Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #1 Skrevet 10. mai 2016 Hvordan går jeg frem hvis jeg ønsker innsyn i min avdøde fars journal? Han døde brått og etterpå har det dukket opp en del momenter som gjør at vi gjerne ville avklart en del ting. Anonymous poster hash: f42ef...a13
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #2 Skrevet 10. mai 2016 Hvordan går jeg frem hvis jeg ønsker innsyn i min avdøde fars journal? Han døde brått og etterpå har det dukket opp en del momenter som gjør at vi gjerne ville avklart en del ting. Anonymous poster hash: f42ef...a13 Det tror jeg ikke du får? Anonymous poster hash: f28c2...6f1
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #3 Skrevet 10. mai 2016 Hør med fastlegen din far hadde. Mulig du kan få svar på det du lurer på. Anonymous poster hash: f65ec...972
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #4 Skrevet 10. mai 2016 Min mor døde for 2 mnd siden. Jeg tok kontakt med fastlege og fikk kopi av det relevante i journalen uten problemer. Jeg fikk dog ikke hele journalen. Det ba jeg heller ikke om naturligvis. Anonymous poster hash: add43...1ac
❤lille stjerne❤ Skrevet 10. mai 2016 #5 Skrevet 10. mai 2016 Såvidt jeg vet så er journalen privat også etter hans død og du har ikke rett til innsyn i den. Men jeg lurer på om du kan opprette en tilsynsak/klage til fylkesmannen hvis du mener at han ikke har fått riktig eller tilstrekkelig behandling og tilsyn.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #6 Skrevet 10. mai 2016 Det tror jeg ikke du får? Anonymous poster hash: f28c2...6f1 Etter pasientens død er ”nærmeste pårørende” gitt rett til innsyn i journal om ikke ”særlige grunner” taler mot dette, jf. pasientrettighetsloven § 5-1 femte ledd og helsepersonelloven § 24 annet ledd. Anonymous poster hash: f42ef...a13
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #7 Skrevet 10. mai 2016 Nærmeste pårørende har rett til innsyn i journal med mindre det er en grunn til at de ikke skal ha det. Min mor fikk innsyn i sin mor sin journal da hun døde uten problemer. Hun og hennes far var da nærmeste pårørende. Jobber selv på sykehus og dette blir praktisert ofte. Spesielt hvis noen dør brått. Anonymous poster hash: e659a...ed7
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #8 Skrevet 10. mai 2016 Nærmeste pårørende har rett til innsyn i journal med mindre det er en grunn til at de ikke skal ha det. Min mor fikk innsyn i sin mor sin journal da hun døde uten problemer. Hun og hennes far var da nærmeste pårørende. Jobber selv på sykehus og dette blir praktisert ofte. Spesielt hvis noen dør brått. Anonymous poster hash: e659a...ed7 Jeg er ei anna en Hi. Vet du om det er en frist for dette? Jeg ønsker å få journalen til min far som døde plutselig rundt 30 år siden. Der kan ligge grunner til mine lidelser. Jeg vet at sjangsen er minimal... Anonymous poster hash: 0bce1...682
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #9 Skrevet 10. mai 2016 Jeg fikk ut pappa sin journal fra RH og DNR ca 20 år etter han døde. Mamma stod som nærmeste pårørende og måtte gi en fullmakt før jeg fikk det. Anonymous poster hash: 46472...489
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2016 #10 Skrevet 11. mai 2016 Jeg er ei anna en Hi. Vet du om det er en frist for dette? Jeg ønsker å få journalen til min far som døde plutselig rundt 30 år siden. Der kan ligge grunner til mine lidelser. Jeg vet at sjangsen er minimal... Anonymous poster hash: 0bce1...682 Du kan gjøre et forsøk iallefall! Du må ta kontakt med sykehuset/legen som er aktuelle. Det kan være at journalen er makulert, siden det er så lenge siden, men det vet du ikke før du har prøvd. Anonymous poster hash: bbdd0...49f
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2016 #11 Skrevet 11. mai 2016 Jeg er ei anna en Hi. Vet du om det er en frist for dette? Jeg ønsker å få journalen til min far som døde plutselig rundt 30 år siden. Der kan ligge grunner til mine lidelser. Jeg vet at sjangsen er minimal... Anonymous poster hash: 0bce1...682 Nei det er jeg dessverre ikke sikker på. Om journalen finnes så bør det ikke være noe problem så lenge du er oppført som nærmeste pårørende. Evt må den som var nærmeste pårørende godkjenne uttaket. Usikker på hvor lenge de oppbevares da jeg ikke har hatt denne problemstillingen før. Men det skader ikke å høre med det aktuelle sykehuset 😊 Anonymous poster hash: e659a...ed7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå