Høstduft Skrevet 12. mai 2016 #1 Skrevet 12. mai 2016 Hvis vaskehjelpen blir ferdig før tiden, drar de da eller gjør de noe annet i huset inntil den fastsatte tiden er brukt? Vaskehjelpen min er et ektepar, og de er her i 2,5 time. Altså 5 timer vask for en enkel person. I går ble de ferdige 45 min før tiden, altså 1,5 time hvis jeg tenker en enkelt person. Dette synes jeg er noe merkelig, for hvordan kan de bli ferdige så tidlig, og i tillegg så bare dro de. Hva er vanlig? Jobbe ut tiden med litt ekstra eller bare dra?
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #2 Skrevet 12. mai 2016 Hun drar nok før tiden, ja. Og langt fra "ferdig" innendørs.... Anonymous poster hash: abbfa...a64
Førstemann Skrevet 12. mai 2016 #3 Skrevet 12. mai 2016 Drar lenge før makstid er brukt opp. De har fått beskjed om å vaske til det er rent, brukt opp tiden, eller så betaler jeg kun for den tiden de faktisk er i huset. Vi har alarm, så klokkeslettene blir loggført. Vi er forholdsvis nye med vaskehjelp, men hvis de ikke klarer å tilpasse seg dette så er det over og ut. Jeg trenger ikke vaskehjelp hvis jeg må gå over selv etterpå.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #4 Skrevet 12. mai 2016 Da betaler du selvsagt for tiden de vasker. Gi beskjed at siden de var ferdige 45 x2 før tiden så får betalt Xx kr denne gang. Vi har firma som vasker og da blir vi kun fakturert for tiden de er her. Anonymous poster hash: 8297e...fe6
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #5 Skrevet 12. mai 2016 De kan jo faktisk, som skjedde her, bli ferdig lenge før tiden og sitte og vente til klokka blir riktig før de låser seg ut. Dette observerte naboen her at vaskedama satt i sola på terrassen i en nærmere time før hun faktisk dro... Anonymous poster hash: abbfa...a64
Pobie Skrevet 12. mai 2016 #6 Skrevet 12. mai 2016 Vi bruker et firma og de tar seg betalt for minimum to timer. Da hun brukte lenger tid her en dag, tok hun seg ikke betalt noe ekstra, vi måtte tvinge på henne de ekstra kronene. Har aldri skjedd at hun har blitt ferdig tidlig, men da hadde jeg forventet at hun skulle finne noe annet å gjøre resten av tiden. Det finnes alltids noe annet som kan vaskes eller tørkes over.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #7 Skrevet 12. mai 2016 Vi bruker et firma og de tar seg betalt for minimum to timer. Da hun brukte lenger tid her en dag, tok hun seg ikke betalt noe ekstra, vi måtte tvinge på henne de ekstra kronene. Har aldri skjedd at hun har blitt ferdig tidlig, men da hadde jeg forventet at hun skulle finne noe annet å gjøre resten av tiden. Det finnes alltids noe annet som kan vaskes eller tørkes over. Hvis man bruker firma så skjer ikke det. Da gjør de akkurat det de har fått beskjed om, noen ganger bruker man mindre tid Anonymous poster hash: 40df8...2a4
Puppen og lillemor Skrevet 12. mai 2016 #8 Skrevet 12. mai 2016 vår vaskedame bruker max 4 timer.. blir hun ferdig med lista før, tar hun betalt for færre timer!
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #9 Skrevet 12. mai 2016 Jeg har stort sett aldri betalt for antall timer brukt, jeg har betalt for å få jobben gjort. Dermed er det uinteressant hvor lang tid de bruker, de får samme pris uansett. Slurver de, klager jeg. Ellers må de gjøre som de vil. Anonymous poster hash: 5fafd...b45
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #10 Skrevet 12. mai 2016 Det spørs jo litt hva som er avtalen deres. Ved fastpris pr gang (da spiller det ingen rolle hvor lang tid det tar), eller om det er timespris. Anonymous poster hash: ce32d...460
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #11 Skrevet 12. mai 2016 Det kommer jo an på hvilken kontrakt dere har skrevet. Hvis avtalen er at de skal jobbe i 2,5 timer for en viss lønn, bør de forsøke å finne arbeid i 2,5 timer hvis hovedoppgavene er gjort. Hvis dere derimot har en avtale om at de skal gjøre de og de oppgavene for en viss sum, med en makstid det skal ta, er det helt greit å dra hjem når jobben er gjort. Det er forskjell på å ha timelønn og akordlønn. Anonymous poster hash: 2e556...39f
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #12 Skrevet 12. mai 2016 Vi har fast avtalt antall timer. Det er 6 timer per gang, og da er det ikke alltid hun rekker over alt. Hun er veldig grundig, derfor tar det lutt tid. Noen rom blir dessuten lite brukt og trenger ikke vask hver uke. Men hadde hun blitt ferdig før tiden, hadde hun nok begynt på noe annet - vasket vinduer eller i kjøkkenskuffer eller noe. Anonymous poster hash: 46c8b...a4c
MissZanta Skrevet 12. mai 2016 #13 Skrevet 12. mai 2016 Har to vaskedamer som kommer en dag annen hver uke. De bruker 1,5 time til sammen og jeg betaler for 3 timer. Noen ganger bruker de kun 1 time så da betaler jeg for 2. Noen ganger bruker de 2 timer og jeg betaler for 4. Men betaler fast 450kr (150kr timen pr person).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå