Anonym bruker Skrevet 11. mai 2016 #1 Skrevet 11. mai 2016 Jeg er ute etter barnevakt for barnet mitt på 4 år,å i den forbindelsen var det en mann på 18 år som kunne tenke seg å sitte barnevakt. Han forlanget bare 60 kr timen itellegg til at han bodde nærmt så det hadde vært veldig praktisk. Vi bor i Bergen å dermed veldig preget av overgrepene i barnehagene så kjenner jeg er veldig skeptisk til å ansette en mann som barnevakt. Jeg skjønner selvsagt at de fleste menn aldri ville gjort noe sånt men likevel klarer jeg ikke slappe av med tanken på at en mann utenfor familien skal passe han. Er nygjerrig på hva dere andre tenker om å ansette en mannlig barnevakt. Kunne dere ha ansatt en mann som barnevakt hvis dere skulle hatt en barnevakt utenfra? Anonymous poster hash: 21cec...51b
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2016 #3 Skrevet 11. mai 2016 Hvis jeg kjente ham og stolte på ham så, men det gjelder begge kjønn. Anonymous poster hash: d9c6a...99f
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2016 #4 Skrevet 11. mai 2016 Hvis jeg kjente ham og stolte på ham så, men det gjelder begge kjønn. Anonymous poster hash: d9c6a...99f Når en skal ha en barnevakt utenfra så er det jo naturlig å møtes mye for tilvenning og for å bli kjent,men vet ikke helt om jeg hadde klart å stole på han likevel. Anonymous poster hash: 21cec...51b
*Miss Marple* Skrevet 11. mai 2016 #6 Skrevet 11. mai 2016 Selvsagt. Hadde ansatt han ut fra samme kriterier som hvem som helst andre.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2016 #7 Skrevet 11. mai 2016 Nei dessverre Anonymous poster hash: 4d5ac...01a
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2016 #8 Skrevet 11. mai 2016 uten problem Anonymous poster hash: 9e633...84b
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2016 #9 Skrevet 11. mai 2016 Nei og nei. Anonymous poster hash: 7fcab...f77
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2016 #10 Skrevet 11. mai 2016 Det hadde vært veldig praktisk med så billig barnevakt,en som kan stille på kort varsel og som bor i nærheten. Men hjelper ikke når jeg ikke klarer å stole på han. Anonymous poster hash: 21cec...51b
pifi med tre nurk Skrevet 11. mai 2016 #11 Skrevet 11. mai 2016 Hadde nok aldri latt noen jeg ikke er er i slekt med eller kjenner godt fra før passe barna mine helt alene. Uansett om det var gutt eller jente.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2016 #12 Skrevet 11. mai 2016 Hadde nok aldri latt noen jeg ikke er er i slekt med eller kjenner godt fra før passe barna mine helt alene. Uansett om det var gutt eller jente. Du vet vel at overgriper som oftest er i nær slekt med barnet? Anonymous poster hash: 769b6...0d0
FlightlessBird Skrevet 11. mai 2016 #14 Skrevet 11. mai 2016 nei, og hadde vært skeptisk når de ikke "trenger" godt betalt også faktisk...
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2016 #15 Skrevet 11. mai 2016 Ja. Det er flere gutter og menn som har passet mine barn. Nå har begge mannlige trenere også. Anonymous poster hash: 7fb8b...90a
Pobie Skrevet 12. mai 2016 #16 Skrevet 12. mai 2016 Ja, det kunne jeg gjort, men i dette tilfellet ville jeg stilt spørsmål ved den lave betalingen. Hvorfor vil han ikke ha normal timelønn?
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #17 Skrevet 12. mai 2016 Har hatt en gutt / mann som fast barnevakt. Han ble hyret på akkurat samme måte som jenta jeg hadde før ham, gjennom nettverk. Han var en utrolig flink barnevakt. Pålitelig og ingenting tull. Han var 17 / 18 år da han satt barnevakt. Vil tro at han er såpass oppegående at han vet at foreldre er skeptisk til mannlige barnevakter, mannlige ansatte i barnehage osv. så han selger seg inn med en lavere timespris fordi han trenger jobb og vet at lavere pris er det eneste som kanskje kan gi ham jobben. For resten spiller ingen rolle. Fordi han er mann. Anonymous poster hash: e393a...f4c
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #18 Skrevet 12. mai 2016 Jeg er ute etter barnevakt for barnet mitt på 4 år,å i den forbindelsen var det en mann på 18 år som kunne tenke seg å sitte barnevakt.Han forlanget bare 60 kr timen itellegg til at han bodde nærmt så det hadde vært veldig praktisk.Vi bor i Bergen å dermed veldig preget av overgrepene i barnehagene så kjenner jeg er veldig skeptisk til å ansette en mann som barnevakt.Jeg skjønner selvsagt at de fleste menn aldri ville gjort noe sånt men likevel klarer jeg ikke slappe av med tanken på at en mann utenfor familien skal passe han. Er nygjerrig på hva dere andre tenker om å ansette en mannlig barnevakt.Kunne dere ha ansatt en mann som barnevakt hvis dere skulle hatt en barnevakt utenfra? Anonymous poster hash: 21cec...51b Min samboer (nå eks) tok jeg på fersken. Han blir snart fengslet i en stygg pedofilisak, så teknisk sett kan man ikke stole på noen. Den jeg kjente og stolte aller mest på viste seg helt uten mistanke fra meg eller noe andre å ha vært et troll de siste 20 årene. Man kan ikke garantere seg 100% mot noe, dessverre. Det viktigste er at du føler deg komfortabel og tar dine forhåndsregler. Mer er det ikke å få gjort. Anonymous poster hash: 48a63...f02
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #19 Skrevet 12. mai 2016 Han begynte på 100 kr timen men sa at det var litt mye ettersom jeg er student,så han tilbydte seg 60 kr timen. Men dumme meg klarer likevel ikke slappe av med tanken på en mann som barnevakt. Eller hadde det vært en jeg kjente veldig godt så er det greit,men selv med mye tilvenning så blir du ikke SÅÅ godt kjent med han likevel. Anonymous poster hash: 21cec...51b
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #20 Skrevet 12. mai 2016 Dere er klar over at kvinner kan være like pedofile som menn? Dere vet at det finnes mange gale damer og menn som ikke bare er pedofile men som og mishandler barn? Som behandler barn ekstremt dårlig? Det høres ut som om seksuelle overgrep er det eneste ille som kan skje et barn? Med så mange barn som blir slått og sparket hver eneste dag i de mange hjem så ville jeg ikke latt være og ansette en gutt fordi én mann er dømt i området ditt. Anonymous poster hash: 835ed...0e3
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #21 Skrevet 12. mai 2016 Når en skal ha en barnevakt utenfra så er det jo naturlig å møtes mye for tilvenning og for å bli kjent,men vet ikke helt om jeg hadde klart å stole på han likevel. Anonymous poster hash: 21cec...51b Da hadde det nok kommet veldig an på magefølelsen for min del. Man vet jo aldri 100 % sikkert, enten det er en fremmed mann eller kvinne eller tjukkeste slekta for den del. Nevøen min ble mishandlet av en trillepike på 14 da han var 2. Ingen rundt så den komme... Anonymous poster hash: d9c6a...99f
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #22 Skrevet 12. mai 2016 Jeg er ute etter barnevakt for barnet mitt på 4 år,å i den forbindelsen var det en mann på 18 år som kunne tenke seg å sitte barnevakt. Han forlanget bare 60 kr timen itellegg til at han bodde nærmt så det hadde vært veldig praktisk. Vi bor i Bergen å dermed veldig preget av overgrepene i barnehagene så kjenner jeg er veldig skeptisk til å ansette en mann som barnevakt. Jeg skjønner selvsagt at de fleste menn aldri ville gjort noe sånt men likevel klarer jeg ikke slappe av med tanken på at en mann utenfor familien skal passe han. Er nygjerrig på hva dere andre tenker om å ansette en mannlig barnevakt. Kunne dere ha ansatt en mann som barnevakt hvis dere skulle hatt en barnevakt utenfra? Anonymous poster hash: 21cec...51b Mine barn har i hovedsak mannlige barnevakter, men alle er enten i slekt med meg eller jeg kjenner de gjennom andre. Spiller ingen rolle om barnevakten er mann eller dame gutt eller jente. Men jeg vil absolutt kjenne barnevakten først. Eller i det minste kjenne noen som kjenner de eller som de har jobbet for slik at jeg vet mer om personen. Min erfaring er at de guttene/menn som har sittet barnevakt for barna mine ofte takler de bedre en de jentene jeg har brukt noen ganger. (nå har mitt ene barn diagnose og kan være prøvende) Anonymous poster hash: 417ff...3ad
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #23 Skrevet 12. mai 2016 Jeg hadde vel aldri fått noen jeg ikke stolte på til å passe barnet mitt alene. Men hadde ikke tenkt på kjønn. Både kvinner og menn er overgripere. Anonymous poster hash: 9661e...033
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå