Gå til innhold

Båtflyktninger til Rhodos?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har vært på Rhodos nå i vår, eller vet noe om flyktningstrømmen dit?

Er det fortsatt mye flyktninger som kommer i land der og hvor på øya kommer de eventuelt?

 

Anonymous poster hash: 371f2...0a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn at du kan unngå de??

 

Anonymous poster hash: 468cd...d03

Skrevet

Hvor mange tråder har det vært om slike ting som dette? Hva er det folk tror? At strendene er overstrødd med lik og at det kommer halvdøde muslimske IS-zombier opp av vannet for å spise barna deres så fort man beveger seg syd for Drøbak-sundet? At det går an!

 

Anonymous poster hash: c22aa...b1e

Skrevet

Sånn at du kan unngå de??Anonymous poster hash: 468cd...d03

 

Ja.

 

Hvor mange tråder har det vært om slike ting som dette? Hva er det folk tror? At strendene er overstrødd med lik og at det kommer halvdøde muslimske IS-zombier opp av vannet for å spise barna deres så fort man beveger seg syd for Drøbak-sundet? At det går an! Anonymous poster hash: c22aa...b1e

Jeg har ikke sett noen andre tråder, men er de svar i noen av de så vil jeg gjerne ha linken.

Og teorien du gulper utav deg er ikke i nærheten av det jeg bekymrer meg for.

Jeg spør fordi vi nettop har mistet farmor og farfar i en tragisk ulykke og vi som familie trenger tid sammen. Ønsket er da et par uker i varmere strøk. Jeg vil ikke eksponere barna for mer av livets harde realiteter akkurat nå.

Verre er det ikke. Jeg har all mulig sympati med de som flykter i verden, men barna mine kommer først.

 

 

Anonymous poster hash: 371f2...0a7

Skrevet

Dra heller til spania?

 

Anonymous poster hash: 396de...790

Skrevet

Jeg har ikke hørt at de spiser barna. Kanskje er det akkurat det barna dine trenger. Noen de kan hjelpe,og slik at de hjelper hverandre i en sorg. Som å kjøpe kjæledyr?

 

Anonymous poster hash: 3c4e9...d9e

Skrevet

Herregud hvor frekke noen av dere er ! Er det virkelig så rart å forstå at man ikke ønsker se hvor ille verden har blitt akkurat den uka man er på ferie?Ingen av dere hadde oppsøkt steder å feriert på som viste mennesker i krise . Da drar man heller for å hjelpe de. Vi er bare mennesker alle sammen , og vedder på at ingen av dere hadde orket sitte spise frokosten deres på stranda mens båter med flyktninger , barn som gråt av redsel og mennesker som dessverre ikke klarte seg over vannet kom inn mot land . De er i sin verste krisesituasjon , og vi som medmennesker bryter inn , det hadde vi alle gjort . Så HI unngår neppe steder fordi hun mener det ødelegger hennes ferie , men man unngår det fordi man ikke ønsker å bli utsatt for det . Ingen ønsker å bli utsatt for det ,og å late som dere er så skinnhellige at dere gladelig hadde dratt på kombi ferie som sykepleier / turist , dere burde tenke dere om en gang til . Vi vet om krisen , vi skulle alle gjerne hjulpet , men å legge charter turen rett til flyktningsstrømmen gjør vi ikke.

 

Anonymous poster hash: a10a5...34e

Skrevet

 

1. Dette skjer ikke på alle strender,noen få er det mer snakk om.

2. Flyktninger er ikke umennesker,de er vanlige mennesker,det går an å se på dem,uten å kaste opp biffen sin

3. Om flyktningbarna gråter,gråter de som alle andre barn. Ikke sånn horrorlignende gråt altså,vanlig gråt,og du lukker øynene,kunne du forveksle den som hvilken som helst gråt på stranda av et feriebarn

4. De fleste som hjelper folk i nød,kommer ut med erfaring at det er snakk om vanlige mennesker. Altså,ingen zombier der.

Det går an å hjelpe noen (feks tiggere) uten å ha avsky mot dem. Slik er det med flyktninger,de går sin vei,om du har flaks å møte dem,vil du etter møte kanskje komme ut av det med en positiv erfaring. Trolig enda bedre enn selve ferie. Om du likevel ønsker å være en av de vestens flesketurister,og forlanger garanti om 100%friflyktning,da bør du se etter gran canaria,med bevæpnet security og civilkledd politi som jager vekk alle som ikke ser fint ut i dine øyne.

 

Anonymous poster hash: 3c4e9...d9e

Skrevet

Jeg har ikke hørt at de spiser barna. Kanskje er det akkurat det barna dine trenger. Noen de kan hjelpe,og slik at de hjelper hverandre i en sorg. Som å kjøpe kjæledyr?

 

Anonymous poster hash: 3c4e9...d9e

Hvor er logikken din? Barna har opplevd et stort sjokk ved å miste noen nære, og da er det ikke et behov for å få enda mer lidelse tett innpå seg.

 

Anonymous poster hash: 25dbb...465

Skrevet

Hvor er logikken din? Barna har opplevd et stort sjokk ved å miste noen nære, og da er det ikke et behov for å få enda mer lidelse tett innpå seg.

 

Anonymous poster hash: 25dbb...465

Ved å hjelpe noen,hjelper en seg selv,sies det.

 

Anonymous poster hash: 3c4e9...d9e

Skrevet

Det her er bare uendelig trist!

Jeg vet her kan være ille på dette forumet, men å tilegne meg slike tanker flere av dere kommer med her av de enkle spørsmålene mine... Nei, det er bare trist. Jeg er ikke noe kaldt menneske som ikke evner å se eller hjelpe andre mennesker i nød, men akkurat nå har jeg mer enn nok med å håndtere min egen krise og familie.

 

Takk til dere som skjønner tankegangen min.

 

 

Anonymous poster hash: 371f2...0a7

Skrevet

Er det noen som har vært på Rhodos nå i vår, eller vet noe om flyktningstrømmen dit?

Er det fortsatt mye flyktninger som kommer i land der og hvor på øya kommer de eventuelt?

 

Anonymous poster hash: 371f2...0a7

Jeg har vært der for en uke siden, charter. Ingen tegn til flyktninger i byen, ikke rundt hotellet heller. Vi valgte østkysten, fordi det er der vi pleier å reise og fordi det blåser mindre. Ville valgt Lindos hvis dere reiser nå i mai - snakket med en taxi sjåfør der nede, og han sa det alltid er +5 grader i Lindos. Vannet er derimot kaldest på våren pga snøsmelting fra fjellene i Tyrkia, men var +20 for en uke siden, vi badet som bare det :) tror ikke flyktninger eller menneskesmuglere velger Rhodos - det mange, mange andre øyer som er mye nærmere. Kreta er vel enda mindre attraktiv, tror jeg. Du er ikke alene - jeg har tenkt gjennom det samme når vi planla ferien

 

Anonymous poster hash: 719a4...b17

Skrevet

1. Dette skjer ikke på alle strender,noen få er det mer snakk om.

2. Flyktninger er ikke umennesker,de er vanlige mennesker,det går an å se på dem,uten å kaste opp biffen sin

3. Om flyktningbarna gråter,gråter de som alle andre barn. Ikke sånn horrorlignende gråt altså,vanlig gråt,og du lukker øynene,kunne du forveksle den som hvilken som helst gråt på stranda av et feriebarn

4. De fleste som hjelper folk i nød,kommer ut med erfaring at det er snakk om vanlige mennesker. Altså,ingen zombier der.

Det går an å hjelpe noen (feks tiggere) uten å ha avsky mot dem. Slik er det med flyktninger,de går sin vei,om du har flaks å møte dem,vil du etter møte kanskje komme ut av det med en positiv erfaring. Trolig enda bedre enn selve ferie. Om du likevel ønsker å være en av de vestens flesketurister,og forlanger garanti om 100%friflyktning,da bør du se etter gran canaria,med bevæpnet security og civilkledd politi som jager vekk alle som ikke ser fint ut i dine øyne.

 

Anonymous poster hash: 3c4e9...d9e

 

Om en vil hjelpe så drar en ned for det.

Hi ville på ferie, må ikke ta innover seg all elendighet den korte tiden ferien varer?

Min mann sier det samme og han kom som flyktning til Norge for mange år siden.

 

God ferie til deg hi.

 

Anonymous poster hash: 9ea19...022

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...