Gå til innhold

Helsesøster på hjemmebesøk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er bare en myte det med at man må ha kaffe og kaker klart til dette besøket? Håper det...

Anonymous poster hash: 4606f...2c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada, det forventes ingen ting. Ha en vann karaffel og litt frukt på bordet så blir det nok bra!

Anonymous poster hash: c35da...ace

Skrevet

Jeg serverte noen bakevarer, kaffe og annen drikke (svigermor hadde kommet med det dagen før så vi hadde noe å servere besøkende :) og helsesøster ble positivt overrasket. Ikke noe de forventer, med andre ord.

Ikke noe å stresse med, de er vandt med nybakte mødre som gjerne er slitne eller har diverse smerter.

Anonymous poster hash: 65f28...913

Skrevet

Kaffe, farris, kjeks og druer på bordet her. Lettvint!

Skrevet

Nei, serverte ingenting. Hun er på jobb, ikke på kaffebesøk...

Anonymous poster hash: e500f...4c6

Skrevet

Vi hadde ingenting og her var det lettere kaos 😁 Jeg åpnet døren mens jeg ammet og hadde en hyper 4-åring som klatret alle steder. Fikk ingen kommentarer på det og det var et hyggelig besøk.

De skal vel bare veie babyen og se at det går relativt greit hjemme ;)

Anonymous poster hash: 79ff6...952

Skrevet

Nei, det er helt unødvendig å servere helsesøster noe. Tilby ett glass vann.

Skrevet

Jeg følte dette besøket som helt unødvendig. Når hun kom lå baby og sov. Mannen min og jeg satt og pratet og hun var liksom bare til stede. Ble helt rart, og hun var der ikke lenge. Når nr. 2 kom, takket vi nei til hjemmebesøk. 

Anonymous poster hash: 1b32f...d44
Skrevet

Helsesøstere kan jo ikke spise kake på jobben hele dagen. Tenk på alle hjemmebesøkene de har.

Et glass vann holder i massevis.

Skrevet

Jeg ville kun tilbydt en kopp kaffi eller te.

Skrevet

Her gikk hun såvidt med på å ta en kaffekopp, siden den allerede var ferdig. Kjeksen vi satt frem rørte hun ikke.

Anonymous poster hash: 98134...d18
Skrevet

Jeg hadde tilbudt en kopp kaffe/te og kanskje hatt noen mariekjeks i en skål på bordet ;) Men jeg takket nei og dro heller dit da min var født.

Anonymous poster hash: 31916...d45
Skrevet

De har gjerne mange hjemmebesøk etter hverandre, skal de høfligspise kaker fem timer i strekk?

Tilby litt drikke, så er alt ok

Anonymous poster hash: 30e19...4e5

Skrevet

Jeg tilbydde henne drikke, og så hadde jeg satt frem litt hjemmebakte kjeks (hadde en veldig rolig baby og masse av tid). Hun tok ett glass vann og en kjeks, men som hun sa så var det en hyggelig overraskelse og ikke noe hun forventet. Nå hadde vi en veldig hyggelig helsesøster så besøket var veldig koselig :) Jeg kunne ha dratt opp til helsestasjonen om jeg ville, men hadde januarbarn og det var -20 ute og jenta var ikke mer enn 10 dager...

Skrevet

Nei, de forventer ingenting. Jeg mener å huske at jeg til og med fikk beskjed om det i forkant av besøket, sikkert for ikke å stresse nybakte mødre. :)

Jeg spurte om hun ville ha kaffe, men det takket hun nei til.

Anonymous poster hash: 99520...4e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...