Anonym bruker Skrevet 11. mai 2016 #1 Skrevet 11. mai 2016 Kjenner jeg er så utrolig sliten av og forklarte alle sammen at jeg ikke ønkser en babyshower og om de lager en fordom kommer jeg til å gå der ifra. Jeg vil ikke feirer før hun er trygt i mine armer, jeg vil heller ikke at mine "fattige" student venner skal føle press på å måtte gi gaver til barnet bare fordi de blir invitert i en babyshower. Ikke har jeg bruk for noe bleiekake for har sett alt for mange som må kaste hele for de venter for lenge med å bruke den så bleiene blir for små eller så er deg feil merke og hele kaken går i søpla. Jeg har sakt til alle mine venninner at om de har et behov for måtte gi meg en gave så blir jeg veldig glad for det og er like glad i dem selvom de ikke gir meg noen gaver. Jeg ønsker ikke at de skal føle seg tvungen til å måtte gi noen gaver. Det kan de bestemme selv. Skal det være en fest for babyen min vil jeg at den skal skje når hun er i våre armer. Jeg er så lei av å måtte forklare dette til alle hele tiden og folk kan ikke forstå hvordan det er mulig og ikke ønske en babyshower. Er jeg alene om det eller er det flere? Anonymous poster hash: 8b04b...513
TPK Skrevet 11. mai 2016 #2 Skrevet 11. mai 2016 Jeg ønsket heller ikke det, og fikk ikke heller. Er ikke så vanlig her i vår gjeng.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2016 #3 Skrevet 11. mai 2016 Føler babyshowers er noe amerikansk ung mor- tøv, heldigvis er det så sjeldent i min gjeng at jeg ikke forventet å få det. Barselbesøk er bedre Anonymous poster hash: 3a019...7b1
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2016 #4 Skrevet 11. mai 2016 Jeg har ikke noe behov for det, nei. Men å si at dersom de arrangerer fest for deg så kommer du til å gå? Gud bedre. Anonymous poster hash: 0b1e3...e3b
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2016 #5 Skrevet 11. mai 2016 Babyshower er en latterlig greie, jeg hadde kastet selskapet på dør hvis vennene mine hadde kommet med noe sånt. Vi trenger ikke å importere alle amerikanske idiotideer. Anonymous poster hash: e8c87...7ff
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2016 #6 Skrevet 11. mai 2016 Babyshower er en latterlig greie, jeg hadde kastet selskapet på dør hvis vennene mine hadde kommet med noe sånt. Vi trenger ikke å importere alle amerikanske idiotideer. Anonymous poster hash: e8c87...7ff Det er bare uhørt drittungeoppførsel. Anonymous poster hash: 0b1e3...e3b
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2016 #7 Skrevet 11. mai 2016 I USA er det veldig uvanlig at venner overrasker med en babyshower sånn som her. Der er det vanligst at den kommende moren planlegger det selv. Samme med bridalshower. Jeg synes det er koselig å planlegge sånt for venninner som skal føde og det er mange som sier de er glade for at festen kom før babyen, for da hadde de ikke hatt overskudd på samme måte. Det er fint at du sier fra om at du ikke ønsker en sånn fest, men å storme ut derfra hvis de arrangerer en er jo noe spesielt.. Anonymous poster hash: 66814...9e2
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2016 #8 Skrevet 11. mai 2016 Jeg ønsker ikke babyshower. Hadde nok blitt flau og stresset men gjort det beste utav situasjonen. Nå er både jeg og mine venner så gamle at jeg ikke tror noen tenker tanken, da dette ikke er noe vi er vant med. Jeg liker godt å gjøre det slik vi alltid har gjort blandt venner og familie her. Vi besøker når mor og baby er klar for besøk! Da har vi med gave til den lille og også mat/noe å bite i slik at mor vet hun ikke trenger å varte opp med noe!Anonymous poster hash: [acronym="Full hash: a2625ae76b9970994333aaa3a0cab0a1"] a2625...0a1 [/acronym]
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2016 #9 Skrevet 11. mai 2016 Jeg har ikke noe behov for det, nei. Men å si at dersom de arrangerer fest for deg så kommer du til å gå? Gud bedre. Anonymous poster hash: 0b1e3...e3b Lukter primadonna lang vei. Anonymous poster hash: 8b5b1...998
Luksusdyret Skrevet 11. mai 2016 #10 Skrevet 11. mai 2016 (endret) Babyshower er en latterlig greie, jeg hadde kastet selskapet på dør hvis vennene mine hadde kommet med noe sånt. Vi trenger ikke å importere alle amerikanske idiotideer. Anonymous poster hash: e8c87...7ff Nei, men å være en drittunge som ikke vet hva folkeskikk er, er verre enn å importere andre lands tradisjoner. Endret 11. mai 2016 av MrsRiddick
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 11. mai 2016 #11 Skrevet 11. mai 2016 Har dere vært i en babyshower noen gang?
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2016 #12 Skrevet 11. mai 2016 Hva er babyshower? Spør helt oppriktig, skjønner at det ikke er det samme som babysvømming, men hva er det? Det er iallefall ikke noe jeg, eller noen jeg kjenner her i Oslo driver med. Anonymous poster hash: 31307...7a9
savvy Skrevet 11. mai 2016 #13 Skrevet 11. mai 2016 Jeg er en av de som ikke ønsker babyshower i det hele tatt. Dette fordi jeg blir svært ukomfortabel i situasjoner der alt handler om meg og mitt, såpass mye at det kan trigge frem et angstanfall. Dette vet heldigvis mine venner, så vi skal bare ut å spise en tur og handle babygrejer sammen til uti juni. Men hadde de nå satt igang en babyshower, så hadde jeg forsøkt å komme meg igjennom den på best mulig vis, og vært de evig takknemmelig. Ikke alle er så heldige å ha gode venner som ønsker å gjøre slik stas på de.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2016 #14 Skrevet 11. mai 2016 Ønsker ikke babyshower denne gangen, hatt det før, men nå har jeg svangerskapsdepresjon og alt er bare svart. Det passer seg ikke alltid med en slik feiring, og det ga jeg beskjed om denne gangen. De hadde planlagt allerede da, så fikk "forhindret" det i siste liten. Anonymous poster hash: fe120...816
Snøfnugget Skrevet 11. mai 2016 #15 Skrevet 11. mai 2016 Nei ønsket ikke sist og ikke denne gangen heller.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2016 #16 Skrevet 11. mai 2016 Nei, ønsker det ikke. Heldigvis har jeg ikke slike venner. Vi bruker det ikke. Mye koseligere å få besøk etterpå. Ting kan skje, og da er babyshower en ekstra byrde hvis f. Eks babyen dør. Ja, det skjer faktisk ganske mye. Anonymous poster hash: 1364c...423
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2016 #17 Skrevet 11. mai 2016 Babyshower er bare ubeskrivelig teit. Anonymous poster hash: 14108...7bb
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2016 #18 Skrevet 11. mai 2016 Hva er babyshower? Spør helt oppriktig, skjønner at det ikke er det samme som babysvømming, men hva er det? Det er iallefall ikke noe jeg, eller noen jeg kjenner her i Oslo driver med. Anonymous poster hash: 31307...7a9 Venninner kommer på besøk til den gravide på slutten av svangerskapet for å gi gaver og spise god mat sammen. Anonymous poster hash: 420ae...3c5
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2016 #19 Skrevet 11. mai 2016 Helt enig med deg HI! Selv har jeg sagt til mine venninner i begge svangerskap, at jeg ikke ønsket noe babyshower. Vil ikke feire før barna faktisk var kommet. En bekjent av meg hadde babyshower og mistet barnet sitt på termindagen! Kom hjem til et hus fylt av gaver/bleiekake og skjema der alle hadde gjettet vekt, dato og lengde. Vet at man ikke skal tenke at det går galt. Men ville heller ha en samling av alle venninnene mine når barna var født, og det respekterte de ☺️ Anonymous poster hash: fdc10...95d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå