Gå til innhold

Truende tigger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min og jeg var en tur i sentrum, og han syntes synd på en som satt og tigget. Han gav henne noen penger, og da kom det flere tiggere som også ville ha penger. Da jeg sa jeg ikke hadde mer prøvde en av tiggerne og dra fra meg veska så nå er det siste gang jeg gir noe.

Anonymous poster hash: da314...b7c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I Oslo? Ikke uvanlig dessverre :( ikke alle som er sånn såklart; men når de oppfører seg truende overfor/foran barn spesielt da hadde jeg "klikket" og faktisk ropt at de skulle dra seg vekk!! Fy søren altså... Brukte å gi småpenger før, men har sluttet etter at de klart viser at de har iPhone og røyker f.eks.... Og oppførselen ikke minst; mange som ikke tåler ett NEI... Nå gir jeg bare til norske hyggelige tiggere evnt kjøper ett =Oslo blad.

Skrevet

Det var ikke tigging, det var et ransforsøk. 

Anonymous poster hash: a565b...40e
Skrevet

Har og desverre og hatt negative opplevelser med tiggere i Oslo den siste tiden. Flere ganger. Pleier ikke å gi så mye til de, men ga en dame 20 kr. Og da ble hun nesten sur og syntes det var for lite og ville ha mer, minst 50 kr ville hun ha. Da gikk jeg videre og etter meg løp en annen dame, og hun nektet å gi seg. Tenkte da at jeg aldri kommer til å gi noe mer.

Noen dager senere kom en annen tigger mot meg og ville ha penger. Måtte som sant si at jeg hadde ikke noe på meg. Da hun etterhvert ga seg så slang hun spydig mot meg at jeg kom til å gå å shoppe. Lite hyggelig.

Skrevet

Gir aldri til tiggere. Kjøper heller erlik oslo eller asfalt.

Anonymous poster hash: 2ba74...fd5

Skrevet

Men jeg gir gjerne til norske hyggelige tiggere eller kjøper avisene deres. Det er stor forskjell på de og rumenske tiggere. Spesielt i Oslo har de blitt veldig aggressive siste tiden.

Skrevet

Jeg gir aldri til tiggere, men kjøper gjerne =Oslo! 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...