Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #1 Skrevet 10. mai 2016 Jeg kjenner meg bare ikke igjen i beskrivelsen læreren kommer med.. Lærer sier barnet mitt sliter med å ta imot beskjeder, hun er utrygg, og har lav sosial kompetanse.. Dette er ikke barnet jeg kjenner, verken på hjemmebane eller andre plasser. Hjemme og hos andre ( enten på besøk eller i andre sosiale settinger med både barn og voksne ), så er hun trygg. Hun leker med andre barn, blir fort kjent med de og opprettholder relasjoner.. Hun tar imot beskjeder både fra meg og andre. Det har aldri vært nevnt at hun sliter sosialt i barnehage, hvorfor plutselig nå? Lærer vil koble inn PPT, det har jeg sagt er ok. Men hvorfor har ikke lærer sett dette før? Barnet ble ikke kjent med resten av klassen i begynnelsen av skoleåret, hun hadde mange venner i den andre klassen som hun heller lekte med. I det siste sier hun selv at hun har lekt mer og mer med de i sin egen klasse, hun er mer på besøk med de og får også besøk. Jeg skjønner bare ikke hvorfor jenta mi tilsynelatende er en helt annen jente på skolen enn her hjemme? Anonymous poster hash: ae876...f39
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #2 Skrevet 10. mai 2016 Jeg kjenner meg bare ikke igjen i beskrivelsen læreren kommer med.. Lærer sier barnet mitt sliter med å ta imot beskjeder, hun er utrygg, og har lav sosial kompetanse.. Dette er ikke barnet jeg kjenner, verken på hjemmebane eller andre plasser. Hjemme og hos andre ( enten på besøk eller i andre sosiale settinger med både barn og voksne ), så er hun trygg. Hun leker med andre barn, blir fort kjent med de og opprettholder relasjoner.. Hun tar imot beskjeder både fra meg og andre. Det har aldri vært nevnt at hun sliter sosialt i barnehage, hvorfor plutselig nå? Lærer vil koble inn PPT, det har jeg sagt er ok. Men hvorfor har ikke lærer sett dette før? Barnet ble ikke kjent med resten av klassen i begynnelsen av skoleåret, hun hadde mange venner i den andre klassen som hun heller lekte med. I det siste sier hun selv at hun har lekt mer og mer med de i sin egen klasse, hun er mer på besøk med de og får også besøk. Jeg skjønner bare ikke hvorfor jenta mi tilsynelatende er en helt annen jente på skolen enn her hjemme? Anonymous poster hash: ae876...f39 Jeg mener ikke å skremme deg - men for meg høres det ut som denne læreren er ute etter å være føre var - fordi hun / han har noe å skjule som den tror jenta di kommer til å fortelle deg. Nå er dette ene og alene basert på din beskrivelse. Men om den er rett, så er det min første tanke. Anonymous poster hash: b92cf...99e
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #3 Skrevet 10. mai 2016 Jeg mener ikke å skremme deg - men for meg høres det ut som denne læreren er ute etter å være føre var - fordi hun / han har noe å skjule som den tror jenta di kommer til å fortelle deg. Nå er dette ene og alene basert på din beskrivelse. Men om den er rett, så er det min første tanke. Anonymous poster hash: b92cf...99e Det var da voldsomt? Ppt vil kjapt finne ut om det er hold i dette eller ikke. Anonymous poster hash: 69a00...574
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #4 Skrevet 10. mai 2016 Det var da voldsomt? Ppt vil kjapt finne ut om det er hold i dette eller ikke. Anonymous poster hash: 69a00...574 Ja, og ? Anonymous poster hash: b92cf...99e
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #5 Skrevet 10. mai 2016 Har erfaring med at barn kan oppføre seg annerledes på skolen enn i andre settinger. Så det kan være fullt mulig. Jeg hadde spurt læreren hva hun/han har gjort for at hun skal bli trygg i klassen jeg siden vedkommende ser på dette som et problem. Vi har fått slengt et par sånne meldinger om vår datter også, men det viser seg at det har vært litt "ulv, ulv". Hun er populær, men har av og til behov for å være litt alene. Det har heldigvis læreren nå skjønt! Hun kan med andre ord få lov å gå og styre litt på egenhånd uten å leke med andre når hun har behov for det. Anonymous poster hash: eb6e6...2e8
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #6 Skrevet 10. mai 2016 Det er mest vanlig at det går andre veien, men det hender at noen barn er "engler" og klarer seg godt hjemme, men sliter i barnehage/på skolen. Går hun på SFO? Hva sier i så fall de? Anonymous poster hash: d6ae9...6b8
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #7 Skrevet 10. mai 2016 Jeg mener ikke å skremme deg - men for meg høres det ut som denne læreren er ute etter å være føre var - fordi hun / han har noe å skjule som den tror jenta di kommer til å fortelle deg. Nå er dette ene og alene basert på din beskrivelse. Men om den er rett, så er det min første tanke. Anonymous poster hash: b92cf...99e Hæ? Bittelitt paranoid du, eller?! Anonymous poster hash: 57de4...dcc
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #8 Skrevet 10. mai 2016 Jeg mener ikke å skremme deg - men for meg høres det ut som denne læreren er ute etter å være føre var - fordi hun / han har noe å skjule som den tror jenta di kommer til å fortelle deg. Nå er dette ene og alene basert på din beskrivelse. Men om den er rett, så er det min første tanke. Anonymous poster hash: b92cf...99e Eh ok? Ppt vil jo fange dette opp Anonymous poster hash: 02b0e...2f5
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #9 Skrevet 10. mai 2016 Dette hørtes veldig rart ut. Som en annen her skrev ville jeg hørt med læreren hva hun og skolen forøvrig har gjort for å inkludere barnet. Så hadde jeg snakket med barnet om hun følte at dette var et problem (uten å lage for stor sak ut av det). Hør om hun føler seg utenfor eller om hun trives, og hvis hun har det fint er det ingenting å bråke over. Min mening er at det er så mye fokus på å finne ut av om barn er "utenfor normalen" at man finner feil der det ikke er noen. Jeg vet om en pedagog (spesialist på barn innen bv-feltet) som fikk beskjed fra bhg om at den innadvendte datteren hans var unormal, og de ville gi henne en diagnose. Han satt foten ned og det ble ingen diagnose. Lang historie kort, ungen briljerte på skolen hele oppveksten, er en stjernestudent, har ingen problemer med relasjoner og er en harmonisk og flott ung dame. Anonymous poster hash: 72a94...ce8
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 10. mai 2016 #10 Skrevet 10. mai 2016 Jeg mener ikke å skremme deg - men for meg høres det ut som denne læreren er ute etter å være føre var - fordi hun / han har noe å skjule som den tror jenta di kommer til å fortelle deg. Nå er dette ene og alene basert på din beskrivelse. Men om den er rett, så er det min første tanke. Anonymous poster hash: b92cf...99e Virkelig? male fanden på veggen er vel drøyt?
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #11 Skrevet 10. mai 2016 Jeg mener ikke å skremme deg - men for meg høres det ut som denne læreren er ute etter å være føre var - fordi hun / han har noe å skjule som den tror jenta di kommer til å fortelle deg. Nå er dette ene og alene basert på din beskrivelse. Men om den er rett, så er det min første tanke. Anonymous poster hash: b92cf...99e Atte hæ? Det var vel i overkant paranoide tanker? Anonymous poster hash: 6cab1...10a
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #12 Skrevet 10. mai 2016 Jeg mener ikke å skremme deg - men for meg høres det ut som denne læreren er ute etter å være føre var - fordi hun / han har noe å skjule som den tror jenta di kommer til å fortelle deg. Nå er dette ene og alene basert på din beskrivelse. Men om den er rett, så er det min første tanke. Anonymous poster hash: b92cf...99e Ikke for å skremme deg, men ei jeg kjenner hadde mange slike tanker om skole, barnehage og barnevernet. Litt sånn småparanoid til å begynne med. Og nesten helt ut av det blå så eskalerende dette skikkelig og vedkommende ble lagt inn på akuttpsykiatrisk over noen uker. Går nå til behandling flere ganger i uka og tar diverse medisiner. Det er nok lenge før hun blir bedre. Dette var min første tanke baser på ditt innlegg. Mitt beste tips til deg, slik at du kan være føre var er at du oppsøker hjelp før tankene tar overhånd over både deg og hverdagen din. Anonymous poster hash: 2027a...c23
Yellow Brick Road Skrevet 10. mai 2016 #13 Skrevet 10. mai 2016 Barn på skolen og barn hjemme kan godt være to helt forskjellige barn. Det samme med barn i sosiale settinger med foreldre kan være veldig ulike hvordan de er uten foreldre. Så ja, det kan hende at læreren har rett, men det kan også hende at han / hun tar feil av en eller annen grunn. Jeg hadde bedt om en ny samtale med læreren hvor jeg hadde bedt om en grundigere forklaring på hvordan og hvorfor og hva, både når det gjelder hva han reagerer på og hva skolen har gjort for å hjelpe barnet så langt og hva de mener at dere kan gjøre. Ingen anklagende utspørring, men ren skjær interesse, for jeg mener at i utgangspunktet bør du håndtere saken som at du tror på læreren, for det er viktigere å tro på ham og ta feil, enn å ikke tro og ta feil. I utgangspunktet er det jo fint at læreren vil ta tak i det han ser på som problemer.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #14 Skrevet 10. mai 2016 Jeg kan ikke komme med råd bare si jeg forstår hva du snakker om. Vår sønn er slik i barnehagen. Hjemme er alt mye annerledes enn barnehagen forteller derfra selv om han er litt sint og utagerer hjemme også som noen tre åringer gjør. Får barnet ditt mye oppmerksomhet hjemme? Han her gjør det, vi er tilstede med barna konstant de timene vi har med de. Tror rett og slett han har problemer med å dele de voksne. Anonymous poster hash: 14d50...476
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #15 Skrevet 10. mai 2016 Jeg mener ikke å skremme deg - men for meg høres det ut som denne læreren er ute etter å være føre var - fordi hun / han har noe å skjule som den tror jenta di kommer til å fortelle deg. Nå er dette ene og alene basert på din beskrivelse. Men om den er rett, så er det min første tanke. Anonymous poster hash: b92cf...99e I alle dager.... 😲 Anonymous poster hash: 2cca7...cf4
Merdee Skrevet 12. mai 2016 #16 Skrevet 12. mai 2016 (endret) Ikke for å skremme deg, men ei jeg kjenner hadde mange slike tanker om skole, barnehage og barnevernet. Litt sånn småparanoid til å begynne med. Og nesten helt ut av det blå så eskalerende dette skikkelig og vedkommende ble lagt inn på akuttpsykiatrisk over noen uker. Går nå til behandling flere ganger i uka og tar diverse medisiner. Det er nok lenge før hun blir bedre. Dette var min første tanke baser på ditt innlegg. Mitt beste tips til deg, slik at du kan være føre var er at du oppsøker hjelp før tankene tar overhånd over både deg og hverdagen din. Anonymous poster hash: 2027a...c23 Stusset over innlegget til 99e jeg også, og tenker at det er særdeles lite sannsynlig. Hvordan skulle læreren klare å skjule noe det har sagt eller gjort ovenfor barnet som ikke er greit, ved å si dette? Hun sier det nok fordi det er det hun opplever og noe hun synes er viktig å få formidlet til deg. Det eneste tilfellet der det 99e sier kan henge på greip som jeg kan komme på akkurat nå, det må f.eks. være dersom læreren ser at barnet utestenges, og læreren har konkludert med at dette må skyldes noe ved barnet, fremfor å vurdere om situasjonen har gjort at barnet oppfører seg slik på skolen. Men kommunikasjon vil avklare dette. Men jeg synes uansett at du, c23, burde holde deg for god til å forsøke å skremme på denne måten. Kanskje hun er paranoid, eller kanskje hun har hatt erfaringer som gjør at tankegangen hennes ikke er så søkt likevel. Det vil nok ingen av oss få vite. Endret 12. mai 2016 av Virginia!
Gjest Jigglewiggle Skrevet 12. mai 2016 #17 Skrevet 12. mai 2016 Dobbelpost er fjernet. JW, moderator.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå