Gå til innhold

Riktig å holde barnet hjemme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det har forhøyet temperatur. Vanlig temp er 36,5 og nå viser den 37,8. Har milde forkjølelsessymptomer. Er 3 år forresten.

Anonymous poster hash: ce04a...1bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Allmenntilstanden er helt fin.

Skrevet

Nei hvorfor skal du der? Om barnet ikke har feber og allmenntilstanden er fin? Barn med forkjølelse kan fint gå I bhg ☺

Anonymous poster hash: 0225d...e95

Skrevet

37,8 på morgenen er i mine øyne feber når vanlig temp er 36,5.

Anonymous poster hash: 0af03...b49

Skrevet

37,8 på morgenen er i mine øyne feber når vanlig temp er 36,5.

Enig. Feberen er lavest nå, og vil gradvis stige utover dagen.

Skrevet

Over 37,5 på morgenen er feber.

Anonymous poster hash: 57ed6...d5c

Skrevet

Ungen har feber

Skrevet

Takk for svar. Har valgt å holde hjemme i dag, men ble plutselig så i tvil om det var riktig. Får så vanvittig dårlig samvittighet ovenfor jobben. Barna kommer jo i første rekke, men liker ikke å være borte fra jobb når jeg ikke må.

Hi

Skrevet

Spørs hvor du målte. Målte du i øret,mindre arm eller under tunge og den viste 37,5 er det feber (den viser 0,5 mindre enn det som er reelt). Om du målte i rompa er det ikke feber før den viser 38.0. Hun har ikke feber nå, men hun er ikke langt unna å ha det. Du kan sende henne i barnehagen siden hun faktisk ikke har feber eller nedsatt allmentilstand

Anonymous poster hash: 21383...229

Skrevet

Spørs hvor du målte. Målte du i øret,mindre arm eller under tunge og den viste 37,5 er det feber (den viser 0,5 mindre enn det som er reelt). Om du målte i rompa er det ikke feber før den viser 38.0. Hun har ikke feber nå, men hun er ikke langt unna å ha det. Du kan sende henne i barnehagen siden hun faktisk ikke har feber eller nedsatt allmentilstand

Regner med at hi vet dette. 37,8 på morningen ER feber når normaltemp er 36,5.

Hi, ikke ha dårlig samvittighet, sånn er det å ha barn :)

Skrevet

37,8 er ikke feber, hverken morgen eller kveld.

Skrevet

Jeg hadde holdt barnet mitt hjemme ved temperatur på 37,8 om morgenen, for da er det nesten garantert at den bikker 38 i løpet av dagen.

Anonymous poster hash: 6197c...de6
Skrevet

Nei hvorfor skal du der? Om barnet ikke har feber og allmenntilstanden er fin? Barn med forkjølelse kan fint gå I bhg ☺

Anonymous poster hash: 0225d...e95

Har du ikke snøring på dette?

Over 37,5 på morgenen er feber.

Tilstanden kalles subfebril.

Anonymous poster hash: 6e725...952

Skrevet

Så lenge allmenntilstanden er fin hadde jeg sendt i bhg. Det er lov å sende de dit med feber også så lenge de er i form ellers. Kanskje stiger den, men hvis den ikke gjør det er det bortkastet sykedag.

Jeg har sendt min i bhg med temp i grenseland(rett under 38) og gitt beskjed om det. Da holder de et ekstra øye med og ringer meg så fort barnet viser tegn til ubehag.

Anonymous poster hash: 86704...827
Skrevet

Subfebril er ikke feber, hverken morgen eller kveld.

Skrevet

Subfebril er ikke feber, hverken morgen eller kveld.

Lett feber kalles det.

Anonymous poster hash: 6e725...952

Skrevet

En ting er sikkert, og det er at et barn selv med lav feber er smittsomt, uansett om det kanskje ikke har ubehag selv.

Skrevet

Må bare spørre jeg, men hvorfor i det hele tatt måle temperatur om barnet faktisk virker friskt? Er det slapt og utilpass så blir barnet hjemme uansett!

Anonymous poster hash: 45c9d...de1

Skrevet

Må bare spørre jeg, men hvorfor i det hele tatt måle temperatur om barnet faktisk virker friskt? Er det slapt og utilpass så blir barnet hjemme uansett!

Hvorfor måle, jo fordi når jeg kysset barnet på panna føltes det febervarmt ut. Det pluss at barnet uttrykte at det ikke ville i barnehagen, som normalt er en stor glede, tok jeg tempen.Er forskjell på være

"Dausjuk" og litt syk, så allmenntilstanden kan være bra selv om man er syk.

Hi

Skrevet

Normale foreldre tar på barna sine skjønner du, og da vil også de fleste kjenne det om barnet er varmt og gjerne måle for å sjekke om det er feber siden feber ofte er en indikasjon på at barnet er dårligere enn man først trodde.

Anonymous poster hash: 488e5...247

Skrevet

Jeg hadde ikke sendt i bhg med feber, ender jo bare med å bli enda sykere enn de kanskje ville blitt, samt at et barn på 3 ikke kan si "jeg føler meg litt slapp i dag, tar det bare litt med ro jeg".

Alt over 37,5 er feber her, vi har alle normaltemperatur godt under 37.

Skrevet

Jeg tenker at du vet best selv om det var riktig. Du ville vel neppe ha målt feber hvis du ikke mistenkte at barnet ikke var helt i form.

Det kan jo like godt være at barnet hadde blitt verre av å være i barnehagen istedenfor å slappe av hjemme.

Jeg synes det kan være vanskelig å forutsi sånt, unger blir jo ofte fort syke og fort friske igjen.

Så bli hjemme med god samvittighet.

Skrevet

Regner med at hi vet dette. 37,8 på morningen ER feber når normaltemp er 36,5.

Hi, ikke ha dårlig samvittighet, sånn er det å ha barn :)

Jeg har veldig lav temperatur til vanlig, rundt 36 og fikk beskjed av legen at jeg ikke hadde feber på 37,8 til tross for min lave temperatur til daglig.

Anonymous poster hash: 2c65a...060

Skrevet

Er barnet mitt sykt og varmt holder jeg det hjemme fra barnehagen. Måler ikke for å sjekke om det har 37,9 eller 39 kjenner barnet mitt såpass at jeg vet når man skal gi Paracet eller kontakte lege til at jeg bryr meg om en halv grad fra eller til på temperaturen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...