Gå til innhold

Noen som erfaring med deprimerte barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mistenker at mitt barn på 10 er deprimert. Er det noen som har erfaring med dette?

Anonymous poster hash: dcbd7...b77

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en jente på 10 som akkurat har startet med behandling hos BUP. Hun har fått diagnose depresjon og angst :( Foreløpig ser vi ingen effekt av behandling, det er utrolig tøft for henne, men vi er fortsatt i kartleggingsfasen og det tar tid.

Anonymous poster hash: db0b7...ac1
Skrevet

Jeg mistenker at mitt barn på 10 er deprimert. Er det noen som har erfaring med dette?

Har barnet en diagnose fra før? 

Anonymous poster hash: bf4c0...d71

Skrevet

Har barnet en diagnose fra før?

Nei, ingen diagnoser. Hun er over gjennomsnittet skoleflink, men har litt vansker sosialt. Spesielt når det er mange tilstede. Fungerer greit med bare en venninne på besøk.

Skrevet

Nei, ingen diagnoser. Hun er over gjennomsnittet skoleflink, men har litt vansker sosialt. Spesielt når det er mange tilstede. Fungerer greit med bare en venninne på besøk.

Hvvordan vansker sosoialt? Sjenert, høyrøstet og skremmende?

Skrevet

Jeg har en jente på 10 som akkurat har startet med behandling hos BUP. Hun har fått diagnose depresjon og angst :( Foreløpig ser vi ingen effekt av behandling, det er utrolig tøft for henne, men vi er fortsatt i kartleggingsfasen og det tar tid.

Uff, så tøft det må være. Vil du fortelle litt hva som gjorde at dere tok kontakt med lege i utgangspunktet? Hva ved barnets oppførsel dere følte var avvikende fra "normalen"?

Skrevet

Hvvordan vansker sosoialt? Sjenert, høyrøstet og skremmende?

Hun trekker seg unna når det blir for mye bråk, eller for mange barn rundt henne. Takler ikke samspill med mange tilstede samtidig. Blir lei seg gjerne uten grunn, eller på grunnlag de fleste andre ikke forstår hun reagerer på. Hun er sjenert.

Skrevet

Hun trekker seg unna når det blir for mye bråk, eller for mange barn rundt henne. Takler ikke samspill med mange tilstede samtidig. Blir lei seg gjerne uten grunn, eller på grunnlag de fleste andre ikke forstår hun reagerer på. Hun er sjenert.

Det kan også være at datteren din rett og slett er veldig sjenert da, at du ikke trenger å bekymre deg. Er hun slik hjemme også hadde jeg blitt mer bekymret, men hvis dette er en oppførsel som gjør seg gjeldene kun når hun er sammen med andre barn og ikke på dem hun føler seg trygg på hadde jeg tatt det helt med ro

Skrevet

Uff, så tøft det må være. Vil du fortelle litt hva som gjorde at dere tok kontakt med lege i utgangspunktet? Hva ved barnets oppførsel dere følte var avvikende fra "normalen"?

Det er mye, hun har mange symptomer. I starten var det søvnvansker og hodepine. etter hvert ble hun oftere og oftere lei seg og fortvilet. Til slutt fortalte hun at hun ofte gråt når hun kom hjem fra skolen, og hun gråter også hver dag, helt uten grunn men bare fordi hun har en vond klump i magen og i hjertet. Hun har blitt mer apatisk og tiltaksløs og veldig engstelig for å ikke ha kontroll.

Hun er ekstremt kontrollert og viser lite av dette utenfor hjemmet. Når hun er på skolen, fungerer hun som normalt og ser tilsynelatende glad og fornøyd ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...