Kubbelyset Skrevet 10. mai 2016 #1 Skrevet 10. mai 2016 Skal bake mange og fryse ned til 17.mai. Noen som har en god oppskrift? 😃
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 10. mai 2016 #2 Skrevet 10. mai 2016 http://www.godt.no/#!/oppskrift/4413/fine-rundstykker Denne er knallgod. Myke fine rundstykker. Jeg bruker å redusere mengden sukker til 2 ss
the amazing spidermamma Skrevet 10. mai 2016 #3 Skrevet 10. mai 2016 Denne er min bankers oppskrift på rundstykker. 1 kg hvetemel 6 dl melk 200 g smør 2 ts salt 4 ts sukker 50 g fersk gjær Her er det som jeg tror gjør at de blir så gode og lette å jobbe med; smøret skal ikke smeltes, men hakkes opp (det må ha romtemperatur) og knas inn i melet. Ha i sukker og salt, varm opp melk, rør inn gjær, hell blandingen oppi melet, kna til deigen slipper fingrene. Heves i 1/2-1 time, form rundstykker, heves 15 min. Stekes på 225 grader i ca 15 min.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #4 Skrevet 10. mai 2016 Denne er min bankers oppskrift på rundstykker. 1 kg hvetemel 6 dl melk 200 g smør 2 ts salt 4 ts sukker 50 g fersk gjær Her er det som jeg tror gjør at de blir så gode og lette å jobbe med; smøret skal ikke smeltes, men hakkes opp (det må ha romtemperatur) og knas inn i melet. Ha i sukker og salt, varm opp melk, rør inn gjær, hell blandingen oppi melet, kna til deigen slipper fingrene. Heves i 1/2-1 time, form rundstykker, heves 15 min. Stekes på 225 grader i ca 15 min. Det var mye smør i deigen! Jeg bruker knapt en fjerdedel av det du gjør og får også veldig gode rundstykker. Ellers er oppskriften ganske lik. Anonymous poster hash: 91d1b...715
the amazing spidermamma Skrevet 10. mai 2016 #5 Skrevet 10. mai 2016 Ja, det er mye smør. Men det smaker godt med smør :-). Og deigen blir veldig smidig. Det kan hende det går bra å redusere, jeg har ikke prøvd. Det er jo ikke akkurat slankemat. Denne deigen er også veldig fin til horn, da kjevler du flat en passe klump og skjærer på kryss og tvers, og så ruller du inn mot midten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå