Gå til innhold

Tynn baby i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på ultralyd i dag og babyen er visst veldig tynn, så må på en ny ultralyd om noen uker. Er 31 uker på vei. Morkaken virker helt fint sa legen. Hva kan dette skyldes? Noen som har opplevd dette før? Har tusen spm nå som jeg ikke kom på å stille legen, typisk

Anonymous poster hash: 57cd4...9ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lettere å sammenligne dersom du sier feks hvor tung og lang den er estimert til.

Anonymous poster hash: 58d6d...4fb

Skrevet

Det sa hun ikke, men den var ikke stor og ikke normal, men tynn. Lengden var derimot helt normal. Må ringe å snakke med henne i morgen. noen som har opplevd dette?

Skrevet

Min førstefødte var også tynn. Navlestrengen og morkaka fungerte fint da de kontrollerte det med ultralyd mot slutten, men fikk vite at han kom til å veie rundt 2700 gram. Fødselen startet av seg selv i uke 36+6 og han kom ut, lang og tynn og veide 2240 gram. Fikk aldri noen forklaring på hvorfor han var så tynn når morkaka osv fungerte. neste svangerskap var ikke sånn, han ble født nærmere termin og veide 3820.

Anonymous poster hash: 8f5cc...5ac

Skrevet

Ja jeg. De sa han ikke tok til seg næring og at det var lite fostervann. Var på flere ekstra ultralyder. Ungen kom til termin, var passe lang og god og rund.

Anonymous poster hash: ec6c4...412

Skrevet

Takk for svar. Jeg blir så beskymret. Jeg er allerede sykemeldt fordi får forferdelige smerter i magen og blødninger ved anstrengelse. Kynnere som er regelmessige og kjempevonde. Så har fått aktivitetsforbud. Har tidligere født i uke 22 Pga en infeksjon som startet i livmorhalsen og som infiserte hele livmor slik at vannet gikk, jeg fikk blodforgiftning, babyen ble født og døde. Har hatt samme infeksjon denne gangen i uke 9, men de oppdaget det tidlig, så antibiotikaen tok knekken på dette. derfor har jeg veldig hyppige ultralyder. Har ikke før vært noe problem med babyen i magen, hun har vært normal i tykkelse og lengde, men i dag var hun altså for tynn. får håpe det ikke er noe skummelt på gang. Hi

Skrevet

Jeg fødte selv en svært slank baby. Det skyldes diverse sykdommer hos meg (bl.a. svangerskapsforgiftning), men hun løper nå frisk og fin rundt her 8 år etter. Normalvektig ble hun før hun var ett år.

Har ei venninne som føder små barn. Masse bekymring for den første fra helsevesenets side, men ettersom hun fortsatte å føde flere små barn, så sa de etter den 3. at du føder visst små barn du. Det er helt normalt for deg.

Det er litt ekstra styr med mat de første mnd når de er dysmature (for lett ifht fødselsuke), men det går helt fint!

Lykke til!

Anonymous poster hash: 9c87d...4f7
Skrevet

Okei, takk for svar. Om det er relevant, Jeg har født en baby til termin som var 3400g, 50cm, så han var helt normal. Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...