Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #1 Skrevet 12. mai 2016 Til helga skal stedatter konfirmeres og for 9 dager siden fødte jeg en liten datter. Nå er det sånn at min lille datter er nekta adgang i konfirmasjonen. Jeg har derfor tatt valget om å bli hjemme med mine barn og la far dra alene. Å skaffe barnevakt til en nyfødt er helt uaktuelt for meg. Uansett Nå har både mor og stedatter blitt skikkelig ufine. De forsøker å presse meg til å skaffe barnevakt til miste og ta med meg eldste og komme i selskap. Skriver til far at skal det være sånn får han fikse eget selskap. Skriver til meg om hvor jævlig jeg er, hvor mye stedatter hater meg og ønsker babyen dø. Osv osv. Og helt ærlig dette orker jeg bare ikke. Og jeg ønsker virkelig ikke å ha stedatter hit på samvær og i nærheten av barna pga alt det ho og mor skriver til meg og far nå. Anonymous poster hash: 05ddc...b22
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #2 Skrevet 12. mai 2016 Her må far på banen. Slik oppførsel fra stedatter bør få alvorlige konsekvenser. Er du 100% sikker på at stedatter skriver dette og ikke moren. Jeg hadde konfrontert henne selv også når hun kommer på samvær. Det er så grovt det som er blitt sagt. Hvis ikke far tar affære her så hadde jeg seriøst vurdert forholdet. Anonymous poster hash: 39642...f9c
Luksusdyret Skrevet 12. mai 2016 #3 Skrevet 12. mai 2016 Til helga skal stedatter konfirmeres og for 9 dager siden fødte jeg en liten datter. Nå er det sånn at min lille datter er nekta adgang i konfirmasjonen. Jeg har derfor tatt valget om å bli hjemme med mine barn og la far dra alene. Å skaffe barnevakt til en nyfødt er helt uaktuelt for meg. Uansett Nå har både mor og stedatter blitt skikkelig ufine. De forsøker å presse meg til å skaffe barnevakt til miste og ta med meg eldste og komme i selskap. Skriver til far at skal det være sånn får han fikse eget selskap. Skriver til meg om hvor jævlig jeg er, hvor mye stedatter hater meg og ønsker babyen dø. Osv osv. Og helt ærlig dette orker jeg bare ikke. Og jeg ønsker virkelig ikke å ha stedatter hit på samvær og i nærheten av barna pga alt det ho og mor skriver til meg og far nå. Anonymous poster hash: 05ddc...b22 Det med at de ønsker babyen død må du anmelde til politiet, en konfirmant er 15 år og er over den kriminelle lavalderen. Det er en trussel slik jeg oppfatter det. Hadde også begrenset kontakt mellom stedatter og babyen hvis hun ønsker henne død. Hva sier far oppi det hele? Hadde jeg vært ham så ville jeg boikottet selskapet. Man premierer ikke en 15 år gammel drittunge som ønsker en liten uskyldig baby død, med flott selskap. I denne alderen bør handlinger få konsekvenser. Og ikke minst - ikke gi deg og skaff barnevakt. Stå på ditt, de har bestemt at baby ikke får lov til å være med, de får ta konsekvenser av det - at en nyfødt baby hører hjemme hos mor.
Løvinna30 Skrevet 12. mai 2016 #4 Skrevet 12. mai 2016 😵 det går virkelig ikke Ann! Hvorfor er ikke lillesøsteren til konfirmanten invitert ?
kråkemamma Skrevet 12. mai 2016 #5 Skrevet 12. mai 2016 Hvorfor er ikke minste ønska? Er det mor eller stedatter som har bestemt dette? Her bør far sette ned foten. Sånn oppfører man seg ikke. Yngste er vel også hans barn? Jeg hadde boikotta min unges konfirmajon ved slik oppførsel. Om det da ikke er mora som er hjernen bak.
