Gå til innhold

Overta voksen hund med barn i hus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer å overta en voksen hund fra noen som ikke kan ha han lenger pga sykdom. Han er vant til barn, familiehund fra før av og har et godt og rolig lynne. Introduserte han for barna(3 og 5 år) i dag. Til å begynne med gikk det bra, hunden forholdt seg rolig og barna var positive... Helt til hunden faktisk gikk bort for å hilse på barna, de ble helt hysteriske! Hunden tok det heldigvis med ro selv med hylende barn rundt seg. Jeg var alene med dem og ser jo nå at det egentlig var idiotisk.

Vi har tenkt å prøve et par ganger til med pappaen hjemme også så vi klarer å holde mer trygg avstand. Ungene syns også dette er greit. Har dere noen råd til hvordan vi kan få barna trygge på hunden?

Anonymous poster hash: 99889...f77

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis ikke ungene klarer å være rolig rundt en hund hadde jeg virkelig droppa å skaffe en. Hysteriske unger er ikke bra for noen, verken unga eller dyret.

Anonymous poster hash: 0261a...d06
Skrevet

Har mest lyst til å råde deg til å ikke ta imot hunden. For både hundens og barnas skyld.

Anonymous poster hash: 95f93...35f

Skrevet

De er egentlig vant til hund, men denne er en del større enn den de er vant til. Men ingen tro på at de kan venne seg til den og bli trygge altså? Vi må ta avgjørelsen senest mandag, så har jo noen dager på oss

Skrevet

De er egentlig vant til hund, men denne er en del større enn den de er vant til. Men ingen tro på at de kan venne seg til den og bli trygge altså? Vi må ta avgjørelsen senest mandag, så har jo noen dager på oss

Jeg tror det kommer til å gå helt fint.

HUnden virker jo veldig rolig og trygg, og barna slutter å være hysteriske etter de første par dagene.

Anonymous poster hash: 91ecf...1b7

Skrevet

Noen som har noen gode råd til meg?

Skrevet

Jeg svarte tidligere og svarer igjen at jeg ville droppa det. Ungene sine er ganske små så hvis dere skal ta over hunden ville jeg isåfall brukt laang tid på tilvenning.

Anonymous poster hash: 0261a...d06
Skrevet

Vi skal prøve over helgen og ta en avgjørelse på mandag. I dag var pappaen hjemme så da gikk alt veldig mye bedre. Hunden får komme helt bort til dem så lenge en av oss foreldrene holder han. Om de ikke blir rimelig trygge på han over helgen så sier vi nei.

Har dessverre ikke mulighet til å bruke så god tid siden eieren vil ha et kjapt svar.

Skrevet

Kan fortelle at det går allerede mye bedre. Spesielt minsta er blitt skikkelig tøff og gir til og med hunden godbit rett fra hånda. Begge syns det er moro at han kommer når de roper på ham om de sitter med en av oss foreldrene. Så når vi nå har helgen der de er sammen hele dagen ser det ut som om dette skal gå bra :)

Hi

Skrevet

Det høres ut som det kommer til å gå helt fint :)

Klart de synes det er skummelt at en stor hund kommer bort til de :)

Dette kommer til å gi seg fort.

Det høres it som dere har et godt hjem å gi denne hunden :)

Anonymous poster hash: 42b91...00c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...