Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #1 Skrevet 10. mai 2016 PPT har tatt evnetest på barnet, barnet scorer veldig høyt, ppt råder skolen til å tilrettelegge. Skolen synes det blir mye stress og gidder ikke tilrettelegge. Resultatet er at barnet ofte sitter å ikke gjør stort i timene fordi han synes det er kjedelig. Skolen kontakter oss flere ganger i uken for å si at barnet ikke har jobbet bra og forventer at vi skal "fikse det". Hva ville du sagt/gjort? Anonymous poster hash: 6f280...97c
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #2 Skrevet 10. mai 2016 Ta kontakt med ppt igjen og forklar dem problemet. De skal kunne veilede skolen slik at de kan gjøre jobben sin, nemlig å legge til rette for at barnet skal lære. Anonymous poster hash: c088a...690
Plutselig_gravid Skrevet 10. mai 2016 #3 Skrevet 10. mai 2016 Jeg ville for all del ha pushet på, men jeg hadde også fortalt barnet mitt at han må finne seg i å gjøre kjedelige ting av og til, og ha respekt for læreren. Hvis det er slik at læreren ringer flere ganger i uka fordi at han ikke jobber godt nok, så er det vel uansett på tide at lærer kaller inn til møte med dere foreldre og barnet.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #4 Skrevet 10. mai 2016 Ta kontakt med ppt og evnt skolen/lærer igjen. Det er virkelig ikke noe problem å legge til rette for elever som trenger litt ekstra utfordringer! Gjelder dette alle fag, eller enkelte fag? I matematikk finnes det feks utallige nettsider som gir ekstra utfordringer... Hvis skolen har PC i klasserommet. Her jeg jobber har vi også latt enkelte 7.klassinger "hospitere" i mattetimer på ungdomsskolen. Anonymous poster hash: ce6e6...311
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #5 Skrevet 10. mai 2016 Da ville jeg hver gang lærern tok kontakt for å "klage" på ditt barn henvist til PPT`s utredning og sagt at noe av problemet nok gjelder der, men at du jo skal prøve å snakke med ditt barn om å tåle å kjede seg. Og, kontakt med ppt og skole igjen. Evnt bytte skole om det er mulig.. Anonymous poster hash: 66f08...a3e
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #6 Skrevet 10. mai 2016 Hadde klaget skriftlig til kommunen. Da pleier de å få fart på seg. Om det ikke fører frem, hadde jeg klaget til fylkesmannen. Barnet har rett på tilrettelegging, og skolen har ikke anledning til "å ikke gidde det". Anonymous poster hash: ec51e...8f6
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #7 Skrevet 10. mai 2016 PPT har tatt evnetest på barnet, barnet scorer veldig høyt, ppt råder skolen til å tilrettelegge. Skolen synes det blir mye stress og gidder ikke tilrettelegge. Resultatet er at barnet ofte sitter å ikke gjør stort i timene fordi han synes det er kjedelig. Skolen kontakter oss flere ganger i uken for å si at barnet ikke har jobbet bra og forventer at vi skal "fikse det". Hva ville du sagt/gjort? Anonymous poster hash: 6f280...97c Kjør eget opplegg. Det gjør vi! Følge med på undervisning, delta på gruppearbeid, lese egne bøker i arbeidsperiodene. Nå har eldste vår fått en flink lærer. Klasserommet er fullt av bøker. Et enkelt grep som løfter vår 9 åring som digger å lese. Da blir det bilforretning etterpå, og slik gå øvet både håndskrift, rettskriving, og å uttrykke seg skriftlig. Enkle grep. Koster så lite, og betyr så nye. Anonymous poster hash: cf1bb...7d9
ma(G)ma med to små :) Skrevet 11. mai 2016 #8 Skrevet 11. mai 2016 Be om et samarbeidsmøte med skole, foreldre, ledelse og Ppt. Ha fokus på "hva kan vi gjøre for å bedre skolehverdagen/arbeidsinnsatsen til Kari." Da må lærern fortelle hva hun har gjort, og hvordan det har virket. Har hun gjort lite blir ledelsen og Ppt oppmerksom på det 😜 Ha også fokus på hva dere hjemme kan gjøre. Husk at barnet deres må tåle at ting er kjedelig av og til. Det må alle de andre barna også. Lykke til. Hilsen lærer som nå jobber i Ppt 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå