Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #1 Skrevet 12. mai 2016 Er der noe realistisk å få en bmi på under 25? Jeg er 175 høy, hvilken vekt ville dere kunne levd med om dere hadde samme startet? Jeg er 25... Anonymous poster hash: f2e1e...39a
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #2 Skrevet 12. mai 2016 Det er helt umulig å svare på egentlig, mye kommer an på muskelmasse og hvordan du bærer kiloene.... Jeg er 174 cm høy, det samme er søsteren min. Men vi har helt forskjellige kropper. Jeg har lange tynne bein og liten rumpe, ekstrakilo setter seg rundt midjen. Jeg har også smale skuldre, små hender og små føtter. Søsteren min som er like høy har korte ben, runde lår og rumpe, veldig smal midje. Hun har store hender, brede skuldre og bruker 3-4 størrelser større enn meg i sko. Når vi bruker samme størrelse i klær, str 38/40, veier hun 8 kilo mer enn meg, på akkurat samme høyde. Akkurat nå veier vi omtrent det samme, og hun bruker mye mindre størrelse i klær fordi hun har så slank midje. Jeg med min bollemage og "muffintop" over bukselinningen må opp flere størrelser i klær. Jeg synes du skal sette deg et mål i klær istedenfor i kilo, og se hvordan kroppen blir. Siden du har vært så stor at du har handlet i spesialforretninger tenker jeg at du kan sette deg som mål å passe klær i vanlige butikker? Om du tenker at sluttmålet ditt f.eks er å passe klær str 44 i første omgang, stabilisere vekten der en stund og se hvordan det blir. Så får du se etterhvert om du er fornøyd der eller om du vil enda en størrelse ned etterhvert. Jeg er 174 cm og når jeg veier 76 kg har jeg en BMI på 25, da bruker jeg str 42 i klær. Anonymous poster hash: 3a1be...23c
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #3 Skrevet 12. mai 2016 Første anonym her sier mye fornuftig. I tillegg er det viktig å sette seg delmål! Ta feks 10 kilo av gangen. Da virker ikke veien frem til målet så lang. Det er også viktig å ikke hive seg på alskens vanvittige dietter, de er som regel vanskelige å gjennomføre over tid. For de fleste dreier det seg om kalorier inn versus kalorier ut. Så enkelt, men allikevel så vanskelig... Når det gjelder bmi osv, er vel ofte det sunneste å ha en bmi som ikke tilsier overvekt. Altså over 25. Men, hvordan fettet er fordelt på kroppen har også mye å si. Har du feks smal midje, er det faktisk ikke så farlig med noen ekstra kilo, så lenge midjemålet er akseptabelt. Noen ekstra kilo på rumpe og lår er ikke helseskadelig. Til syvende og sist er det du som må finne ut hva du vil trives med. Synes det var et godt delmål å feks kunne kjøpe klær i vanlige butikker (hvis det er noe du ikke kan gjøre akkurat nå). Lykke til! 😊 Anonymous poster hash: af779...5e7
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #4 Skrevet 12. mai 2016 Første anonym her sier mye fornuftig. I tillegg er det viktig å sette seg delmål! Ta feks 10 kilo av gangen. Da virker ikke veien frem til målet så lang. Det er også viktig å ikke hive seg på alskens vanvittige dietter, de er som regel vanskelige å gjennomføre over tid. For de fleste dreier det seg om kalorier inn versus kalorier ut. Så enkelt, men allikevel så vanskelig... Når det gjelder bmi osv, er vel ofte det sunneste å ha en bmi som ikke tilsier overvekt. Altså over 25. Men, hvordan fettet er fordelt på kroppen har også mye å si. Har du feks smal midje, er det faktisk ikke så farlig med noen ekstra kilo, så lenge midjemålet er akseptabelt. Noen ekstra kilo på rumpe og lår er ikke helseskadelig. Til syvende og sist er det du som må finne ut hva du vil trives med. Synes det var et godt delmål å feks kunne kjøpe klær i vanlige butikker (hvis det er noe du ikke kan gjøre akkurat nå). Lykke til! 😊 Anonymous poster hash: af779...5e7 Med en vekt på ca 75 kilo er du forøvrig innenfor normal bmi...! Anonymous poster hash: af779...5e7
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #5 Skrevet 12. mai 2016 Jeg veier nå 84 kg og kommer meg ikke lenger ned... det er veldig frustrerende! Hi Anonymous poster hash: f2e1e...39a
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #6 Skrevet 12. mai 2016 Jeg veier nå 84 kg og kommer meg ikke lenger ned... det er veldig frustrerende! Hi Anonymous poster hash: f2e1e...39a Wow, så utrolig flink du har vært, gratulerer Hvordan har du klart det? Anonymous poster hash: f596f...ced
Helene Harepus Skrevet 12. mai 2016 #7 Skrevet 12. mai 2016 Men det er jo vanvittig bra! Du har allerede gått ned mellom 60-70 kg!! Jeg er veldig imponert Hvor lenge har du stått stille nå? Hvis det er snakk om kort tid, kanskje kroppen trenger bare en liten pause og du kan ta siste innspurt når vekten har stabilisert seg?
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #8 Skrevet 12. mai 2016 Men det er jo vanvittig bra! Du har allerede gått ned mellom 60-70 kg!! Jeg er veldig imponert Hvor lenge har du stått stille nå? Hvis det er snakk om kort tid, kanskje kroppen trenger bare en liten pause og du kan ta siste innspurt når vekten har stabilisert seg? stabilt i flere år. Gikk opp 8 kg når jeg var gravid, så svingte vekten før den stabiliserte seg på 84 igjen... Anonymous poster hash: f2e1e...39a
Helene Harepus Skrevet 12. mai 2016 #9 Skrevet 12. mai 2016 stabilt i flere år. Gikk opp 8 kg når jeg var gravid, så svingte vekten før den stabiliserte seg på 84 igjen... Anonymous poster hash: f2e1e...39a Har du prøvd 5:2 dietten? Den hjelpet faktisk meg å komme videre når jeg sto helt stille. Jeg tror forresten bmi under 25 er helt oppnåelig for deg, selvom du har veid over 150 kg.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #10 Skrevet 12. mai 2016 Har du prøvd 5:2 dietten? Den hjelpet faktisk meg å komme videre når jeg sto helt stille. Jeg tror forresten bmi under 25 er helt oppnåelig for deg, selvom du har veid over 150 kg.Burde kanskje prøve det... jeg har tenkt det gjør det vanlig å holde rutiner med 5:2 dietten. Noen tips om jeg skal prøve meg på den? Anonymous poster hash: f2e1e...39a
Helene Harepus Skrevet 14. mai 2016 #11 Skrevet 14. mai 2016 Burde kanskje prøve det... jeg har tenkt det gjør det vanlig å holde rutiner med 5:2 dietten. Noen tips om jeg skal prøve meg på den? Anonymous poster hash: f2e1e...39a Jeg vet ikke om jeg har noen tips, det er bare 2 dager i uken man må spise mindre. Bare pass på å ikke "overkompensere" de andre 5 dagene Det jeg liker med denne dietten (i tillegg til at den fungerer bra for meg) er at jeg slipper å "fokusere" så mye på mat. Hvis jeg skal telle kalorier eller lignende, ender jeg oppe med å tenke på mat hele tiden.. Prøver selv å kvinne meg opp i å begynne på den nå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå