Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #1 Skrevet 10. mai 2016 Altså: sålenge ungene får med seg lekene på dagen, får pølse, is +++ er jeg fornøyd. For to år siden var barnet mitt nyfødt ved denne dagen og jeg hadde nærmest en fødselsdepresjon. Tok meg sammen for største sin skyld og var med på dagen i noen timer, men det var forferdelig å være nedstemt når alle var feststemt. Dagen i fjor var helt ok, men mest "pes". Mine barnløse venner tar den helt ut med champagne på morgenen, se på tog i en stappa by og masse kø, spiser på resturant (dyrt). For meg betyr denne dagen lite. Nå er jeg i tillegg blitt gravid og kvalmen har kommet snikende, gruer meg litt :-( Anonymous poster hash: 45d74...8ab
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #2 Skrevet 10. mai 2016 !7 mai er en familiedag, og som singel og barnløs så passer jeg ikke inn. Trives best hjemme på denne dagen Anonymous poster hash: aec48...399
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #3 Skrevet 10. mai 2016 For meg betyr denne dagen også lite, men mest stress, mas og pengejag. Det er dyrt å være med på feiringen på vår skole der man må bidra med baking, gevinst og betale seg inn i tillegg - vi har stor familie så feiringen kommer på rundt 1000 kroner i bare inngangspenger, baking og innkjøp av gevinst til lotteri. Jeg er heller ikke norsk, kom til Norge i voksen alder og har ikke vokst opp med tradisjoner rundt denne dagen. Mannen er heller ikke norsk, selv om han har vokst opp i Norge, så de har heller ingen tradisjoner for dagen i hans familie. Men jeg går i tog og vifter med det norske flagget, synger norsk nasjonalsang og stiller opp på dugnad hver 17. mai. Anonymous poster hash: a726b...fb3
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #4 Skrevet 10. mai 2016 Elsker 17.mai fortsatt. Jeg får alltid en stor glede i meg denne dagen, koser meg og ser på alle som har pyntet seg og feirer - særlig barna. Anonymous poster hash: ab591...d0f
*Miss Marple* Skrevet 10. mai 2016 #5 Skrevet 10. mai 2016 Jeg har en barnslig glede over 17 mai. Og så er jeg skikkelig stolt over landet mitt som er på sitt fineste i mai. 17 mai tog, alle festkledde menneskene, vårt flotte flagg, glade barn, kø for å kjøpe pølse, is og kaker. Kald kaffe og varm brus, alt har sin sjarm. Ungene mine har til min store forskrekkelse ikke vært glad i å gå i tog, men jeg tror likevel at de har gode minner fra feiringene (de har selvsagt ikke sluppet å gå). Å samle familien til middag når alt er over, få av bunaden så man kan puste fritt og bare nyte dagen er ren lykke. Det betyr 17 mai for meg❤️
sug lut Skrevet 10. mai 2016 #6 Skrevet 10. mai 2016 Stor og boblende glede, høytid, klump i halsen, nasjonalfølelse, og flere uker med å glede seg i forkant.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #7 Skrevet 10. mai 2016 17.mai er stort sett koselig, så lenge man ikke er med i komiteen :-P Anonymous poster hash: f936f...8bc
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #8 Skrevet 10. mai 2016 Det varmer i hjertet å kunne få feire et land i frihet. Anonymous poster hash: a86e1...aad
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #9 Skrevet 10. mai 2016 Mas,mas, mas over hele linja.... pyton dag. Hadde tenkt å dra t Göteborg og liseberg, men liseberg er dessverre stengt i år på 17 mai. Ufattelig kjedelig. Blir tvangstog på ungen, så får vi se. Stranda kanskje. Anonymous poster hash: 063b1...8e1
Ikkesåallerværst Skrevet 10. mai 2016 #10 Skrevet 10. mai 2016 Jeg syns det er en slitsom dag som jeg før har tilbrakt til skogs. Kan ikke huske det som den helt store dagen som barn heller og noen av 17 mai minnene har jeg skjønt egentlig er fra 1 mai 😀. Nå har jeg fått skolebarn, så de neste årene blir det full feiring.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #11 Skrevet 10. mai 2016 Du som er singel og barnløs, hva med å invitere til champagnefrokost, helt vanlig det, er jo ikke bare ungene som skal kose seg :-) Anonymous poster hash: 759d3...e43
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #12 Skrevet 10. mai 2016 Familie dag! Barnet mitt blir 9 mnd denne måneden å jeg gleder meg til å ta på han matrosdressen å besøke oldemor på gamlehjemmet, dra hjem å grille med familien å kose meg/oss masse! Anonymous poster hash: d8807...fbe
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #13 Skrevet 10. mai 2016 Grilling og vin sammen med mannen👌 Anonymous poster hash: 9e955...e92
Elsker livet Skrevet 10. mai 2016 #14 Skrevet 10. mai 2016 For meg personlig betyr det en del stress, og jeg er glad når dagen er over. 17. mai som barn var nesten like stas som julaften. Det samme er det for barna våre, så alt i alt er dagen en fin dag. Når kvelden kommer er jeg lettet for at det er ett år til neste gang.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 10. mai 2016 #15 Skrevet 10. mai 2016 Mas og ansvaret for alt. Mannen er rektor og jobber den dagen. Jeg får ikke engang være trofé-kone
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #16 Skrevet 10. mai 2016 Som voksen synes jeg det er for mye mas og støy, og en unødvendig dyr dag. Har ikke bunad eller spesielt pene klær og finner heller aldri noe fint i min prisklasse. Meget negativ altså Men drar en tur til byen for at ungene skal få gassballong. Hadde ønsket meg en hytte eller noe som man kunne rømt til på slike dager. Anonymous poster hash: 520ef...af2
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #17 Skrevet 10. mai 2016 I barndommen min var det en dag da alle var me familien sin etter toget på skolen, mens jeg og mine søsken hadde en mor som dro til byen for å feste. I voksen alder er det en dag da alle er med familien sin, og jeg har vært alene å kjent på ensomheten. De siste årene har det blitt bedre, for nå har jeg min egen familie jeg kan være sammen med Anonymous poster hash: 077b9...3a9
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #18 Skrevet 10. mai 2016 Så lenge jeg har hjemmeboende barn så later jeg som jeg liker det. Innerst inne synes jeg det er fryktelig pompøst og jævla stress. Anonymous poster hash: 2c0f7...8a5
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #19 Skrevet 10. mai 2016 At jeg er heldig som bor i dette frie landet og kan dele dagen med de jeg er glad i. Anonymous poster hash: 3fce1...d73
megmegmeg Skrevet 10. mai 2016 #20 Skrevet 10. mai 2016 Ingenting. Men betyr mye for jenta mi, så gjør så mye som mulig for henne 😊
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #22 Skrevet 10. mai 2016 🇳🇴Kjenner frihetens rytme i kroppen, fylt av glede for landet vårt🇳🇴 Anonymous poster hash: 2759a...5af
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #23 Skrevet 10. mai 2016 Bare kjas, mas og støy. Alt for mye folk. Tar det heller med ro hjemme, drar på svenskehandel eller jobber. Anonymous poster hash: fc907...0ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå