Gå til innhold

Huff. Får så vondt av stedatter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun skal være hos oss på17. Mai.

Jeg var og kjøpte antrekk til lillesøster og da fant stedatter et skjørt hun likte. Type strutteskjørt som dette http://www.barnelykke.no/klaer/tyllskjoert-tyllkjole/tyllskjort-109/tutuskjoert-angels-face-gammel-rosa.html

Nå får hun ikke lov av moren sin å bruke det fordi det er "smakløst" det er et klassisk skjørt i god kvalitet og går til knærne. Hun følte seg så fin og svingte seg rundt og rundt.

Moren har ikke sett det men sagt at hun skal ta med kjolen hun har kjøpt og fått streng beskjed om at hun må bruke den.

Hva hadde dere gjort? Pappaen vil la datteren bestemme men jeg vet det vil bli et helvete på dagen når stedatter møter moren sin på skolen.

Jeg vil ikke blande meg for mye her men synes synd på stedatter.

Anonymous poster hash: 9184f...5cd

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Så lenge hun skal være hos dere får jo dere (pappaen) bestemme hva hun skal ha på seg.

Jeg legger meg ikke bort i hva min datter har på seg når hun er hos sin far, selvom jeg syns det meste ser helt jævlig ut

Skrevet

Hvor gammel er stedatteren din da? Ikke at det egentlig betyr så mye, men likevel. Jeg synes barna bør, til et visst punkt, få lov til å bestemme selv. Skjørtet var fint og med det rette tilbehøret så hadde ikke jeg hatt noe problem med å la min datter få gå med det. Men har mor kjøpt noe på forhånd som hun ville at dattren skulle gå med? Har datteren vært med på å plukke ut det også?

Anonymous poster hash: 98fc2...ebe
Skrevet

I utgangspunktet tenker jeg at dere burde la jenta ha på seg det hun vil. Men hvis dere vet at det vil før til at moren blir rasende på henne, så hadde jeg overtalt henne til å ta på kjolen. Ser for meg at det blir utrolig kipt for ungen å få så ørene flagrer på en sånn dag og i full offentlighet. Men dere kjenner moren best. Hvis faren tar en tlf til moren og sier at dette er det jeg har bestemt at hun skal ha på og at hun da blir sur på faren og ikke jenta, ja da hadde det kanskje fått bli sånn

Skrevet

Hvor gammel er stedatteren din da? Ikke at det egentlig betyr så mye, men likevel. Jeg synes barna bør, til et visst punkt, få lov til å bestemme selv. Skjørtet var fint og med det rette tilbehøret så hadde ikke jeg hatt noe problem med å la min datter få gå med det. Men har mor kjøpt noe på forhånd som hun ville at dattren skulle gå med? Har datteren vært med på å plukke ut det også?

Anonymous poster hash: 98fc2...ebe

Hun er 9.

Kjolen har moren valgt, stedatter sier den er kjedelig. Helt fin kjole til en dag som 17. Mai.

Skrevet

Vel, her må far bare ta et valg, la datteren få bestemme selv under forutsetning at det ikke er helt forferdelig det hun har på seg (typ slitte joggebukser o.l) og ta kampen med mor eller la mor bestemme.

Her vet jeg at far hadde latt datteren gå i skjørtet og heller tatt kampen med mor. Og han gir seg VELDIG ofte for at ting skal være rolig rundt barna, men er det noe som er viktig for barna tar han den kampen.

Du skal selvfølgelig ikke blande deg annet enn å si din mening til far. Så kan han ta en avgjørelse ut fra hva alles synspunkter er.

Gjest Stjerneklart
Skrevet

Hvordan er mor å samarbeide med ellers? Om dette er en kjole som barnet har valgt ut sammen med mor, og som mor har brukt mye penger på, da skjønner jeg at hun ønsker at barnet faktisk bruker kjolen også. Men samtidig kan hun jo ikke bestemme hva barnet skal gå kledd i når hun er hos dere, og kjolen kan i verste fall godt brukes i en bursdag, konfirmasjon eller et annet selskap senere. 

Jeg ville nok ikke gjort så mye om jeg var deg. Så lenge far vil la datteren gå i skjørtet hadde jeg bare støttet han i det. 

Skrevet

Far har tatt standpunkt og stedatter vil ha på skjørtet.

Jeg frykter bare at moren skal bli sur på HENNE.

Jeg er litt blandet her, jeg føler for å prøve å bevare roen i samarbeidet. Det er ofte mye dritt som kommer far sin vei men det preller bare av på han altså.

Jeg vil bare stedatter skal få ha en flott dag uten å få kjeft og jeg er ganske sikker på at mor kan kjefte på henne på skolen.

Skrevet

Far sin dag, far bestemmer, ferdig med den saken mener jeg.

Skrevet

Jeg er litt blandet her, jeg føler for å prøve å bevare roen i samarbeidet. Det er ofte mye dritt som kommer far sin vei men det preller bare av på han altså.

Jeg vil bare stedatter skal få ha en flott dag uten å få kjeft og jeg er ganske sikker på at mor kan kjefte på henne på skolen.

Hvis det skulle skje at moren kjefter på datteren på skolen, da synes jeg far må være der og si tydelig fra at hvis moren har et problem så får hun ta det med ham - og si at de i dag (den 17.) må prøve å ha en fin dag, men at han regner med at mor blir med til fvk så fort de kan få time for å bedre forholdet.

Og er mor av de virkelig ille, så er det kanskje bedre å inngå et kompromiss med jenta, at hun kan ha kjolen på begynnelsen av dagen og skjørtet senere? Selv om jeg mener hun bør få velge selv så lenge begge alternativene er fine nok til 17. mai.

Uansett høres det ut som om far og mor må til fvk og begynne å jobbe for et bedre samarbeid!

Anonymous poster hash: 2df61...bf9

Skrevet

For å være ærlig så synes jeg en klassisk pen kjole er mer 17 maiantrekk enn strutteskjørt. Kanskje mor har kjøpt antrekket spesielt til årets 17 mai og lagt en del penger i det.

Når det er sagt så bør vel barnet ha lov til å bestemme og mor bør ikke bry seg om hva barnet går med når hun er hos dere. Er det rart det bli krig i  verden ja...

Skrevet

Hun skal være hos oss på17. Mai.

Jeg var og kjøpte antrekk til lillesøster og da fant stedatter et skjørt hun likte. Type strutteskjørt som dette http://www.barnelykke.no/klaer/tyllskjoert-tyllkjole/tyllskjort-109/tutuskjoert-angels-face-gammel-rosa.html

Nå får hun ikke lov av moren sin å bruke det fordi det er "smakløst" det er et klassisk skjørt i god kvalitet og går til knærne. Hun følte seg så fin og svingte seg rundt og rundt.

Moren har ikke sett det men sagt at hun skal ta med kjolen hun har kjøpt og fått streng beskjed om at hun må bruke den.

Hva hadde dere gjort? Pappaen vil la datteren bestemme men jeg vet det vil bli et helvete på dagen når stedatter møter moren sin på skolen.

Jeg vil ikke blande meg for mye her men synes synd på stedatter.

Hos dere bestemmer far. Mor har oppgitt kontrollen over eksen sin da hun skilte seg fra ham. Stedatteren bør få gå i det hun liker, så lenge det ikke er uanstendig antrekk som hullkort, magetopp eller utslitt joggebukse.

Skrevet

For å være ærlig så synes jeg en klassisk pen kjole er mer 17 maiantrekk enn strutteskjørt. Kanskje mor har kjøpt antrekket spesielt til årets 17 mai og lagt en del penger i det.

Når det er sagt så bør vel barnet ha lov til å bestemme og mor bør ikke bry seg om hva barnet går med når hun er hos dere. Er det rart det bli krig i verden ja...

Det er en ordinær kjole til ca 400,- kjøpt i en kjedebutikk. Fin kjole men ikke en rådyr greie.

Ikke rart det er krig nei. Blir helt matt egentlig.

HI

Skrevet

Da får man ta dette opp og involvere skolen. Offentlig skjenn er en type omsorgssvikt.

Skrevet

Hva med et kompromiss? Hun kan ha på begge deler? Først kjolen, så kan hun bytte før middag, eller motsatt? Vinn-vinn, spør du meg. Hun kan da bekrefte for mor at hun har brukt kjolen på 17. Mai. Pluss at hun selv får bruke det hun ønsker.

Anonymous poster hash: 4d737...173

Skrevet

Hva med et kompromiss? Hun kan ha på begge deler? Først kjolen, så kan hun bytte før middag, eller motsatt? Vinn-vinn, spør du meg. Hun kan da bekrefte for mor at hun har brukt kjolen på 17. Mai. Pluss at hun selv får bruke det hun ønsker.

Anonymous poster hash: 4d737...173

Hun skal hjem med mamma så er bare en mulighet til å bruke skjørtet.

Selvsagt kommer det andre muligheter til å bruke det.

Jeg blir bare så lei meg over at moren konkluderer med at hun vil se smakløs ut uten å ha sett antrekket. Og synes det er stygt å si slikt til sin datter.

Skrevet

Hvis pappen synes datteren skal få bestemme, og datteren skal være hos dere, er jo det supert:) Stedatteren får ha på noe hun ønsker, og det er pappaen har "skylden", så du ikke trenger å blandes inn.

Men vet ikke hvorfor moren har bestemt den kjolen? Kanskje de kjøpte den sammen for å ha 17. mai, og kanskje ikke flere anledninger til å bruke den, og kanskje vokser hun fra den før den blir brukt. Da er det jo ikke helt greit å bare plutselig kjøpe noe annet, hvis man ønsker å oppdra barna til å ikke sløse med penger og ikke bry seg om avtaler. Kanskje var den dyr, også? Men uansett pris er det jo litt noe man må lære seg. Som sagt, jeg vet ikke andre siden. Hvis bare hennes smak blir det jo feil. Men hadde vært greit av mor å sette ned foten hvis det hadde vært korte skjørt og store utringninger, som er respektløst den dagen.

Veldig fint skjørt, da, som også kan brukes i bursdager og andre selskap:)

Anonymous poster hash: 58a78...f61

Skrevet

Oisann.. Skjønner jo moren litt, synes heller ikke dette var et fint skjørt til 17. Mai. Men hadde latt datteren min få velge selv.

Kanskje dere kan overtale henne til å bruke kjolen nå, og skjørtet ved neste festlige anledning?

Anonymous poster hash: c0f37...172

Skrevet

Da får far ta ansvar og gi mor beskjed om at det er han som avgjør at datter skal ha på seg skjørtet og at ev protester får tas med han. Hun må få beskjed om å ikke ta det opp med barnet, dette er en ting de voksne skal ordne opp i.

Stakkars liten jente som skal grue seg til å møte mor på 17 mai i redsel for å få kjeft!

Anonymous poster hash: e4a18...d56

Skrevet

Her bør far snarest ordne opp med mor sånn at jenta slipper å grue seg til å få kjeft av mor på selveste 17 mai. Jenta bør helt klart få velge selv. Far bør ta praten med mor I løpet av helgen å gi klar beskjed om at jenta bestemmer dette selv også siden hun er hos dere når hun skal kle seg. Far bør go mor beskjed om at dette ikke er noe å bråke om og at dette ikke er noe som hun skal bestemme. Laget hun bråk så bør far si at da blir fvk neste for mor skal faktisk ikke bestemme over datteren sin når hun er hos dere.

Skrevet

Mor bestemmer ikke hva datteren skal ha på seg under samvær med far. Så enkelt er det.

Voksne mennesker må lære seg å skille snørr og barter altså.

Anonymous poster hash: 066f7...1d7

Skrevet

Hun skal hjem med mamma så er bare en mulighet til å bruke skjørtet.

Selvsagt kommer det andre muligheter til å bruke det.

Jeg blir bare så lei meg over at moren konkluderer med at hun vil se smakløs ut uten å ha sett antrekket. Og synes det er stygt å si slikt til sin datter.

Hun sier sikkert det fordi du var med på å velge skjørtet. Alt som kommer i fra deg er sikkert djevelens verk :D

Skrevet

Kinkig situasjon... Selv om jeg ikke ville latt datteren min bruke det skjørtet 17. Mai..

Anonymous poster hash: 01731...fa9

Skrevet

Syns ikke det var noe skjørt for en 9 åring å bruke på 17.mai. Kan hun ikke ha skjørtet å gå i til vanlig/selskap og så ha et litt penere antrekk som passer alderen til 17.mai?

Anonymous poster hash: 2ec11...2cd

Skrevet

Syns ikke det var noe skjørt for en 9 åring å bruke på 17.mai. Kan hun ikke ha skjørtet å gå i til vanlig/selskap og så ha et litt penere antrekk som passer alderen til 17.mai?

Anonymous poster hash: 2ec11...2cd

Jeg synes ikke skjørtet er pent. Men kan du forklare hvorfor det ikke er bra nok på 17. mai?

Anonymous poster hash: 066f7...1d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...