Gå til innhold

Vektnedgang under/etter fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg la på meg 8 kg dette svangerskapet. Fødte en baby på 4 kg + masse fostervann og stor morkake sa de (1-2 kg?). To dager etter fødsel har jeg bare gått ned 4 kg! Hvordan er det i det hele tatt fysisk mulig? Jeg har ikke spist spesielt mye, er litt dehydrert, og har fortsatt litt vann i kroppen. Hadde jo håpet på å veie mindre etter fødsel enn før siden jeg gikk opp så lite (har tidligere gått ned 15kg ved fødslene).

Anonymous poster hash: 27670...d20

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud... Slapp av og nyt babyen! 4kg er ingenting.

Anonymous poster hash: fe8fe...3ba

Skrevet

Jeg la på meg 8 kg dette svangerskapet. Fødte en baby på 4 kg + masse fostervann og stor morkake sa de (1-2 kg?). To dager etter fødsel har jeg bare gått ned 4 kg! Hvordan er det i det hele tatt fysisk mulig? Jeg har ikke spist spesielt mye, er litt dehydrert, og har fortsatt litt vann i kroppen. Hadde jo håpet på å veie mindre etter fødsel enn før siden jeg gikk opp så lite (har tidligere gått ned 15kg ved fødslene).

Hvorfor gidder du å bry deg om vekta? Kjære deg, du har nettopp født! Kos deg med baby i stedet for å tenke på kroppen din. Bare spis sunt så har du plutselig gått ned mye mer..

Anonymous poster hash: 50bb8...682

Skrevet

Slapp av, det må da være lov å registrere hva man veier! Jeg ble bare overrasket og litt skuffa. Selvsagt koser jeg meg med baby, og er ikke bekymret for kiloene. Jeg bare lurer på om andre har opplevd å gå ned kun det babyen veier.

HI

Skrevet

Jeg har 4 barn og alle gangene har jeg gått ned 12-14 kilo uken etter fødsel.

Har fått barn på ca 4,5 kg og hatt mye fostervann. Har lagt på meg 12-16 kg i svangerskapene

Anonymous poster hash: 8d228...da0

Skrevet

Jeg gikk ned jevnt og trutt de to første ukene etter fødsel.

Gikk kun ned babyens vekt de første tre dagene (nøyaktig babyens vekt, ikke noe som følge av fostervann, blod eller morkake som jo tilsammen utgjør noen kilo).

Men to uker senere var jeg ti kg lettere. (Og dette var i jula, hvor vi itillegg bodde hos svigers, så skyldtes garantert ikke manglende matinntak).

Anonymous poster hash: 48554...2e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...