Gå til innhold

Dere som har peiling på Nav å permisjon!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er hjemme i mammaperm. Har en utdannelse i ett yrke der jeg må være aktiv for og få fornyet helseattesten til førerkortet mitt -utrykkinginskjøring. Har fast jobb i ett annet yrke. Så til spørsmålet mitt. Er det mulig for meg og ta ferie i permisjonen min for og jobbe i sommer i det yrket der førerkortet mitt fornyet. Altså ferie fra perm i den jobben jeg har idag for å jobbe i ett annet yrke i ferien? Å kan Pappan ta perm de ukene jeg har ferie ??

Anonymous poster hash: a87f8...9f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja og ja. Far kan ha fedrekvote når du har ferie, og nav bryr seg ikke noe om hva du gjør når du har ferie.

Det viktigste er at du ikke jobber når du har permisjon.

Anonymous poster hash: 6724d...e64

Skrevet

Vel, for å kunne jobbe hos en annen arbeidsgiver i ferien din må du ha godkjenning fra den arbeidsgiveren du har permisjon fra. Du har permisjon for å ta deg av barn, og skal avvikle lovbestemt ferie, da kan du ikke uten videre jobbe et annet sted....

Anonymous poster hash: 3c4de...556
Skrevet

Jeg skal jo ikke jobbe i permisjonen. Men i ferien min, når far tar pappaperm. Skjønner ikke helt at det skal være så farlig at jeg sikrer yrket mitt vidre i stede for å sitte på rompa hjemme i fire uker. Var greit for arbeidsgiver der jeg jobbet nå, de var usikre på om Nav godtok det. Men vi ringer Nav i morgen. Så får vi endelig svar.

Skrevet

Jeg skal jo ikke jobbe i permisjonen. Men i ferien min, når far tar pappaperm. Skjønner ikke helt at det skal være så farlig at jeg sikrer yrket mitt vidre i stede for å sitte på rompa hjemme i fire uker. Var greit for arbeidsgiver der jeg jobbet nå, de var usikre på om Nav godtok det. Men vi ringer Nav i morgen. Så får vi endelig svar.

Om du ikke tar ut lovbestemt ferie sier den nye ferieloven at du heller ikke skal ha feriepenger, da skal arbeidsgiver holde igjen feriepengene dine....

Det er mange ting å huske på, sikkert lurt å ringe nav for å høre hva de sier. Men vet ferieloven har blitt veldig streng med dette å ta ut lovbestemt ferie, arbeidsgiveren din plikter å påse at du tar ut ferien din og det gjør du vel ikke om du jobber et annet sted?

Anonymous poster hash: 3c4de...556

Skrevet (endret)

Ingen problem. Du søker permisjon frem til avtalt ferie, dette kan du skrive i søknaden din. Da er feriepengene dine din lønn. Hva far gjør disse ukene har ikke NAV noe med. Ellers er NAV sine foreldrepenger side på FB gull 😊 Sorry, så ikke at du allerede var i permisjon 😳

Endret av Daquiry
Skrevet

Ja:) greia er at jeg skal ha ferie, men ønsker å jobbe i en annen jobb i ferien min. Å at far tar permisjon mens jeg har ferie :)

Skrevet

Jeg har ikke fast kontrakt i denne tilleggs jobben. Men vil få en såkalt " sommerjobb kontrakt "

Skrevet

Jeg er hjemme i mammaperm. Har en utdannelse i ett yrke der jeg må være aktiv for og få fornyet helseattesten til førerkortet mitt -utrykkinginskjøring. Har fast jobb i ett annet yrke. Så til spørsmålet mitt. Er det mulig for meg og ta ferie i permisjonen min for og jobbe i sommer i det yrket der førerkortet mitt fornyet. Altså ferie fra perm i den jobben jeg har idag for å jobbe i ett annet yrke i ferien? Å kan Pappan ta perm de ukene jeg har ferie ??

Aldri lært deg og/å regelen?

Anonymous poster hash: 5e78a...26a

Skrevet

Nope:) sorry, men klare mæ fint uten den:p mer enn æ kan si for din del, du må jo ha veldig kjedelige dager som orker og henge deg opp i det :) autocorrecten på telefonen velge det æ skriv mest å det e dialekt. Der skille æ sjelden på å/og.

Skrevet

Aldri lært deg og/å regelen?Anonymous poster hash: 5e78a...26a

aldri lært deg at å svare på sprøsmålet eller problemstillingen?

Anonymous poster hash: 76d8b...2c1

Skrevet

aldri lært deg at å svare på sprøsmålet eller problemstillingen? Anonymous poster hash: 76d8b...2c1

å jaa, skrivelefene er der for å irriter dæ!

Anonymous poster hash: 76d8b...2c1

Skrevet

Her blander du sammen to ting:

1. For å jobbe kan du ikke ta ferie fra permisjonen, men du kan stoppe permisjonen. Du sender melding til nav om at permisjonen skal stoppes fra en gitt dato fordi du skal jobbe. Hva og hvor du jobber er egentlig irrelevant. Ved å gjøre dette vil du forlenge permisjonen din dersom ikke du overfører disse ukene til far

Far kan ta ut fedrekvoten eller ordinær permisjon i de ukene du ikke har permisjon.

Du kan ikke ta ut ferie så lenge du faktisk skal jobbe et annet sted.

2. Om du kan jobbe i denne ekstrajobben din eller ikke er noe du må avtale med din ordinære arbeidsgiver. Det er slett ikke gitt at din arbeidsgiver synes det er ok at du forlenger permisjonen din(dersom du ikke overfører ukene til far). Og det er iallefall ikke gitt at din nåværende arbeidsgiver synes det er greit at du tar "ferie" mens du samtidig jobber et annet sted. En arbeidsgiver er pålagt å sørge for at arbeidsgiver tar ut lovbestemt ferie. Dersom du faktisk jobber et annet sted har du pr. Definisjon ikke tatt ut ferie.

Anonymous poster hash: b45dc...5fa

Skrevet

Nope:) sorry, men klare mæ fint uten den:p mer enn æ kan si for din del, du må jo ha veldig kjedelige dager som orker og henge deg opp i det :) autocorrecten på telefonen velge det æ skriv mest å det e dialekt. Der skille æ sjelden på å/og.

Ikke lov å skrive dialekt her.

Anonymous poster hash: 5807c...a94

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...