Luksusdyret Skrevet 12. mai 2016 #6 Skrevet 12. mai 2016 Her må far på banen. Slik oppførsel fra stedatter bør få alvorlige konsekvenser. Er du 100% sikker på at stedatter skriver dette og ikke moren. Jeg hadde konfrontert henne selv også når hun kommer på samvær. Det er så grovt det som er blitt sagt. Hvis ikke far tar affære her så hadde jeg seriøst vurdert forholdet. Anonymous poster hash: 39642...f9c Jeg hadde heller lidt meg gjennom 3-4 år med det forholdet enn risikert at stedatter skulle omgås mitt barn alene (ved brudd når barnet er på samvær) og skadet barnet.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #7 Skrevet 12. mai 2016 Hjelpes, er dette virkelig noe som skjer?? Hvorfor vil de ha deg og barna dine der hvis de visstnok hater deg så mye? Hva sier og gjør far oppi dette, da? Her er det jo han som må komme på banen og ta et oppgjør med spesielt datterens mor, men også datteren. Det er du som har hatt tråder her tidligere? Slik det har utviklet seg så synes jeg det er riktig å enten ikke gå selv eller dine barn - eller at far skaper et eget selskap for datteren dagen før eller etter. Her må far og mor til fvk asap, for her er det mange som blir ødelagt fordi de to ikke greier å samarbeide. Ikke bare datteren deres blir ødelagt, men også forholdet mellom deg og mannen, og dermed blir jo dine/deres barn også påvirket. Her må far på banen asap!! Anonymous poster hash: 1f700...4ec
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #8 Skrevet 12. mai 2016 Jeg hadde heller lidt meg gjennom 3-4 år med det forholdet enn risikert at stedatter skulle omgås mitt barn alene (ved brudd når barnet er på samvær) og skadet barnet. Godt poeng. Poenget MITT var at jeg vet ikke om jeg kunne hatt varme følelser for en mann som ikke beskytter sin nyfødte mot slik prat. Ikke nødvendigvis at jeg vil flytte ut sånn på dagen, mer at jeg tror mine følelser hadde dødd ut om ikke faren viser seg som en mann og beskytter. Anonymous poster hash: 39642...f9c
Nyttårs barn Skrevet 12. mai 2016 #9 Skrevet 12. mai 2016 Her høres det ærlig talt ut som om det er veldig mye galt. Spar på meldingene og anmeld om det blir nødvendig. Hvor er far oppe i dette? Er konfirmanten sjalu? Er mor psykisk syk?
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #10 Skrevet 12. mai 2016 Lillesøster er ikke invitert fordi mor takler dårlig at vi har fått baby desverre. Jeg skjønner det kan være tøft for ho når ho og ny mann ikke kan få barn sammen, men vi må leve vårt liv likevel. Far synes dette er en grusom situasjon. Han ønsker å gjennomføre konfirmasjon og gi dattera en fin dag, og jeg kan jo forstå det, men jeg kommer ikke til å skaffe barnevakt og reise i selskap. Er heller ikke aktuelt å sende eldste med far når de holder på sånn. Når dette selskapet er overstått må det bli en løsning for tiden fremover, for denne dritten orker jeg ikke å måtte forholde meg til. Min barn er min første prioritet. Hi Anonymous poster hash: 05ddc...b22
Luksusdyret Skrevet 12. mai 2016 #11 Skrevet 12. mai 2016 Godt poeng. Poenget MITT var at jeg vet ikke om jeg kunne hatt varme følelser for en mann som ikke beskytter sin nyfødte mot slik prat. Ikke nødvendigvis at jeg vil flytte ut sånn på dagen, mer at jeg tror mine følelser hadde dødd ut om ikke faren viser seg som en mann og beskytter. Anonymous poster hash: 39642...f9c Enig der. Samtidig som jeg hadde ofret meg selv for mitt barn og fortsatt å bo med far helt til stedatter flyttet ut på skole eller lignende.
Luksusdyret Skrevet 12. mai 2016 #12 Skrevet 12. mai 2016 Lillesøster er ikke invitert fordi mor takler dårlig at vi har fått baby desverre. Jeg skjønner det kan være tøft for ho når ho og ny mann ikke kan få barn sammen, men vi må leve vårt liv likevel. Far synes dette er en grusom situasjon. Han ønsker å gjennomføre konfirmasjon og gi dattera en fin dag, og jeg kan jo forstå det, men jeg kommer ikke til å skaffe barnevakt og reise i selskap. Er heller ikke aktuelt å sende eldste med far når de holder på sånn. Når dette selskapet er overstått må det bli en løsning for tiden fremover, for denne dritten orker jeg ikke å måtte forholde meg til. Min barn er min første prioritet. Hi Anonymous poster hash: 05ddc...b22 Ta kontakt med fvk snarest mulig og innkall far - og forklar i påsyn av nøytral tredjemann at du ikke ønsker at stedatter er alene med babyen på grunn av truslene.
