Gå til innhold

Hvorfor blir jeg spurt om leg på polet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 38 år, og ser slik ut. Ingen som ikke er ekstremt nærsynt vil kunne forveksle meg med hverken en 18- eller 20-åring. Kan liksom ikke være noen tvil om at jeg er gammel nok til å kjøpe ei flaske vin. Så hvorfor spør de?

Jeg er ikke sur eller noe slikt, det gjør meg ingen ting å vise leg, og heller litt for nøye enn litt for slepphendt når det kommer til alkoholsalg. Men det er vel en grunn til at de spør? En slags retningslinje elelr noe? Jeg er en sliten trebarnsmor med liten tid til å fikse utseendet, og ser ut deretter. De spør meg vel ikke fordi de synes det er gøy eller det gir et maktkick, liksom?

Anonymous poster hash: 1a8b8...2c6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er pliktig å spørre alle de tror er opp til 25 år. Så du ser nok yngre ut enn du selv tror ;)

Jeg er 46 år. For to år siden skulle jeg kjøpe en liten flaske cognac på polet. Mannen i kassa så på meg og skulle til å spørre meg hvor gammel jeg var, og så tok han en kikk til og oppdaget mine grå og ble tydelig satt ut. Jeg begynte å le og takket for komplimentet som nesten kom :P Skal sies at jeg den dagen var kledd i jeans, joggesko og regnjakke i litt knall farger, så jeg tror det lurte ham først.

Anonymous poster hash: 21053...309
Skrevet

De er pliktig å spørre alle de tror er opp til 25 år. Så du ser nok yngre ut enn du selv tror ;)

Jeg er 46 år. For to år siden skulle jeg kjøpe en liten flaske cognac på polet. Mannen i kassa så på meg og skulle til å spørre meg hvor gammel jeg var, og så tok han en kikk til og oppdaget mine grå og ble tydelig satt ut. Jeg begynte å le og takket for komplimentet som nesten kom :P Skal sies at jeg den dagen var kledd i jeans, joggesko og regnjakke i litt knall farger, så jeg tror det lurte ham først.

Så de spør alle som de mistenker at kan være under 25? 

Skulle gjerne tro jeg ser yngre ut, men jeg kunne nok neppe passert som hverken 25 eller 30, er jeg redd. Men da er de vel nidkjære i jobben, da. De har sikkert kjempefokus på at det ikke skal selges til mindreåringe, og det er jo bra!

HI

Skrevet

Jeg har jobbet i butikk og VET hvor vanskelig det er å beregne alder. Spesielt for noen som ikke kjenner deg! De har noen sekunder på seg til å vurdere om du er over eller under 25, og om de ikke ser det umiddelbart er det sikrest å spørre :)

Anonymous poster hash: 7d99e...677

Skrevet

Jeg blir og spurt er 34år, en gang skulle jeg ha en fl vin hadde glemt leg og ble nektet😄

Vi ser nok bare ung ut☺☺

Skrevet

Haha, var på polet en dag og skulle kjøpe ei flaske vin + at jeg var småstressa som de fleste småbarnsmødre.

Han ber meg vise legitimasjon og jeg viser bankkortet. Han klarer ikke å lese og spør om fødselsdatoen min, jeg svarer i ørka datoen til min eldste datter. Altså at jeg er 8 år gammel etter litt hoderegning :P Herregud så jeg mokla for å klare å bevise at jeg faktisk var gammel nok til å kjøpe den forbaska flaska :P Tror aldri jeg har vært så flau før..

Anonymous poster hash: d61f7...d80
Skrevet

De spør som fler sier, fordi de har noen sekunder på å beregne om du er over eller under 25 år.

Mange rundt den alderen (18-20 åringer også) ser mye eldre ut enn hva de er og da spør man gjerne de litt eldre ogaå for å være på den sikre Siden. Jeg jobber på polet og har fått mange wow opplevelser når jeg har fått sett legitimasjon, gjerne fra de jeg tror er "eldre" men som viser seg at nettopp har fylt 19.

Anonymous poster hash: b9ab8...696

Skrevet

Vel, da fikk jeg svar. Og så kan jeg jo innbille meg at jeg ikke ser så herjet ut likevel :) 

HI

Skrevet

Må fortsatt vise leg. Er 31 år og ser da aldeles ikke ut som om jeg er under 20 år! Synes faktisk det er skikkelig pinlig å vise leg nå....

Anonymous poster hash: bce89...0ea

Skrevet

De spør pga mystery shopping. De som tester polet om de følger regler er som oftest i 30 årene, og har ofte med barn.

Anonymous poster hash: b04ce...930

Skrevet

Du har kanskje en litt barnslig klesstil?

Hvis du kler deg mer kvinnelig slutter de nok å spørre!

Anonymous poster hash: 85fa3...4c7

Skrevet

Ble spurt om leg på nærbutikken da jeg var 30. Kjøpte en flaske lettøl...

Anonymous poster hash: 0e919...d2b

Skrevet

Du har kanskje en litt barnslig klesstil?

Hvis du kler deg mer kvinnelig slutter de nok å spørre!

Nice try :)

HI

Skrevet

Fordi du kaller det "leg"? 😜

Skrevet

Fordi du kaller det "leg"?

Du skal liksom latterliggjøre meg fordi jeg bruker en helt vanlig forkortelse? (Som jeg forøvrig ikke bruker muntlig, men tenkte det ikke var så nøye her inne.) Jammen kommer det frem mye hyggelige folk her på kveldstid, som gjør det de kan for å vri og vrenge på noe for å få folk til å fremstå som dumme. Slikt forstår jeg ikke. 

HI

Skrevet (endret)

Jeg er 38 år, og ser slik ut. Ingen som ikke er ekstremt nærsynt vil kunne forveksle meg med hverken en 18- eller 20-åring. Kan liksom ikke være noen tvil om at jeg er gammel nok til å kjøpe ei flaske vin. Så hvorfor spør de?

Jeg er ikke sur eller noe slikt, det gjør meg ingen ting å vise leg, og heller litt for nøye enn litt for slepphendt når det kommer til alkoholsalg. Men det er vel en grunn til at de spør? En slags retningslinje elelr noe? Jeg er en sliten trebarnsmor med liten tid til å fikse utseendet, og ser ut deretter. De spør meg vel ikke fordi de synes det er gøy eller det gir et maktkick, liksom?

Sikkert klærne og stil ?

Stilek joggesko, jeans, hettegenser og lite sminke, så ser man gjerne yngre ut "i farta".

Er du 38 år og kommer med drakt, høye sko, sminket og ordnet hår, så blir du neppe spurt.

Endret av Mrs Smith
Skrevet

Sikkert klærne og stil ?

Stilek joggesko, jeans, hettegenser og lite sminke, så ser man gjerne yngre ut "i farta".

Er du 38 år og kommer med drakt, høye sko, sminket og ordnet hår, så blir du neppe spurt.

Ikke joggesko og hettegenser, men lite sminke og hår i hestehale. Men de to siste får meg nok til å se eldre ut, ikke yngre :)

HI

Skrevet

Jeg pleier ofte å kle meg opp i drakt og høye heler for å gå på på polet:) 

Lurer selv, for jeg blir spurt hver eneste gang, er 32 år. Skjønner jo at en og annen kan slite med å se alderen men ikke hver gang. Jeg ser ikke ut som jeg er under 25. Jeg har flere ganger bare tatt med meg mannens kort, og har da ikke fått kjøpt, så nå passer jeg alltid på å ha med med mitt kort.

Anonymous poster hash: 40145...396
Skrevet

Jeg pleier ofte å kle meg opp i drakt og høye heler for å gå på på polet:)

Lurer selv, for jeg blir spurt hver eneste gang, er 32 år. Skjønner jo at en og annen kan slite med å se alderen men ikke hver gang. Jeg ser ikke ut som jeg er under 25. Jeg har flere ganger bare tatt med meg mannens kort, og har da ikke fått kjøpt, så nå passer jeg alltid på å ha med med mitt kort.

Anonymous poster hash: 40145...396

Ja, det burde du gjøre, så slipper du maset om leg 😂

Ja, hva vil dere høre?

Dere ser sikkert unge ut i forhold til alderen da 👍

Skrevet

Ja, det burde du gjøre, så slipper du maset om leg

Ja, hva vil dere høre?

Dere ser sikkert unge ut i forhold til alderen da

Jeg har alt skrevet at det ikke er et problem, jeg :) Jeg lurte bare på om noen visste hva kriteriet for å spørre er. 

HI

Skrevet

Nice try :)

HI

Javel? Ikke det svaret du var ute etter tydeligvis...

Jeg har selv jobbet et sted hvor vi må bedømme folks alder og kan love deg at klesstil har mye med saken å gjøre selv om du tydeligvis ikke liker å høre det.

Skrevet

Du skal liksom latterliggjøre meg fordi jeg bruker en helt vanlig forkortelse? (Som jeg forøvrig ikke bruker muntlig, men tenkte det ikke var så nøye her inne.) Jammen kommer det frem mye hyggelige folk her på kveldstid, som gjør det de kan for å vri og vrenge på noe for å få folk til å fremstå som dumme. Slikt forstår jeg ikke. 

HI

Ikke meg som kom med den kommentaren du svarer på her, men må bare svare...

Er så enig i at det er mye drittkasting her inne stadig vekk. De som virkelig burde bli spurt om leg både her og der er de som kommer med slike kommentarer her inne, for det er generelt mye av det, og det sier ganske mye om at modenheten gjerne ikke gjenspeiler de årene de faktisk har på baken ;)

# 2

Skrevet

Javel? Ikke det svaret du var ute etter tydeligvis...

Jeg har selv jobbet et sted hvor vi må bedømme folks alder og kan love deg at klesstil har mye med saken å gjøre selv om du tydeligvis ikke liker å høre det.

Selvsagt kan klær ha mye å si, men ikke nødvendigvis. Jeg er 40 og blir fortsatt ofte spurt om leg på polet. Har "pen, voksen" stil.

Anonymous poster hash: d28dd...3e8

Skrevet

Jeg er 38 og blir og spurt om leg. Ikke hver gang, men det hender. Er nok fordi de tror vi er under 25. Nå får jeg ofte høre at jeg ser ut som jeg er 25 år og da 😄 Både høye hæler ofte her og ikke barnslig kledd. Bare ser ung ut.

Anonymous poster hash: 58e8c...a59

Skrevet

Jeg ser fødselsdatoen til alle kundene våre, og alder er vanskelig å beregne. Kan tenke at en kunde er omtrent på min alder, også er de født i 92. (Jeg er født i 80), og så kan jeg tenke at andre er minst 10 år eldre, også er de født i 79. Glad jeg slipper å gjette folks alder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...