Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vokst opp på Holmlia og har familie som bor på Holmlia nå. Og etter min personlige erfaring så er dette et fantastisk sted å vokse opp.

I en annen tråd rabies det ned at det er ran og voldtekter som preger stedet, men det er da virkelig ikke sant.

Men på Holmlia, som alle andre steder, er det noen ungdommer som faller utenom fellesskapet. For noen år tilbake var det en guttegjeng som var kriminelle og ble godt lagt merke til i lokalmiljøet. Politiet anslo den gangen at miljøe besto av rundt 20-25 unge gutter/ menn.

25 av ca 15 000 beboere, omentrent som en typisk norsk småby med andre ord.

Folk flest på Holmlia er velfungerende bra folk.

Holmlia ligger naturskjønt til, mesteparten av området er bilfritt og det har et godt organisert miljø for barn og ungdom, spesielt innenfor idrett.

Folk som sitter på utsida og mener er rett og slett fordomsfulle, og vet ingenting om hva som befinner seg på innsida.

Så: Holmlia i mitt ❤️

Anonymous poster hash: f0a74...136

Videoannonse
Annonse
Gjest Stjerneklart
Skrevet

Jeg har ikke bodd på Holmlia selv, men har mange venner fra derfra og de har alle fortalt om et fantastisk godt miljø som barn og ungdom. Og nei, det er ikke bare innvandrere som syns det. Mine venner fra Holmlia er helt norske. Jeg har også vært en del der borte, og jeg syns det er utrolig pent. Også ligger det jo helt perfekt til da, for min del i hvert fall. Ikke midt i byen slik at man kræsjer med trikken når man åpner døra, men samtidig er det bare en kort togtur inn til Oslo Sentrum.

Om jeg skulle flyttet tilbake til Oslo med datteren min,  ville jeg definitivt hatt Holmlia høyt på lista  :hjerte:

Skrevet

Jeg bor i Groruddalen, og kjenner igjen mye av det du skriver. Fantastisk å bo her, skjønn natur, hyggelige folk og nærhet til alt. Men en del ungdomsgjenger og kriminalitet på slutten av 90-/begynnelsen av 2000-tallet har gitt stedet rykte for å være utrygt. Føler meg aldri utrygg her.

Skrevet

Jeg bor i Groruddalen, og kjenner igjen mye av det du skriver. Fantastisk å bo her, skjønn natur, hyggelige folk og nærhet til alt. Men en del ungdomsgjenger og kriminalitet på slutten av 90-/begynnelsen av 2000-tallet har gitt stedet rykte for å være utrygt. Føler meg aldri utrygg her.

Jeg bor i Groruddalen nå, og opplever akkurat det samme som deg 😊

Anonymous poster hash: f0a74...136

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...