Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #1 Skrevet 10. mai 2016 Jeg og mannen min jobber på samme sted. Vi har to barn på barneskolen. Vi er invitert på et viktig kurs/samling på andre siden av landet. Vi blir da borte fra mandag til torsdag kveld. Det betyr enormt mye for oss begge å kunne være med. Dette er kun en gang i året og det er ingen annen reiser i jobben. Så til problemet: eneste måten at begge kan delta er at ungene tas fri fra skolen de dagene og er hos besteforeldrene 3 timer unna. Det er jo 4 skoledager og det gjør at jeg blir i tvil. Hva ville dere gjort? Ta fri eller at bare en drar? Dette er unger som er sjelden borte fra skolen, men den ene sliter litt faglig. Hjelp! 😯 Anonymous poster hash: 4ca03...83b
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #2 Skrevet 10. mai 2016 Ta fri 😎 Anonymous poster hash: 4427d...6c0
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #3 Skrevet 10. mai 2016 Ta fri så klart! Det spiller ingen rolle på barneskolen! Jenta mi har hatt en del fravær pga mye reising til far i helger og litt ekstra. Gjør ingenting. Anonymous poster hash: 6f81d...f2c
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #4 Skrevet 10. mai 2016 Spørs jo på hvor viktig det er for dere å dra begge to... og så må dere selv vurdere holdninger i forhold til skole. Her i huset hadde det vært uaktuelt. mest fordi vi mener at det gir dårlige vaner overfor skolen. Men vi drar jo ikke på ferier utenom feriesesongen heller så vi er jo kjipe i manges øyne... Dere må jo selv bestemme hvilket nivå dere er på. Tenker jeg. Dere vet jo selv hva det ene barnet sliter med.... Anonymous poster hash: 5ee85...711
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #5 Skrevet 10. mai 2016 Hvorfor kan ikke barna være hos venner? To dager hos Per og to hos Pål? Anonymous poster hash: ab5b6...737
Mamalarma Skrevet 10. mai 2016 #6 Skrevet 10. mai 2016 Kan besteforeldre bo hos dere? Så slipper ungene å bes fri fra skolen.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #7 Skrevet 10. mai 2016 Ta fri så klart! Det spiller ingen rolle på barneskolen! Jenta mi har hatt en del fravær pga mye reising til far i helger og litt ekstra. Gjør ingenting. Anonymous poster hash: 6f81d...f2c Alt med måte men dette var bare løssluppent. Anonymous poster hash: 25dc5...85c
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #8 Skrevet 10. mai 2016 Kan ikke besteforeldrene komme til dere? Anonymous poster hash: 40ad0...d32
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #9 Skrevet 10. mai 2016 Er vel bedre om besteforeldrene bor hos dere. Jeg forstår at dere har lyst til å drar, jeg hadde ikke gjort det likevel. Mest fordi det viser en holdning til skolen jeg ikke ønsker mine barn skal plukke opp. Og hva med neste år? Skal dere reise begge to da også? Syns dere kan ta annethvert år. Anonymous poster hash: 12333...cb7
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2016 #10 Skrevet 11. mai 2016 Tusen takk for svar. Det er i år det har blitt vanskelig. Vi har ikke typen besteforeldre som vil bo her de dagene og å plassere de hos venner når det er skoledag er uaktuelt. Vi har ikke et løssluppen forhold til skole og fravær. Som sagt så er ungene så og si aldri borte fra skolen, verken for ferie eller sånne situasjonene jobb. Derfor er jeg i tvil om vi skal ta sjansen så seint på året eller om det er uansvarlig. Hadde det gjaldt 1 eller 2 dager så hadde jeg nok gjort det siden de har så lite fravær, men 4 dager gjør meg veldig usikker selv om det bare er denne gangen. Hi Anonymous poster hash: 4ca03...83b
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2016 #11 Skrevet 11. mai 2016 Kan ikke den ene av dere dra i år og den andre neste år? Dersom disse arrangeres 1 gang i året? Anonymous poster hash: 830f6...e8c
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2016 #12 Skrevet 11. mai 2016 Dere skaffer barnevakt eller drar hvert andre år. Anonymous poster hash: 99c02...52e
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2016 #13 Skrevet 11. mai 2016 Ta dem skolefri. Bare til å gjøre det i samarbeid med skolen, så kan barna få med seg litt skolearbeid de kan gjøre hjemme disse dagene. Ikke noe problem det. Anonymous poster hash: 65f8c...204
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2016 #15 Skrevet 11. mai 2016 Søk fri:) Mine barn er aldri syke, de har ikke hatt noe fravær pga sykdom siden de begynte på skolen. De hadde fri siste uka før skoleslutt i fjor (4 dager pga reise) og skal ha fri 2 dager nå i mai pga reise. Jeg er overhodet ikke bekymret for at jeg gir barna dårlige holdninger. Få med litt leselekse, og evt se om besteforeldrene kan ta de med på et museum eller noe sånt for litt lærling om du har dårlig samvittighet. Jeg ser ikke problemet iallefall. Anonymous poster hash: b29ca...0ed
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2016 #16 Skrevet 11. mai 2016 Ta fri så klart! Det spiller ingen rolle på barneskolen! Jenta mi har hatt en del fravær pga mye reising til far i helger og litt ekstra. Gjør ingenting. Anonymous poster hash: 6f81d...f2c Kramgod holdning! 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻😖😖😖 Anonymous poster hash: f5d9f...039
Gjest Minnieropptatt Skrevet 11. mai 2016 #17 Skrevet 11. mai 2016 Ta fri så klart! Det spiller ingen rolle på barneskolen! Jenta mi har hatt en del fravær pga mye reising til far i helger og litt ekstra. Gjør ingenting. Anonymous poster hash: 6f81d...f2c Når er det det begynner å spille en rolle da? Ungen til ei jeg kjenner tar fri en hel dag der det kanskje trengs en halv dag, for å dra på tur. Mine unger rynker på nesa til det, det er da virkelig ikke slik det fungerer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå