Gå til innhold

Veldig høyt symfysemål...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har veldig høyt symfysemål allerede nå. Er i uke 27+3 nå. Jeg er gravid for 3 gang, men lurer på om noen har noen erfaringer med hva høyt symfysemål kan komme av. 

Har ikke fått tilbakemelding på for mye fostervann, men bør ta en ekstra UL snart. 

Anonymous poster hash: 6f53a...f52
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lite/lavt skambein. Derfor litt merkelige mål når gravid.

Skrevet

Det kommer jo Ann på om du har hatt et høyt mål fra starten av.

Det kan være stor baby, eller at den ligger på en måte som gir høyt mål.

Men Om det plutselig "hopper", må man kanskje sjekke hva som skjer med baby.

Symfysemplet blir jo tatt for å følge med veksten til barnet:)

Anonymous poster hash: a829a...979

Skrevet

Jeg hadde stort barn og mye fostervann, estimert til 5,5 kg til termin og så mye fostervann at jeg fikk ekstra oppfølging pga det.

Anonymous poster hash: 039d9...8f9
Skrevet

Takk for svar alle sammen! Skjønner det kan være ulike grunner til det høye målet, men ringer gynekologen min i morgen og håper på å få en time veldig snart.

Har bare målt en gang før hos jordmor, men målet var langt utover streken og jo mer jeg tenker på det, jo mer skummelt syns jeg det er.

Men satser på at alt er fint.

Anonymous poster hash: 6f53a...f52
Skrevet

Har opplevd det med flere av mine (har 5 stykker). Første gang trodde legen det var tvillinger. Nå sist hadde jeg mye fostervann.

Anonymous poster hash: ef8d5...f7c
Skrevet

Det betyr ingenting. Om man ligger på det hvite eller grønne. Det som betyr noe er at du følger din kurve. Vokser. Så er det viktig at den samme måler hver gang ellers kan det bli forskjellig.

Anonymous poster hash: b0b59...07f

Skrevet

Jeg har hatt høye symfyse mål med alle 3, men fulgt min egen kurve hele veien. Barna har vært små alle sammen.. og ikke mye fostervann.

Anonymous poster hash: f91e4...393
Skrevet

Jeg var laaangt over med ene min mot slutten. Men det var ikke spesielt mye fostervann, jeg hadde lagt på meg kun 3 kg og babyen var 3700 g to uker over termin. Fikk ingen forklaring på det høye SF- målet.

Anonymous poster hash: a3c94...39d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...