Gå til innhold

Har dere forsikret barna deres? U/t

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: 2b42c...08a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, de er forsikret for det meste.

Anonymous poster hash: 8e4b9...796
Skrevet

Ja

Og om du søker på siden her er det bare en uke siden det var en flere sider lang tråd her hvor dette ble diskutert

Anonymous poster hash: 7569a...f0f

Skrevet

nei

Skrevet

Jepp.

Anonymous poster hash: 231ec...6ff

Skrevet

Jau sau

Anonymous poster hash: d0e87...2b9

Skrevet

Ja.

Anonymous poster hash: 69944...1d6

Skrevet

Jeg var egentlig veldig i mot det først. Det undergraver jo hele velferdssystemet vårt. Men uføretrygd er ikke nok til å leve et anstendig liv av. Så om de skulle bli så uheldige må de ha noe mer å leve av.

Anonymous poster hash: 69944...1d6

Skrevet

Selvfølgelig!!

Dere som sier nei...dere forsikrer hus og eiendeler, men ikke barna?🤔

Anonymous poster hash: c039e...698

Skrevet

Selvfølgelig!!

Dere som sier nei...dere forsikrer hus og eiendeler, men ikke barna?Anonymous poster hash: c039e...698

Her sammenlikner du epler og pærer da. Det er litt tøysete. Hus og eiendeler får man ikke dekket gjennom velferdssystemet.

Når det er sagt så dekker en barneforsikring mer enn det staten gjør. Ved visse diagnoser får man en engangsutbetaling som gjør at man får en lettere hverdag som f.eks at man kan ta seg råd til ulønnet permisjon, bygge om huset osv. Staten dekker jo en del, men dessverre bare en brøkdel. Så i tillegg kan man forsikre barnet om det skulle bli ufør etter fylte 18 år. Igjen så dekker staten noe, men da blir man minstepensjonist resten av livet. Det er lite stas...

Anonymous poster hash: 5c461...0ef

Skrevet

Ja, selvsagt. Skulle noe skje dem, vil jeg at de skal ha det best mulig. Bedre enn det velferdssustemet kan tilby.

Anonymous poster hash: 6b4b8...367
Skrevet

Ja, så klart!!

Anonymous poster hash: 281b4...c03

Skrevet

En av de viktigste grunnene til å ha en barneforsikring er at de nye forsikringene kan videreføres til en vokse uføreforsikring uten ny helseattest.

De barneforsikringene man hadde før kunne man ikke det med, og flere av mine venner/søsken ble nektet uføreforsikring som voksne fordi de har vært syke i tenårene. Mine barn har derfor en uføreforsikring nå som barn hvor de ikke trenger helseattest når den skal gjøres om til voksenforsikring, da vil de kunne være forsikret hele livet uansett hva som måtte dukke opp av sykdom i barndom og ungdomstid.

F.eks min søster som fikk en revmatisk diagnose som tenåring ble nektet forsikring da hun var 21 år og måtte gjøre om den barneforsikringen hun hadde. Hun måtte levere helseattest og pga noen psykiske problemer etter et overgrep og den revmatiske diagnosen ville de ikke forsikre henne i det hele tatt. Da hun ble delvis ufør som 27-åring hadde hun derfor ingen forsikring i det hele tatt. Det vil jeg ikke risikere for barna mine, den forsikringen de har nå kan de ha til de blir 25 år og da kan den videreføres til voksenforsikring uten ny helseattest. Jeg tenker jeg kommer til å betale den så lenge de er i utdanning, så får de ta over selv når de kommer seg i jobb.

Anonymous poster hash: 7569a...f0f
Skrevet

Jepp! Den beste med uføre for alle tre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...