Gjest Stjerneklart Skrevet 12. mai 2016 #13 Skrevet 12. mai 2016 En jente i konfirmasjonsalder skal IKKE oppføre seg slik. Man kan forvente noen lite gjennomtenkte utsagn fra en misunnelig 8-åring, men en jente på 14/15 sier ikke sånt. Skjønner godt at du ikke ønsker henne på samvær når hun truet barnet ditt på den måten. Og sin egen søster, av alle ting. Høres ut som en sjalu eks som har hjernevasket barnet sitt for å straffe far. Det er IKKE bra! Far og mor burde ta seg en samtale på FVK umiddelbart, det kan jo ikke fortsette sånn her. Og med konfirmasjonen, så hadde jeg glatt blitt hjemme med babyen.
Kubbelyset Skrevet 12. mai 2016 #14 Skrevet 12. mai 2016 Ta vare på de meldingene ihvertfall. Og koble inn fvk?
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #15 Skrevet 13. mai 2016 Bare svar at du skal komme, og når dagen kommer så er du ikke der. De kommer ikke til å hive far og hans familie ut av selskapet når de først har kommet. Så da er det for sent dette med å true med at far må holde sitt eget selskap.. Du skriver at du velger å bli hjemme med dine barn. Er det særkullsbarn? I så fall, hold med hjemme om du mener det er best. Er det tenåringens halvsøsken så burde de få dra slik at ikke de blir straffet for konfirmanten og morens oppførsel. La dem få delta i søstras konfirmasjon.. Ellers er familievernkontoret neste skritt. Dere trenger hjelp til å løse dette! Lykke til! Anonymous poster hash: ebffb...264
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #16 Skrevet 13. mai 2016 Jeg syns du bør annmelde drapstruslene. Anonymous poster hash: 29237...d1a
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #17 Skrevet 13. mai 2016 For en trist tråd. Et forferdelig tilfelle hvor en mor ødelegger sitt eget barn. Jeg tror neppe 15åringen hadde oppført seg sånn om ikke moren "forgiftet" henne. Hvordan hun (moren) kan ødelegge sitt eget barn pga sjalusi forstår jeg virkelig ikke. Hadde jeg vært deg, hadde jeg sendt de andre barna med far, ikke ødelegg deres dag, da er du ikke bedre enn stemor. Faren er jo der, og resten av familien, så så mye kan ikke gå galt? Barn, små eller store skal aldri bli brukt i maktkamp hos voksne, noe dere tydeligvis gjør på begge sider her. 15 åringen er under sterk påvirkning av moren, i tillegg til svært hormonell, jeg tror du forstår at truslene hennes er tomme. Ikke lag mer drama. En av dere må stå opp og være voksne. For en såpeopera! Anonymous poster hash: 92bc8...01c
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #18 Skrevet 13. mai 2016 For en trist tråd. Et forferdelig tilfelle hvor en mor ødelegger sitt eget barn. Jeg tror neppe 15åringen hadde oppført seg sånn om ikke moren "forgiftet" henne. Hvordan hun (moren) kan ødelegge sitt eget barn pga sjalusi forstår jeg virkelig ikke. Hadde jeg vært deg, hadde jeg sendt de andre barna med far, ikke ødelegg deres dag, da er du ikke bedre enn stemor. Faren er jo der, og resten av familien, så så mye kan ikke gå galt? Barn, små eller store skal aldri bli brukt i maktkamp hos voksne, noe dere tydeligvis gjør på begge sider her. 15 åringen er under sterk påvirkning av moren, i tillegg til svært hormonell, jeg tror du forstår at truslene hennes er tomme. Ikke lag mer drama. En av dere må stå opp og være voksne. For en såpeopera! Anonymous poster hash: 92bc8...01c Så faren skal bare overse at det ene barnet hans truer det andre og ønsker det dødt? Er babyen mindre verdt enn konfirmanten? Handlingen som er utført av en 15-åring bør få konsekvenser. I den alderen er man ikke lenger 3 år som ikke forstår noen ting, man må faktisk bruke hodet. Det er derfor vi har 15 år som kriminell lavalder i Norge - staten har ansett at man da er moden nok til å forstå straffelovens paragrafer, om blant annet trusler mot en annen person. Anonymous poster hash: 9c474...d88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå