Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #1 Skrevet 10. mai 2016 Jeg har startet med noen nye tabletter mot pollenallergi. De hjelper enormt! Så deilig å kunne puste normalt igjen, ikke ha en konstant rennende nese, blø neseblod, og ikke nye hele tiden! Ikke renner og klør det i øynene lengre heller. Men bivirkningene er da søvnmangel, og her sliter jeg max! Sover ekstremt lite, max 3 timer per natt. Og sliter med mareritt i tillegg. Noe jeg ikke har gjort før, men som er en bivirkningen av tablettene. Jeg føler at jeg må velge mellom å klare allergien min, men med søvnmangel pluss mareritt, eller slite med en ekstrem pollenallergi, men med sjansen for å få sove. For øyeblikket vinner det å ta tablettene Anonymous poster hash: 1d39e...1ab
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #2 Skrevet 10. mai 2016 Kanskje du kan prøve å bruke melatonin for å få sove? Snakk med legen din om det. Vær oppmerksom på at det er laktose i melatonintablettene du får hos legen. Jeg bestiller melatonin fra Iherb eller lignende sider. Ellers er det veldig virksomt å være ekstremt konsekvent og sunn i kostholdet før og under pollensesongen (sunn som i sunn for din kropp + unngå sukker og for mye raske karbohydrater, og ofte også melk/hvete, men det kan være individuelt). (har sett personer gå fra allergimedisin, øyedråper, nesedråper + kortisonsprøyter mange ganger pr. sesong til å ikke trenge noen medisiner etter kostholdsomlegging!) Akupunktur har også veldig god effekt mot pollenallergi Både som forebyggende i ukene før sesongen setter igang, men også i sesongen om plagene blir for store. Anonymous poster hash: 4ef63...f3a
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2016 #3 Skrevet 11. mai 2016 Det fnnes da utrolig mye allergimedisin der ute. De fleste har vel som bivirkning at man blir veldig trøtt! Snakk med legen om å bytte merke. Du bør evt gi tablettene noen uker før du bytter. Anonymous poster hash: e17a0...923
VictoriaS Skrevet 11. mai 2016 #4 Skrevet 11. mai 2016 Du bør heller bytte allergimedisin istedet for å tilsette enda et medikament som melatonin! Jeg har vært pollenallergiker i 25 år, og tok for første gang i mitt liv allergisprøyte hos legen for en uke siden. Denne anbefaler jeg på det VARMESTE til alle pollenallergikere! Det finnes to typer sprøyter: Èn vaksinasjon mot allergi, hvor du tar sprøyte hver uke, og prøver å kurere allergien. Og den som jeg tok; èn sprøyte som har god effekt som varer i 3-4 mnd Snakk med fastlegen din!
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2016 #5 Skrevet 11. mai 2016 Mannen min hadde eksplosiv pollenallergi. Han så ut som en slimete zombie når våren kom og slet gjennom hele sommeren og tidlig høst. Prøvde alt som legen foreslo. Men så viste det seg at han faktisk er allergisk mot melk - som slo ut i pollenallergi. Han slutta å drikke melk og spise ting med melk i og er endelig et menneske igjen når pollensesongen er. Anonymous poster hash: d0406...f5a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå