Gå til innhold

Hva tenker dere om ordene alvorlig syk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser noen skrive dette, så da ble jeg nyskjerrig: Hva er egentlig å være alvorlig syk?

Hvilke sykdommer er det?

Anonymous poster hash: ce476...382

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da tenker jeg kreft o.l  alvorlig syk = sykehusinnleggelse 

Skrevet

Jeg tenker sykdommer man kan dø av eller få varig nedsatt funksjonsevne av, sykdommer man ikke vet utfallet av på en måte.

Jeg har vært alvorlig syk to ganger, ene gangen hadde jeg lungebetennelse og var lagt inn på sykehuset med pustehjelp, intravenøs næring og intravenøs antibiotika. Jeg pustet ikke godt nok selv og hadde altfor lavt oksygenopptak, skyhøy crp og var blå på leppene o.l. da jeg ble lagt inn. Da betraktet jeg meg selv som alvorlig syk.

Kreft o.l. er også å være alvorlig syk.

Anonymous poster hash: 5fe04...15a
Skrevet

Da tenker jeg diagnoser som er dødlige eller risk for å dø.

Sykdommer som er livsendrende uten at en vet hva det er eller om vil bli frisk.

Anonymous poster hash: 35bd0...75f

Skrevet (endret)

Jeg tenker vel først og fremst der det kan være fare for livet, men også feks alvorlig ME

Endret av chocolate
Skrevet

Jeg tenker sykdommer man kan dø av eller få varig nedsatt funksjonsevne av, sykdommer man ikke vet utfallet av på en måte.

Jeg har vært alvorlig syk to ganger, ene gangen hadde jeg lungebetennelse og var lagt inn på sykehuset med pustehjelp, intravenøs næring og intravenøs antibiotika. Jeg pustet ikke godt nok selv og hadde altfor lavt oksygenopptak, skyhøy crp og var blå på leppene o.l. da jeg ble lagt inn. Da betraktet jeg meg selv som alvorlig syk.

Kreft o.l. er også å være alvorlig syk.

Anonymous poster hash: 5fe04...15a

Mange typer kreft er alvorlig syk, men langt i fra alle..

Anonymous poster hash: 58539...5e8

Skrevet

Jeg tenker sykdommer som potensielt kan være dødelig, eller som er så forringende at livskvaliteten din er på minus.

Unner ikke min verste fiende å være så syk. Jeg belager meg på og aldri bli helt bra, som er en direkte konsekvens av å ha vært alvorlig syk.

Skrevet

Jeg tenker livstruende sykdommer/tilstander eller sykdommer som gir fare for funksjonstap/varige mén. Dette gjelder også psykisk sykdom som har stor påvirkning på livskvaliteten/funksjonsnivået.

Anonymous poster hash: 40e48...4d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...