Anonym bruker Skrevet 11. mai 2016 #1 Skrevet 11. mai 2016 ...i tillegg til anoreksi og angst. Er det noen som har vært igjennom behandling for dette og kan fortelle litt om prosessen? Anonymous poster hash: 64a42...1b0
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #3 Skrevet 12. mai 2016 Jeg fikk samme diagnose, sammen med angst og depresjon for 12 år siden. Var deprimert og hadde angst pga. mobbing over 10 år på skolen og var ensom. Fikk den andre diagnosen etter en grov voldtekt i skogen når jeg ble holdt inne i en bil av en voksen mann. Slet i mange år med selvskading og selvmordstanker, men ble frisk for rundt 5 år siden. Kom noen ganger tilbake og endte med sykemelding noen måneder, men nå er jeg helt fin. Har ikke vært deprimert på 2 år og ikke vært sykmeldt på over 1 år Anonymous poster hash: ddb61...5ce
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #4 Skrevet 12. mai 2016 Så fantastisk at du er frisk!! ❤️ Hvordan behandling gikk du gjennom? Anonymous poster hash: 64a42...1b0
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #5 Skrevet 12. mai 2016 Jeg har PTSD, men mottar ingen behandling for denne. Fikk det på bakgrunn av grov mobbing gjennom hele barndommen, total sosial isolasjon, mishandling fra foreldrene og fra eksmannen. Fastlege jeg gikk til sa at hvis jeg skal få behandling, så må han varsle barnevernet om at jeg har PTSD og da må de vurdere fosterhjem. Etter det har jeg ikke vært hos fastlegen med PTSD mer enn en gang, der jeg forklarte at jeg bare var smådeprimert og at det har gått over. Håndterer det nå selv og det går for det meste bra. Gråter mye på natt/kveld, blir svimmel av veldig høye lyder, garderer meg fra situasjoner som kan trigge de ubehagelige minnene osv. Jeg håper at du får bedre oppfølging i helsevesenet enn jeg fikk, lykke til! Anonymous poster hash: 8d19e...eab
christine31 Skrevet 12. mai 2016 #6 Skrevet 12. mai 2016 Du over her Er det virkelig sant? Att han sa det slik?blir helt sjokka Dette må du få anmeldt. Jeg ble helt målløs her jeg sitter. Bytt fastlege med en gang
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #7 Skrevet 12. mai 2016 Så fantastisk at du er frisk!! ❤️ Hvordan behandling gikk du gjennom? Anonymous poster hash: 64a42...1b0 Jeg gikk til psykolog noen år, og ble friskmeldt og hadde min siste time og var så glad. 2 dager etter skjedde voldtekten og da var jeg tilbake. Gikk da til psykolog i 1,5 år til før jeg selv valgte å avslutte behandlingen. Var mye selvskading i ettertid, selvmordstanker og forsøk. En dag bestemte jeg meg for at jeg ville ikke la skoletiden og jævelen som tok meg ødelegge livet mitt og sakte, men sikkert ble jeg bedre. Det har vært jævlig og sinnsykt tøft, men jeg klarte det Anonymous poster hash: ddb61...5ce
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #8 Skrevet 12. mai 2016 Jeg gikk til psykolog noen år, og ble friskmeldt og hadde min siste time og var så glad. 2 dager etter skjedde voldtekten og da var jeg tilbake. Gikk da til psykolog i 1,5 år til før jeg selv valgte å avslutte behandlingen. Var mye selvskading i ettertid, selvmordstanker og forsøk. En dag bestemte jeg meg for at jeg ville ikke la skoletiden og jævelen som tok meg ødelegge livet mitt og sakte, men sikkert ble jeg bedre. Det har vært jævlig og sinnsykt tøft, men jeg klarte det Anonymous poster hash: ddb61...5ce Så grusomme ting du har blitt utsatt for! 😥 Du har vært utrolig sterk som har kommet deg gjennom og ut av det. Håper du er stolt av deg selv❤️ Anonymous poster hash: 64a42...1b0
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #9 Skrevet 12. mai 2016 Jeg var først litt av og på behandling i noen år og ble bra i fem år. Jeg visste derimot hele tiden at en smell skulle komme igjen. Og det gjorde den. Nå har jeg vært sykemeldt i snart to år og det føles ikke som jeg kommer stort videre. Jeg som var så stolt over å klare jobb, skole og små barn alene. Nå sitter jeg her, dødssliten av hverdagen som bare består i å følge opp barn og hjem. De siste årene har jeg gått i samtaleterapi og gruppeterapi. En gruppeterapi direkte fot ptsd og en mer bred gruppe. Anonymous poster hash: 79d5f...bf4
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #10 Skrevet 12. mai 2016 Jeg var i individuell terapi og gruppe terapi som fokuserer på å legge ting bak seg, heve seg over det i to år. Dette var under traume teamet på dps. Av egen tid fokuserte jeg på det som gjorde meg glad å skapte trygghet for meg selv. Følt meg tipp topp i snart fire år nå. Anonymous poster hash: 793aa...9a1
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #11 Skrevet 12. mai 2016 Du over her Er det virkelig sant? Att han sa det slik?blir helt sjokka Dette må du få anmeldt. Jeg ble helt målløs her jeg sitter. Bytt fastlege med en gang Jeg betrodde meg også til fastlegen. Var deprimert pga ble dumpet av kjæresten. Hadde ingen å snakke med Og legen sendte bekymringsmelding til barnevernet. Anonymous poster hash: 89685...3f5
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #12 Skrevet 12. mai 2016 Hadde PTSD, sosial angst, generell angst, agorafobi, dyp depresjon, spiseforstyrrelse, tvangstanker og -handlinger, selvskading, selvmordsforsøk. Gikk i gruppeterapi og individuell terapi. Knasker medisiner. Har ingen av de ovennevnte diagnosene lenger. Terapi + knallhard jobbing på egenhånd. Var kun borte fra jobb i 6 måneder, så begynte jeg i 50 % og jobbet meg tilbake 100 %. Anonymous poster hash: 040f7...084
Luksusdyret Skrevet 12. mai 2016 #13 Skrevet 12. mai 2016 (endret) Jeg betrodde meg også til fastlegen. Var deprimert pga ble dumpet av kjæresten. Hadde ingen å snakke med Og legen sendte bekymringsmelding til barnevernet. Anonymous poster hash: 89685...3f5 Samme skjedde her, eller han sendte ikke melding, men truet med det. Da var jeg knust etter opprivende skilsmisse med trusler, vold og falsk anmeldelse fra eksmannen. En mor skulle visst alltid være blid og energisk og aldri være trist og gråte, ellers er det omsorgssvikt. En ung guttunge av en vikarlege. Hans løsning på triste tanker var å slutte å tenke på triste ting. Jøss, han burde ha hatt patent på mirakelbehandling for tunge depresjonspasienter - man kan jo bare slutte å tenke på voldtekt, misbruk, overgrep, psykisk mishandling, så blir man glad og fornøyd. Dessverre alt for mange uvitende duster i legeyrket. Endret 12. mai 2016 av MrsRiddick
sug lut Skrevet 12. mai 2016 #14 Skrevet 12. mai 2016 Vel, hvis dere ikke fungerer godt nok til at legen ser det som forsvarlig at dere får styre på med barn alene vil han selvsagt måtte involvere barnevernet. Det er hans plikt og det er bare mangel på selvinnsikt å klage over det her og gjøre hi's prosess langt mer skremmende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå