid som ei sol og verdens herligste gutt til vanlig. Men for noen uker siden fikk han smake litt sjokoladekjeks av oss, siden han så gjerne ville smake. Det skulle vi ikke gjort, for hver gang vi spiser sjokolade, kjeks, boller osv,noe vi ikke gjør så ofte, etter dette så kommer han bort og vil smake. Det får han jo ikke, så da setter han til å hyle og skrike så ille at jeg er redd naboene tror vi gjør han noe.høres helt latterlig ut, men det er reelt. Dette kan ikke være normalt? noen ganger tar det 15 min før vi klarer å roe han ned. Anonymous poster hash: cb46b...5ac
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #2 Skrevet 12. mai 2016 Selvsagt vil han smake. Synes det er slemt å spise slikt foran han. Tankeløst. Han er i den alderen der de vil ha alt de andre spiser forståelig nok. Hvorfor må dere spise slikt foran han? Anonymous poster hash: 7ea4d...b1a
❤lille stjerne❤ Skrevet 12. mai 2016 #3 Skrevet 12. mai 2016 Synes ikke det høres så unormalt ut jeg da, klart han blir sint når han ser at dere har sjokolade og kjeks og han ikke får smake! La han få en kjeks, eller spis nær han sover.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #4 Skrevet 12. mai 2016 Selvsagt vil han smake. Synes det er slemt å spise slikt foran han. Tankeløst. Han er i den alderen der de vil ha alt de andre spiser forståelig nok. Hvorfor må dere spise slikt foran han? Anonymous poster hash: 7ea4d...b1a På grunn av dette unngår vi å spise slikt foran han,men av og til er det ikke til å unngå.. Anonymous poster hash: cb46b...5ac
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #5 Skrevet 12. mai 2016 På grunn av dette unngår vi å spise slikt foran han,men av og til er det ikke til å unngå.. Anonymous poster hash: cb46b...5ac Hvis det er så sjelden som du sier så ser jeg ikke noe problem at han får smake. Anonymous poster hash: 7ea4d...b1a
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #6 Skrevet 12. mai 2016 Hvorfor i alle dager skal ikke han få når dere spiser rett foran han? Anonymous poster hash: 0d0bd...44f
Ylva og Mathilde Skrevet 12. mai 2016 #7 Skrevet 12. mai 2016 Herregud! La nå ungen få om dere ikke klarer å la være å spise i hans nærhet. Mamma hadde en idé om at det var så skadelig for barn, at hun spiste mens jeg måtte se på. Gjett hvem som har ett i overkant anstrengt forhold til søtsaker i dag..? Folk gjør så vanvittig mye rart altså.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #8 Skrevet 12. mai 2016 Hvorfor er det ikke til å unngå å spise dette foran barnet? Anonymous poster hash: 53517...565
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #9 Skrevet 12. mai 2016 Det dere gjør er og slemt slemt! Enten lar dere ham smake (null problem nå som han er så stor), eller så lar dere være å spise slikt foran ham. Klart han blir fristet og vil ha, synes du virkelig at det er noe rart da? Her har jeg faktisk mye mer forståelse for din sønns reaksjon enn hva dere foreldre gjør. Anonymous poster hash: 77aad...525
Superdolly Skrevet 12. mai 2016 #10 Skrevet 12. mai 2016 Enten lar dere være å spise slikt foran ham, eller så lar dere ham smake. Selvsagt vil han ha han også, når han ser dere spise det. Å sitte slik og friste et lite barn er jo slemt gjort. Og personlig mener jeg at det er tull å si "det er ikke til å unngå". Jo, det er til å unngå! Og går ikke det (jeg kan ikke se for meg en eneste situasjon hvor det ikke er til å unngå), så deler dere med gutten.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #11 Skrevet 12. mai 2016 Du høres jo virkelig ut som årets mor... Anonymous poster hash: b4742...64b
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #12 Skrevet 12. mai 2016 Du høres jo virkelig ut som årets mor... Anonymous poster hash: b4742...64b Dustekommentar. Men enig med dem som skriver at enten så får dere la gutten få smake en liten bit, eller så får dere la være å spise slikt mens han er våken. Hvis dette ikke skjer ofte, er det null problem. Skjønte virkelig ikke kommentaren med at det ikke er til å unngå. Forklar meg en eneste situasjon der det å la være å spise søtsaker mens barn ser på er uunngåelig? Anonymous poster hash: a6d69...a59
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #13 Skrevet 12. mai 2016 Håper du tuller deg nå, ingen er så dum som dette. Anonymous poster hash: e9ba5...e52
the amazing spidermamma Skrevet 12. mai 2016 #14 Skrevet 12. mai 2016 Nei, dette er ikke normalt. Man sitter ikke der og vifter med kjeks og kaker foran en ettåring og synes det er rart at han reagerer på at han ikke får smake. Normalt er å dele med alle, både store og små, og hvis man ikke vil det, så gjemmer man det i godteskuffen og tar det fram når barna har lagt seg.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #15 Skrevet 12. mai 2016 Jøss, å spise sånt foran han uten å la han få smaker er jo direkte slemt. Tror nesten dette er trolling....? Ingen gjør vel sånt, friste ungen uten å la han smake? Ingen unger på 1,5 år tar skade av å smake litt bolle, kjeks eller sjokolade av og til, og ingen voksne tar skade av å vente med å spise det til ungen har lagt seg. Dette burde dere helt fint klare å balansere. Anonymous poster hash: 9a77d...7eb
Luksusdyret Skrevet 12. mai 2016 #16 Skrevet 12. mai 2016 Selvsagt vil han smake. Synes det er slemt å spise slikt foran han. Tankeløst. Han er i den alderen der de vil ha alt de andre spiser forståelig nok. Hvorfor må dere spise slikt foran han? Anonymous poster hash: 7ea4d...b1a En annen ting, hvorfor kan ikke han smake LITT av sjokolade? Man dør ikke av sjokolade og sukker. Sukkerhysteriet er jo helt sinnssykt her på forumet. Og ja, det er dritslemt å ete noe godt foran øyne på et lite barn og ikke la barnet smake. Æda bæda liksom.
Luksusdyret Skrevet 12. mai 2016 #17 Skrevet 12. mai 2016 Hvorfor er det ikke til å unngå å spise dette foran barnet? Anonymous poster hash: 53517...565 Tenker at hun sikter til selskaper som 17. mai, konfirmasjoner osv. Man kan da ikke holde barnet i bilen mens selskapet forsyner seg med kaker, godis og annet på bordet. Så nei, det er ikke til å unngå å spise godt foran barnet flere ganger i året. Det jeg ikke forstår er hvorfor i faen de erter ungen og ikke deler med ham, og er enda overrasket over at han reagerer. Helt normal reaksjon.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #18 Skrevet 12. mai 2016 Tenker at hun sikter til selskaper som 17. mai, konfirmasjoner osv. Man kan da ikke holde barnet i bilen mens selskapet forsyner seg med kaker, godis og annet på bordet. Så nei, det er ikke til å unngå å spise godt foran barnet flere ganger i året. Det jeg ikke forstår er hvorfor i faen de erter ungen og ikke deler med ham, og er enda overrasket over at han reagerer. Helt normal reaksjon. Nå skriver hun at hun er redd naboene skal tro de gjør han noe. Da er de jo hjemme. Kan ikke skjønne at de noen ganger ikke kan unngå å spise søtsaker hjemme. JO det er til å unngå OM ungen absolutt ikke får smake. INGEN må spise søtsaker hjemme. Anonymous poster hash: 04170...ae6
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 12. mai 2016 #19 Skrevet 12. mai 2016 Husker jeg smugspiste sjokolade da ungene var så små. For hvis jeg viste dem hva jeg åt på, så ville de jo selvsagt også ha. Det er jo sånn det er HI.
*Miss Marple* Skrevet 12. mai 2016 #20 Skrevet 12. mai 2016 Er dette et seriøst spørsmål? Du lurer ikke på alvor hvorfor han vil smake det dere spiser? Hvorfor kan han ikke smake? For å svare deg, så ja, det er helt normalt at ungene vil ha godteri når de ser andre spiser. Det er derimot IKKE normalt å nekte ungene å spise det samme som de andre.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #21 Skrevet 12. mai 2016 Stakkar liten Anonymous poster hash: b1e48...c27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå